متغیر میانگین انحراف استاندارد آماره t درجه آزادی سطح معناداری نتیجه
نیازهای بازار ۳٫۴۳۸۹ ۰٫۵۵۱۵ ۶٫۱۶۵ ۵۹ ۰ تایید

نتیجۀ آزمون نشان می‌دهد اولاً مقدار میانگین حاصله برای بعد نیازهای بازاربالاتر از حد متوسط ارزیابی شده است و همچنین فرض صفر مبنی بر برابری میانگین با ۳ رد می‌شود و پاسخ‌ها به طور روشنی با عدد ۳ (عدد متوسط) و به صورت دو دنباله تفاوت معناداری دارند. مقدار عدد بحرانی آزمون تک دنباله در سطح آلفای برابر با ۰۵/۰ برابر با مقدار ۶۴۵/۱ می­باشد. از سوی دیگر مقدار آمار t برابر با ۱۶۵/۶ می­باشد که از مقدار بحرانی تک دنباله ۶۴۵/۱ بزرگتر است. بنابراین فرض آزمون تک دنباله مبنی بر بزرگتر بودن از عدد ۳ تایید می­ شود و در نتیجه نیازهای بازاراز جمله چالش های مؤثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات می باشند.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه پنجم تحقیق: میزان منابع مالی از جمله چالش های مؤثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات است.
جدول ۱۰-۴) نتایج آزمون t یک نمونه ای

 

متغیر میانگین انحراف استاندارد آماره t درجه آزادی سطح معناداری نتیجه
میزان منابع مالی ۳٫۷۸۳۳ ۰٫۷۲۷ ۸٫۳۴۶ ۵۹ ۰ تایید

نتیجۀ آزمون نشان می‌دهد اولاً مقدار میانگین حاصله برای بعد میزان منابع مالی بالاتر از حد متوسط ارزیابی شده است و همچنین فرض صفر مبنی بر برابری میانگین با ۳ رد می‌شود و پاسخ‌ها به طور روشنی با عدد ۳ (عدد متوسط) و به صورت دو دنباله تفاوت معناداری دارند. مقدار عدد بحرانی آزمون تک دنباله در سطح آلفای برابر با ۰۵/۰ برابر با مقدار ۶۴۵/۱ می­باشد. از سوی دیگر مقدار آمار t برابر با ۳۴۶/۸ می­باشد که از مقدار بحرانی تک دنباله ۶۴۵/۱ بزرگتر است. بنابراین فرض آزمون تک دنباله مبنی بر بزرگتر بودن از عدد ۳ تایید می­ شود و در نتیجه میزان منابع مالی از جمله چالش های مؤثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات است.
۴-۴ آزمون تحلیل واریانس فریدمن جهت رتبه بندی عوامل موثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات
همان طور که در فصل سوم مطرح گردید، به منظور رتبه‌بندی چالش های موثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات از آزمون فریدمن استفاده می گردد.
آزمون فرضیه: بین چالش های موثر بر تجاری سازی محصولات در حوزۀ نانومواد و تجهیزات تفاوت معنی داری وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...