گام هفتم: رتبه ­بندی گزینه­ ها
بر اساس ترتیب نزولی  می توان گزینه های موجود از مساله مفروض را رتبه ­بندی نمود.
۳-۷ جمع­بندی
پایه هر علمی، روش شناخت آن است و اعتبار قوانین هر علمی به روش­شناختی مبتنی است که در آن علم به کار می­رود. روش تحقیق مجموعه ­ای از قواعد، ابزار و راه­های معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت­ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است.
دانلود پروژه
در این راستا، در این فصل به بیان روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، ابزار گردآوری داده ­ها، روش­ها و تکنیک­های تجزیه و تحلیل داده ­ها پرداخته شد. در فصل آتی به یافته‌های حاصل از روش تحقیق خواهیم پرداخت.
فصل چهارم
یافته های تحقیق
۴-۱ مقدمه
درمرحله تجزیه و تحلیل، نکته مهم این است که محقق باید اطلاعات و داده‌ها را در مسیر هدف، پاسخگویی به سؤال یا سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه‌های خود جهت داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. (حافظ‌نیا، ۱۳۸۲ : ۱۰۲) در این تحقیق برای شناسائی روابط و تعیین اولویت شاخص‌های تحقیق حاضر از مدل‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره و مدل AHP و TOPSIS استفاده شده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده‏های بدست آمده از نرم افزار تحلیل سلسله‌مراتبی اکسپرت چویس و کدنویسی در محیط اکسل استفاده شده است.
۴-۲ شناسائی شاخص‌های نهائی
هدف این پژوهش شناسایی برند برتر است بنابراین در گام نخست معیارهای اصلی انتخاب شده است. معیارهای اصلی عبارتند از: شاخص‌های قیمت، شاخص‌های شهرت، شاخص‌های کیفیت، شاخص‌های وفاداری، شاخص‌های کالا یا محصول، شاخص‌های کانال توزیع، شاخص‌های داخلی یا خارجی بودن، شاخص‌های ترویج. برای هریک از این معیارهای اصلی تعدادی زیرمعیار انتخاب شده است. از این معیارها و زیرمعیارها برای اولویت‌بندی سه راهکار توسعه اقتصادی استفاده شده است. برندهای شناسائی شده عبارتند از: برند شماره یک یا کالا مهر (آکفیکس)، برند شماره دو یا فومن شیمی (کاسپین)، برند شماره سه یا بازرگانی آراز (اینترباند)، برند شماره چهار یا بازرگانی سیف (میتراپل)، برند شماره پنج یا غفاری و برند شماره شش یا هنکل، برند شماره هفت یا کاریز. معیارها و زیرمعیارهای شناسایی شده در جدول آمده است.
جدول (۴-۱) معیارها و زیرمعیارهای تحقیق

 

نماد معیار زیرمعیارها نماد
C1 قیمت تخفیف و زمان پرداخت S11
موقعیت جغرافیایی S12
فهرست قیمت های فروش S13
C2 شهرت سهم بازار S21
اعتبار و موقعیت تولید کننده S22
سابقه تجربه طولانی S23
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...