فرضیه ۴: بین نظم و ترتیب و رضایت مشتریان بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت رابطه معنا داری وجود دارد.
با توجه به نتایج مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) مغایرت دارد.
فرضیه فرعی۵: بین قانون گرایی و رضایت مشتریان بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت رابطه معنا داری وجود دارد .
با توجه به نتایج مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) مغایرت دارد.
فرضیه ۶: رضایت مشتریان در استفاده از بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت، در حد مطلوب است.
با توجه به نتایج حاصله، کمترین مقدار رضایتمندی مشتریان ۱ و بالاترین مقدار آن ۵، میانگین ۲٫۳۷ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که این متغیر از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) مغایرت دارد.
۵-۴- نتیجه گیری
با توجه به نتایج آزمون فرضیه ها مشخص گردید که میان متغیرهای مستقل با رضایتمندی مشتریان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، به این ترتیب که رعایت انصاف از سوی بیمه گر با عدد ۸۱٫۹ درصد رابطه همبستگی شدیدتری دارد. تکریم ارباب رجوع با ضریب همبستگی ۴۴٫۳ درصد کمترین الویت را دارا است. سایر متغیرها به شرح زیر می باشد: قانون گرایی با ضریب ۷۸٫۵ در رتبه دوم، پاسخ ‌گویی با ضریب همبستگی ۶۰۳ در رتبه سوم و پس از آن متغیر نظم و ترتیب با ضریب همبستگی ۰٫۶۰۱ می باشد. همچنین با توجه به میانگین نمرات کسب شده، از نظر مشتریان بیمه طلایی در استان گیلان، تنها تکریم ارباب رجوع و نظم و ترتیب در وضعیت مطلوبی قرار دارد و سایر متغیرها مستقل یعنی پاسخ گویی، انصاف و قانون گرایی از سطح مطلوبی برخوردار نیست.
۵-۵- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر نتایج تحقیق
با توجه به نتایج آزمون فرضیه ها مشخص گردید که پاسخ گویی، نظم و ترتیب، تکریم و همچنین انصاف با رضایتمندی بیمه گذران رابطه معنی داری داشته است، لذا پیشنهاد می‌گردد به مقوله آموزش مستمر و اجرای برنامه های آموزشی برای نیروهای شاغل، به ویژه در بخش بیمه تکمیلی به عنوان یکی از شاخص های تاثیر گذار توجه گردد. ارتقای دانش فنی کارکنان، در بخش بیمه طلایی، انتقال آخرین اطلاعات و داده های جدید در عرصه خدمات رسانی از طریق آموزش مستمر و اجرای برنامه های متنوع آموزشی، ضمن ارتقای اطلاعات فنی و بیمه‌ای کارشناسان، کارکنان و پرورش نیروهای متخصص و مجرب، موجب افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش مشکلات موجود در خدمات رسانی بیمه ای خواهد شد.
دانلود پروژه
همچنین برای تقویت بعد قانون‌گرایی شعب، پیشنهاد می‌گردد، از بیمه الکترونیک جهت بهبود رویه عملیات و ارائه محصول استفاده کنند. همچنین وضعیت پورتال شرکت های بیمه بهبود یابد.
۵-۶- محدودیت های تحقیق
هر تحقیقی محدودیت های خاص خود را دارد و در طول پژوهش مشکلاتی بروز می کند که پژوهشگر آنها را پیش بینی نکرده و یا امکان رسیدگی به آنها را نداشته است. این محدودیت ها می توانند موانعی بر سر راه بوجود بیاورند و یا حتی در نتیجه گیری تحقیق تأثیر گذار باشند. بنابراین تلاش همه محققین بر این است که این محدودیت ها را به حداقل برسانند. با این وجود تعدادی از محدودیت های این تحقیق بیان می‎شود تا در دیگر پژوهش ها مد نظر قرار گیرند.

 

    • از آنجا که مطالعه حاضر به طور خاص در یکی از صنایع خدماتی کشور انجام گرفته است، لذا، تعمیم نتایج آن به سایر جوامع آماری باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.

 

    • همه ی داده های گردآوری شده بر مبنای نظر خود شخص پاسخ دهنده بوده، بنابراین یاری نکردن حافظه ی افراد باعث ایجاد محدودیت در پاسخ آنان می شود.

 

    • از دیگر محدودیتهای تحقیق که از ویژگیهای خاص پژوهشهای علوم اجتماعی است، تاثیر متغیرهایی است که کنترل آنها خارج از دسترس پژوهشگر است و امکان تاثیرگذاری آنها بر نتایج پژوهش دور از ذهن نیست.

 

    • عدم بررسی تاثیر تعدیل‌گری برخی متغیرهای جمعیت شناختی مانند میزان تحصیلات، جنسیت و سن با توجه به اینکه احتمال اثر تعدیل‌گری آن‌ها وجود دارد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...