در این فصل درخصوص سوالات تحقیق و فرضیه های متناسب آنها، روش تحقیق و نحوه اندازه گیری هر یک از متغیرها توضیحاتی ارائه شد. هم چنین جامعه آماری(کلیه شرکتهای عضو بورس) و شرکت های انتخاب شده به عنوان نمونه معرفی شدند. ابزار و نحوه گردآوری داده ها و روش تحلیل داده ها نیز مورد بحث قرارگرفت.
فصل چهارم
تجزیه تحلیل داده ها
۴ -۱-مقدمه
این فصل به پردازش داده ها، آزمون فرضیه ها و ارائه یافته ها اختصاص دارد. لذا با توجه به داده‌های گردآوری شده، به بررسی سؤالات تحقیق پرداخته، در صدد دستیابی به اهداف تحقیق می باشیم. در نهایت نیز، از آنجا که هر تحقیق، می‌تواند به یافته‌هایی دست یابد که جزء اهداف آن نبوده،‌ ولی می‌تواند محقق یا سایر پژوهشگران را برای تحقیقات آتی و یا دلایل احتمالی بروز وقایع و پدیده‌ها، یاری کند، به بررسی سایر یافته‌های تحقیق می‌پردازیم. در تجزیه و تحلیل از برآورد رگرسیونی چند گانه استفاده شد و برای این منظور از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ تحت هسته PASW استفاده شد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۲ آمار توصیفی متغیرهای تحقیق
آمار توصیفی محاسبه شاخصهایی می باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعه مورد بحث است.در آمار توصیفی اطلاعات حاصل از یک گروه،همان گروه را توصیف می کند واطلاعات به دست آمده به دسته جات مشابه تعمیم داده نمی شود.
شاخص های آماری بر دونوع هستند: الف) شاخصهای پراکندگی، ب) شاخصهای مرکزی.
شاخص های پراکندگی شامل دامنه تغییرات ، انحراف استاندارد، واریانس، چولگی و کشیدگی و شاخص های مرکزی شامل میانگین، میانه و مد می باشند. در جدول (۴-۱) یک نمای کلی از داده ها، شامل تعداد ، میانگین، میانه، حداقل، حداکثر و انحراف معیار متغیر های محاسبه شده جهت آزمون فرضیه ها، ارائه شده است.
جدول ۴-۱آمار توصیفی کلیه متغیرهای تحقیق

 

متغیرها تعداد حد اقل حد اکثر مجموع میانه میانگین انحراف معیار واریانس چولگی کشیدگی
هزینه تحقیق و توسعه   ۴۰ ۰ ۱٫۱۲۴۳۷E+11 ۵٫۴۰۵۶E+11 ۳۹۹۶۷۷۹۷۸ ۷۱۱۲۶۲۷۸۱۶ ۲۱۷۴۷۴۷۸۸۹۱ ۴٫۶۶۶۴۷E+20 ۴ ۱۶
هزینه بازار یابی   ۴۰ ۰ ۴٫۰۹۶۹۹E+11 ۱٫۲۷۷۹۸E+12 ۱۱۰۸۱۵۰۵۱۰ ۱۶۸۱۵۵۸۴۹۲۲ ۵۷۱۲۲۶۶۵۷۴۵ ۳٫۲۱۸۹E+21 ۵ ۳۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...