1. نسخه­ نهایی پایان نامه و یا رساله و تحویل آن به کمیته

 

 

 

 

 

 

 

    1. جلسه­ دفاعیه

 

 

 

 

 

 

 

    1. اصلاحات احتمالی توسط کمیته

 

 

 

 

 

 

 

    1. تصویب نهایی

 

 

 

 

 

جدول ۲-۲) برنامه زمانبندی مراحل مختلف پایان نامه
۲-۲-۱۵) گزارش نهایی پایان نامه
فرایند پژوهش یک فرایند منظم و پیوسته است که ترتیب توالی مراحل آن، هم در اعتبار درونی و هم در اعتبار بیرونی تحقیق تأثیر زیادی دارد. برای مثال تا زمانی که جامعه­ آماری تعریف نشود، انتخاب روش نمونه گیری و حجم نمونه، همراه با خطا خواهد بود. پس از آنکه مراحل یک پژوهش علمی با ترتیب توالی خاص خود انجام گرفت، آخرین مرحله­ این فرایند تعریف می گردد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
تهیه­ گزارش تحقیق، آخرین مرحله­ یک تحقیق است. برای تهیه­ این گزارش، قبل از هر چیز باید هدف از تهیه­ آن را به طور روشن و جامع تعریف و مشخص نمود. برای مثال اگر هدف در یک تحقیق آموزشی این است که به همه فرهنگیان یک منطقه اطلاع­رسانی صورت گیرد، ضروری نیست یک گزارش تفصیلی جامع تهیه گردد، بلکه یک خلاصه­ی تحقیق به زبان ساده در ۲ الی ۳ صفحه مناسب­تر است. البته باید توجه داشت که تهیه­ یک خلاصه­ی تحقیق، بایستی با بهره گرفتن از گزارش تفصیلی و جامع تحقیق صورت گیرد. بنابراین ضروری است برای هر پژوهشی یک گزارش تفصیلی و جامع تهیه گردد که این گزارش، فرایند پژوهش مربوطه را نشان می­دهد (عبادی، ۱۳۸۱).
پژوهشگران در تهیه­ گزارش نهایی از سلیقه­های مختلفی استفاده می­ کنند. علاوه بر این دانشگاه­ها نیز برای پایان نامه­ ها و گزارش­های تفصیلی روش­های مختلفی را اعمال می­ کنند. وجود چنین روش­هایی برخی اوقات پژوهشگران جوان را برای استفاده از یافته­ ها و نتایج این گزارش­ها با مشکل مواجه می­ کند. بنابراین لازم است به منظور یکسان­سازی گزارش­های نهایی و استفاده­ی بهینه از روند پژوهش­ها و نتایج یافته­های آن­ها، گزارش نهایی تحقیقات از یک الگوی ثابت پیروی کند. طبق الگوی اقتباس شده از “A.P.A”[19]، تنظیم گزارش نهایی تحقیقات به صورت زیر می­باشد:

 

 

فصل اول: شکل و ظاهر

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

 

 

صفحه­ی روی جلد

 

جامعه­ آماری

 

 

 

صفحه­ی بسم­الله­الرحمن­الرحیم

 

نمونه­ آماری

 

 

 

گواهی پایان نامه

 

ابزار اندازه ­گیری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...