سایر

 

۲۰

 

۲۷٫۸

 

 

 

آماره‌های توصیفی به مجموعه‌ای از معیار‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند مشخصات کلی از اطلاعات جمع‌ آوری شده را برای پژوهشگر ارائه ‌دهند. توجه داشته باشید از آماره‌های توصیفی نمی‌توان نتایج را به حالات کلی تعمیم داد بلکه فقط برای ارائه‌ یک دید کلی از تحقیق از این معیارها استفاده می‌شود. در پژوهش حاضر با ارائه جداول و نمودارهای مربوطه به بررسی توصیفی مشاهدات پرداخته‌ شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
نمودار ۴٫۱) وضعیت گرافیکی جنسیت پاسخ دهندگان
در این پژوهش ۲۳٫۹درصد پاسخ دهندگان خانم(۲۳ نفر) و ۷۶٫۱درصد از پاسخ دهندگان آقا (۵۵نفر) می باشد.
نمودار۴٫۲) وضعیت گرافیکی سن پاسخ دهندگان
با توجه به نمودار۲-۴) ۵۵٫۶درصد از پاسخ دهندگان بین سن ۲۵ تا ۳۰ سال، ۲۲٫۲درصد از انها بین سن ۳۱ تا ۳۵، ۱۶٫۷ درصد بین سن ۳۶تا۴۰ و ۵٫۶درصد از آن ها نیز بین سن ۴۱ تا ۴۵ سال می باشند.
نمودار۴٫۳) وضعیت گرافیکی تحصیلات پاسخ دهندگان
با توجه به نمودار۳-۴) ۸٫۷درصد از پاسخ دهندگان دارای تحصیلات دیپلم و پایین تر، ۱۰٫۹درصدفوق دیپلم، ۵۷٫۶ درصد لیسانس، ۱۷٫۱درصد فوق لیسانس و ۵٫۷ درصد از پاسخ دهندگان دارای مدرک دکتری می باشند.
نمودار ۴٫۴) وضعیت گرافیکی سمت سازمانی
با توجه به نمودار ۴-۴) ۵٫۶ درصد از پاسخ دهندگان مدیر عامل، ۵۰ درصد مدیر بازاریابی و ۴۴٫۴ درصد دیگر کارشناسان صادراتی می باشند.
نمودار ۴٫۵) وضعیت گرافیکی رشته تحصیلی پاسخ دهندگان
با توجه به نمودار ۴-۵) ۶۶٫۶ درصد از پاسخ دهندگان دارای تحصیلات بازرگانی، ۵٫۶ درصد دارای تحصیلات فنی و ۲۷٫۸ درصد دارای تحصیلاتی غیر از این دو می باشند.
نتایج توصیفی نشان می دهد که مردان سطح مشارکت بیشتری داشتند به طوری که ۱/۷۶% درصد مشارکت مربوط به مردان بوده بوده اند. از نظر سنی بیشترین درصد مشارکت (۴/۵۵%) را رده سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال داشته است. به لحاظ تحصیلات بیش از ۷۹% افراد لیسانس و بالاتر بوده اند که نشان دهنده سطح بالای تحصیلات پاسخ گویان بوده است. به لحاظ رشته تحصیلی اکثریت افراد( ۶/۶۶% ) افراد دارای تحصیلات بازرگانی بوده اند. مدیران بازاریابی بیشترین سطح مشارکت را داشته اند که نیمی از پاسخ گویان را تشکیل داده اند.

بررسی توصیفی متغیرها

برای بررسی توصیفی نمرات ثبت شده برای هر یک از متغیرهای تحقیق معیارهای مرکزی و معیارهای پراکندگی مورد ارزیابی قرار گرفته شده اند.
جدول ۴٫۲)شاخص‌های توصیفی برای همه متغیرهای تحقیق

 

 

ابعاد

 

متغیرهای تحقیق

 

مینیمم

 

ماکزیمم

 

میانگین

 

انحرف استاندارد

 

 

 

ویژگی های محصول

 

پیچیدگی محصول

 

۱٫۴

 

۵

 

۳٫۷۱

 

۰٫۸۲۹

 

 

 

خدمات همراه محصول

 

۱

 

۵

 

۳٫۴۴۹

 

۰٫۹۷۲

 

 

 

عملکرد فعالیت های ترویجی

 

۱٫۲

 

۵

 

۳٫۳۳۸

 

۰٫۹۱۲

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...