1. آزمون همبستگی

     

     

 

 

 

 

 

به طور کلی همبستگی، رابطه بین دو یا چند جفت متغیر و یا رابطه چند دسته از داده هااست.درجه این رابطه را می تون به وسیله ضریب همبستگی اندازه گیری کرد و ارئه داد.این ضریب را برحسب پیش فرض معینی که درباره توزیع داده ها انتخاب شده است و با روشی که برای محاسبه ضریب همبستگی بکار رفته است و آن را با علامت r نشان می دهند. ضریب همبستگی بین +۱و ۱- قرار می گیرد. ضریب ۱ نشان دهنده همبستگی مثبت و کامل و ضریب ۱- نشان دهنده همبستگی منفی و کامل است. ضریب صفر نشان دهنده رابطه متغیرهای مستقل از همدیگر هستند و صرفاً تصادفی است. تحلیل همبستگی به چند نوع مختلف انجام می شود که آن ضریب همبستگی پیرسون است و در این پژوهش برای اثبات یا رد فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسن استفاده شده است (مؤمنی و قیومی، ۱۳۸۹: ۵۵).
دانلود پایان نامه
تعاریف عملیاتی
پاسخگویی: شامل نمره‌هایی است که فرد از طریق پرسشنامه پاسخگویی کسب می‌کنند. نمره این پرسشنامه‌ با بهره گرفتن از طیف پنج گزینه‌ای لیکرت (از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم) تنظیم گردیده است.
وفاداری مشتری: شامل نمره‌هایی است که فرد از طریق پرسشنامه وفاداری مشتری که شامل چهار سؤال می‌باشد، کسب می‌کنند. نمره این پرسشنامه‌ با بهره گرفتن از طیف پنج گزینه‌ای لیکرت (از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم) تنظیم گردیده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
۴-۱- مقدمه
پژوهشگر پس از اینکه روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه های خود جمع آوری کرد، اکنون نوبت آن است که با
بهره گیری از تکنیک های مناسب آماری که با روش تحقیق و نوع متغیرها سازگاری دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله او را در تحقیق هدایت کرده اند، در بوته آزمون قرار دهد و تکلیف آنها را روشن کند و سرانجام بتواند پاسخی برای پرسش تحقیق بیابد(خاکی،۱۳۸۴ :۳۰۳).
در این فصل داده های جمع آوری شده به کمک روش های آماری تبدیل به اطلاعات شده و فرضیات تدوین شده با بهره گرفتن از نرم افزارهای آماری نظیر SPSS مورد آزمون قرار گرفته اند تا صحت فرضیات، روابط میان متغیرها و سطح معنی دار بودن آنها مشخص گردد.
در بخش اول، اطلاعات مربوط به مشخصات عمومی پاسخ دهندگان لحاظ جنسیت، سابقه کار و مدرک تحصیلی آنها با بهره گرفتن از جدول توزیع فراوانی توصیف گردیده که نتایج حاصل به شکل جداول توزیع فراوانی و نمودار نشان داده شده است. در قسمت بعد با بهره گرفتن از آزمون استنباطی ضریب همبستگی اقدام به آزمون صحت فرضیه های تحقیق نموده ایم.
۴-۲- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها
در تجزیه و تحلیل توصیفی، محقق ابتدا داده های جمع آوری شده را با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه می‌کند و سپس به کمک نمودار آنها را نمایش می‌دهد و سرانجام با بهره گرفتن از سایر شاخصهای آمار توصیفی آنها را خلاصه می‌کند. در این تجزیه و تحلیل، محقق داده های جمعیت شناختی جمع آوری شده از نمونه آماری را با بهره گرفتن از جداول توزیع فراوانی، نمودارهای آماری و ابزارهای تجزیه و تحلیل توصیفی مناسب، بررسی می‌کند.
۴-۲-۱- تجزیه و تحلیل داده های مربوط به جمعیت شناسی پاسخ دهندگان
جدول (۴-۱) بیانگر آن است که توزیع افراد نمونه از نظر جنسیت، ۷۳ درصد جمعیت حجم نمونه را مردان و ۲۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. از نظر سن، ۱۴ درصد (۵۵ نفر) بین ۲۰-۳۰ سال، ۲۳ درصد (۹۰ نفر) بین ۳۰-۴۰ سال، ۱۹ درصد (۷۶ نفر) بین ۴۰-۵۰ سال نمونه مورد مطالعه را تشکیل می‌دهند. بر حسب تحصیلات بیشترین فراوانی در طبقه دیپلم با ۴۲ درصد (۱۶۶ نفر) مشاهده می‌شود و کمترین فراوانی را طبقات فوق لیسانس با ۱۲ درصد (۴۶ نفر) به خود اختصاص داده‌اند. از نظر سابقه همکاری با بانک، ۲۷ درصد (۱۰۸ نفر) تا ۱۰ سال سابقه همکاری با بانک ، ۱۸ درصد (۷۱ نفر) بین ۱۰-۲۰ سال و ۵۵ درصد بیش از ۲۰ سال سابقه همکاری بانک از حجم نمونه را به خود اختصاص داده‌اند.
جدول (۴-۱) توزیع افراد نمونه بر حسب ویژگی‌های جمعیت شناختی

 

 

درصد فراوانی

 

فراوانی

 

طبقه

 

ویژگی

 

 

 

۷۳

 

۲۸۹

 

مرد

 

جنسیت

 

 

 

۲۷

 

۱۰۶

 

زن

 

 

 

۱۰۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...