دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

ابعاد متغیرهای تحقیق مقدار ضریب آلفای کرونباخ
آمادگی برای پذیرش تکنولوژی خوشبینی ۸۵۷/۰
خلاق بودن ۷۸۹/۰
عدم سهولت ۹۱۲/۰
عدم امنیت ۷۱۲/۰
کیفیت ارتباطات رضایت ۷۶۹/۰
اعتماد ۸۰۱/۰
تمایل به استفاده مستمر ۷۹۹/۰

۳-۸- روش های آماری مورد استفاده در تحقیق
برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش از نرم افزارهای Spss و Lisrel استفاده می شود. تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش نیز به دو صورت زیر ارائه می گردد:

 

    • آمار توصیفی: شامل تنظیم جداول فراوانی ، درصد فراوانی و برآورد مشخصه های مرکزی و پراکندگی همچون( میانگین ، واریانس و…)؛

 

آمار استنباطی: برای تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی نیز استفاده می شود.
۳-۸-۱- مدل سازی معادلات ساختاری
برای بررسی روابط علّی بین متغیرها به صورت منسجم کوششهای زیادی در دهه اخیر صورت گرفته است یکی از این روشها مدل معادلات ساختاری یا تحلیل چند متغیر ی با متغیرهای مکنون است . بدون توجه به نام یامفهوم بی شمار آن، این واژه به یک سری مدلهای عمومی اشاره می کند، که شامل تحلیل عاملی تأییدی، مدلهای ساختاری همزمان کلاسیک، تجزیه و تحلیل مسیر[۷۱]، رگرسیون چندگانه، تحلیل واریانس و سایر روش های آماری است. جرقه ورود به بحث مدل معادلات ساختاری با موضوع شاخص های چندگانه شروع شد(رامین مهر و چارستاد ، ۱۳۹۲، ۱۱۵). در ادامه مراحل مدل سازی معادلات ساختاری تشریح می گردد:
۳-۸-۱-۱- مرحله تدوین مدل
مدل معادلات ساختاری با بیان مدلی که می خواهد تخمین زده شود؛ شروع می شود . در ساده ترین سطح مدل، یک عبارت آماری درباره روابط میان متغیرها است . این مدلها در زمینه رویکردهای مختلف تحلیلی، اَشکال مختلفی به خود می گیرند . برای مثال یک مدل در زمینه همبستگی عموماً روابط غیر جهت داری را (دوطرفه) بین دو متغیر نشان می دهد . در حالی که رگرسیون چندگانه و تحلیل واریانس مدل هایی را با روابط جهت دار بین متغیرها نشان می دهد. این مرحله یکی از مهمترین مراحل موجود درمدل معادلات ساختاری است . زیرا هیچ گونه تحلیلی صورت نمی گیرد مگر این که محقق ابتدا مدل خود را بیان کند( رامین مهر و چارستاد ، ۱۳۹۲، ۱۳۵). متغیرهای پنهان ، مشاهده شده و چگونگی ارتباط این متغیرها با یکدیگر در این گام مشخص می شود. در واقع در این گام فرضیات شناسایی می شوند(مومنی و همکاران، ۱۳۹۲، ۵۸).
۳-۸-۱-۲-ارزیابی حالت تعیین مدل
قبل از مرحله تخمین و بعد از مرحله بیان حتماً می بایستی حالت تعیین مدل مورد ارز یابی قرار گیرد. تعیین یک مدل مستلزم مطالعه شرایطی برای بدست آوردن یک راه حل منحصر به فرد برای پارامترهای بیان شده در یک مدل می باشد(رامین مهر و چارستاد ، ۱۳۹۲، ۱۳۵).
۳-۸-۱-۳-مرحله تخمین مدل
هنگامی که یک مدل بیان شد و حالت تعیین آن مورد ارزیابی قرار گرفت کار بعدی بدست آوردن تخمین های پارامترهای آزاد از روی مجموعه ای از داده های مشاهده شده است. این مرحله شامل یکسری فرآیندهای تکراری است که در هر تکرار یک ماتریس کوواریانس ضمنی ساخته می شود و با ماتریس کوواریانس داده های مشاهده شده مقایسه می گردد(رامین مهر و چارستاد ، ۱۳۹۲، ۱۳۶).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...