مغویی نژاد(۱۳۷۸)در تحقیق خود تحت عنوان«بررسی عوامل مؤثر برافزایش میزان سپرده گذاری مشتریان در شعب بانک تجارت شهرستان رفسنجان(از دیدگاه مشتریان)»، به بررسی مهمترین عوامل مؤثر در افزایش میزان سپرده گذاری ازدیدگاه مشتریان، که از سرمایه های ارزنده بانک محسوب می شوند، پرداخت و به این نتیجه رسید که عوامل بهبود روابط اجتماعی کارکنان با مشتریان، ویژگی های فردی خوب و مناسب کارکنان، تبلیغات، میزان سود پرداختی و عرضه خدمات مطلوب، را مهم دانست. به منظور آزمون فرضیات تحقیق از طریق پرسشنامه و نیز اطلاعات آماری شعب بانک تجارت شهرستان رفسنجان در سال ۱۳۷۸جمع آوری و سپس با بهره گرفتن از روش های مناسب آماری ارتباط هر یک از عوامل مذکور با میزان افزایش میزان سپرده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بنابراین روش تحقیق آن توصیفی- پیمایشی است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
خضرا (۱۳۸۵)، در مقاله ای تحت عنوان «عوامل موثر بر تجهیز منابع مالی کشور» عوامل فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت نیروی انسانی شاغل در بانک ها، تنوع و کیفیت خدمات بانکی، رضایت مشتریان از کارکنان و مطلوبیت محیط داخلی و محل استقرار شعب در بانکداری نوین ،ابزارهای مهمی هستند که برای جذب بهینه منابع پولی و توسعه بانک از آنها استفاده می شود .
رازانی(۱۳۸۲)در پایان نامۀ خود با عنوان«بررسی و معرفی روش های جدید و مؤثرجذب منابع مالی در شعب بانک تجارت استان لرستان» به بررسی عوامل مؤثر در جذب منابع مالی در گروه بانکی تجارت در استان لرستان از قبیل: ارائه تسهیلات سهل تر، فضای فیزیکی مطلوب، تجدید نظر در شیوه جوائز، اهمیت قائل شدن برای مشتری، قوانین و مقررات مناسب، جذب منابع بلند مدت و … نموده است و همچنین به بررسی میزان رقابت پذیری بین گروه های بانکی کشور، بررسی روند متغیرهای پولی کشور طی دوره (۱۳۸۰-۱۳۷۴) و همچنین عملکرد بانک مزبور با سایر گروه های بانکی پرداخته است. به طور کلی در این تحقیق، روش توصیفی- پیمایشی مورد استفاده قرار گرفته است.
آبهیمان و همکاران (۲۰۰۹) با مطالعه برخی شعبه های بانک های بزرگ دولتی هند، عواملی همچون نیروی انسانی، سطح تحصیلات کارکنان، محیط بانک، محل استقرار و موقعیت مکانی بانک، تبلیغات، قوانین و مقررات دولتی و کاهش دخالت های دولت در امور بانکی را از عوامل مؤثر بر جذب سپرده های مردم برشمرده اند. به عقیده آنها مهمترین و اثرگذارترین عامل جذب سرمایه های افراد، نیروی انسانی است.
دورکین و همکاران (۲۰۰۸) نشان دادند که تمامی شاخص های عملکرد مالی همچون حاشیه سود، بازدهی دارای ها و کفایت سرمایه ،همبستگی مثبتی با کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان دارند.
مایا و همکاران(۲۰۰۸) با بحث پیرامون توسعه و عملکرد بانک های داخلی و خارجی در حوزه کشورهای خلیج فارس ،نشان دادند که این بانک ها در طی سال های اخیر عملکرد رو به رشدی داشته اند. همچنین اضافه می کند که بانک ها در اقتصاد این کشورها از سرمایه های خوبی برخوردار بوده و توان رقابتی ایشان به خوبی تجهیز شده است.
یونگ و جانگ (۲۰۰۶)، به مطالعه سودآوری بلند مدت در بانک های تایوان پرداختند و به این نتیجه رسیدند که خدمات بانکی مهمترین عامل در سودآوری و کسب منفعت برای شعب بانکی مورد مطالعه محسوب می شود. در ادامه کارکنان بانکها مهمترین و اساسی ترین عامل جهت دستیابی به افزایش سودآوری و کسب منفعت محسوب شده است.
