۰٫۸۶۲۴۹۸

 

آماره شوارتز

 

۲۰٫۸۳۶۰۷

 

 

 

لیمر F آماره

 

۲۱۱۹٫۷۰۳

 

معیار حنان کوئیک

 

۲۰٫۸۱۶۵۸

 

 

 

لیمر F احتمال

 

۰٫۰۰۰

 

معیار دوربین واتسون

 

۲٫۱۸۹۶۳۲

 

 

 

منبع:(یافته های محقق)
نتایج حاصل از تخمین نشان می دهد که احتمال آزمون t برای متغیرهای مستقل و تعدیلی کوچکتر از ۵% است لذا؛ ضریب برآوردی متغیرهای فوق از لحاظ آماری معنی دار می باشد. این بدان معناست که متغیرهای فوق عوامل مهمی در تعیین معیار محافظه کاری مشروط می باشند. ارتباط مثبت و معنی دار بدهی شرکت بیانگر وجود ارتباط مستقیم بین متغیر فوق با محافظه کاری مشروط می باشد و بنابراین با اطمینان ۹۵% فرضیه اول با وجود متغیرهای تعدیل گر تایید می شود یعنی محافظه کاری مشروط با بدهی شرکت رابطه معنی داری وجود دارد .ضریب تعیین قدرت توضیح دهندگی متغیرهای مستقل را نشان می دهد که قادراند به میزان ۶۸٫۲۹% تغییرات متغیر وابسته را توضیح دهند. احتمال آماره F بیانگر این است که کل مدل از لحاظ آماری معنی دار می باشد (چون احتمال F کمتر از ۵% است). از آنجا که دوربین واتسون بین ۵/۱ و ۵/۲ می باشد لذا؛ هیچ گونه خود همبستگی در مدل وجود ندارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نتیجه گیری:
همانطور که در جدول بالا قابل مشاهده است مقدار سطح معنی داری بدست آمده حاکی از معنی دار بودن ضرایب متغیرهای مستقل می باشد و همچنین آماره t متغیرهای مستقل نیز با توجه به سطح معنی داری بدست آمده که کمتر از پنج صدم می باشد نشان دهنده آن است که، شرکت هایی که فرصت رشد محدود دارند ، نقدینگی آزاد بالایی ایجاد می کنند و دارای مقدار کمتری بدهی هستند،نسبت به شرکت هایی که بدهی بیشتری دارند، دارای محافظه کاری مشروط بیشتری هستند.نتایج حاصل از آزمون فرضیه نشان دهنده آن است که فرضیه فوق تایید گردیده است.
۴-۱۰-۲- آزمون فرضیه فرعی دوم
فرضیه فرعی دوم- شرکت هایی که فرصت رشد محدود دارند ، نقدینگی آزاد بالایی ایجاد می کنند و سود سهام نقدی کمتری توزیع می کنند، نسبت به شرکت هایی که سود سهام نقدی بیشتری توزیع می کنند، دارای محافظه کاری مشروط بیشتری هستند.

فرضیه فرعی دوم از لحاظ آماری بصورت زیر تدوین می شود:
H0= شرکت هایی که فرصت رشد محدود دارند ، نقدینگی آزاد بالایی ایجاد می کنند و سود سهام نقدی کمتری توزیع می کنند، نسبت به شرکت هایی که سود سهام نقدی بیشتری توزیع می کنند، دارای محافظه کاری مشروط بیشتری نیستند.
H1= شرکت هایی که فرصت رشد محدود دارند ، نقدینگی آزاد بالایی ایجاد می کنند و سود سهام نقدی کمتری توزیع می کنند، نسبت به شرکت هایی که سود سهام نقدی بیشتری توزیع می کنند، دارای محافظه کاری مشروط بیشتری هستند.
نتایج حاصل از تخمین مدل (۲) در جدول ۴-۷ ارائه شده است.
جدول شماره ۴-۷: نتایج تخمین مدل (۲)

 

 

متغیرها

 

ضریب برآوردی

 

خطای استاندارد

 

آماره آزمون t

 

احتمال آزمون t

 

 

 

 

 

R

 

-۱۴۶۰۵۱۴٫

 

۱۰۳۶۸٫۳۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...