چین (۲۰۰۴) در مطالعه خود نشان داد که بیشتر تحقیقاتی که با محوریت ارزیابی عملکرد مالی موسسات انجام گرفته است،عموما بر کارایی و اثر بخشی متمرکز شده اند که می توانند به طور مستقیم بر بقای آن اثر گذار باشند. در این تحقیق با بهره گرفتن از تحلیل دو مرحله ای پوششی داده ها، این نتیجه که موسسات با کارایی بهت همواره اثر بخش نیستند،حاصل شده است.
ساتریو و زنیوس (۱۹۹۷) چارچوبی را برای الگوبرداری از ابعاد مختلف عملکردی و الگوبرداری استراتژیک در شعب یکی از بانک های تجاری آمریکا ارائه نمودند. آنها در تحقیقی که انجام دادند ترکیب الگوبرداری استراتژیک با الگوبرداری کارایی را برای اولین بار ارائه نمودند.
جدول ۲-۱.خلاصه ای از مطالعات پیشینه های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق

 

ردیف نام مقاله خلاصه کار انجام شده سال انتشار نویسندگان مجله
۱ بررسی تطبیقی عوامل
موثر بر سودآوری
بانک‏های دولتی و
بانک‏های غیردولتی با
رویکرد پانل دیتا طی
دوره ۱۳۹۰-۱۳۸۵
این پژوهش درصدد مطالعه و بررسی نحوه تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی بر سودآوری بانک‏های دولتی و بانک‏های غیردولتی و مقایسه میزان تاثیر این عوامل می‏باشد. جامعه آماری تحقیق، بانک‏های دولتی و غیردولتی ایران (بانک‏های دولتی ( ملی، کشاورزی، سپه، صنعت‏و‏معدن، توسعه‏صادرات‏ایران ،مسکن و رفاه کارگران) و بانک‏های غیردولتی(صادارت، ملت، تجارت، اقتصاد‏نوین، کارآفرین، پارسیان، پاسارگاد، سینا، سامان، سرمایه). براساس نتایج حاصله مشخص گردید عوامل داخلی و بیرونی بر سودآوری بانک‏های دولتی و غیردولتی اثر معناداری دارد ، تنها تولید ناخالص داخلی بر سودآوری بانک‏های غیردولتی بی‏تاثیر بوده است و اثر عوامل داخلی لگاریتم نسبت وام‏ها و تسهیلات پرداختی به دارایی‏های بانک (LLOTA)، لگاریتم نسبت وام‏ها و تسهیلات پرداختی به سپرده‏های بانک (LLIQ) ، لگاریتم نسبت سپرده‏های قرض‏الحسنه پس‏انداز و سرمایه‏گذاری مدت‏دار به کل سپرده‏ها (LSMP) ، لگاریتم کارایی مدیریت هزینه (LEFI) بر سودآوری بانک‏های غیردولتی بیشتر از بانک‏های دولتی واثر عامل بیرونی لگاریتم تورم (LINF) ) بر سودآوری بانک‏های دولتی بیشتر از بانک‏های غیردولتی می‏باشد. ۱۳۹۲ خسروی
نژاد و
حاج امینی
پایان نامه
دانشگاه آزاد
۲ ارائه مدلی مبتنی بر
خلق ارزش به منظور ارزیابی عملکرد مالی در بانک ها و موسسات مالی
تلاش شده تا مدلی به منظور یکپارچگی و نیز اثر بخشی بیشتر این تحلیل ها در راستای خلق ارزش بانک ها و موسسات مالی ارائه شود . رویکرد مورد نظر در این پژوهش بر دو بخش طراحی مدل ارزیابی و نیز ارائه یک ساختار مقایسه تاکید دارد تا بدان وسیله ضمن شناسایی اجزای اصلی تاثیر گذار بر روند خلق ارزش در بانک، به مقایسه و تحلیل عملکرد مالی این حوزه بپردازد. ۱۳۹۲ محمد
پور زرندی و
همکاران
فصل نامه
علمی پژوهشی
دانش
حسابداری و
حسابرسی
مدیریت
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...