GFI

 

RMSEA

 

 

 

مدل سه عاملی تعارض کار-خانواده
(بر اساس مقیاس اصلی)

 

۷۱۷/۵۵

 

۲۴

 

۳۲/۲

 

۹۸/۰

 

۹۸/۰

 

۹۶/۰

 

۰۶/۰

 

 

 

نتایج مندرج در جدول نشان می دهد که شاخص های برازندگی مدل سه عاملی، بهطور کلی حاکی از برازش نسبتاً مناسبی برای این مدل میباشد. همانطور که ملاحظه می شود مقادیر IFICFI ، RMSEA در مدل سه عاملی، به ملاک های برازندگی که قبلاً اشاره شد، نزدیک است. بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده، مدل سه عاملی با ۹ ماده مورد تایید است. بنابراین در جریان تحلیل روایی سازه مقیاس تعارض کار-خانواده شغلی، در این نمونه و در پژوهش حاضر، می توان این مقیاس را دارای سه بعد” تعارض مبتنی بر زمان” و"تعارض مبتنی بر رفتار"و ” تعارض مبتنی بر توان فرسایی"دانست، که صحت روایی عاملی آن تایید می گردد. همچنین به مدل ساختاری تعارض کار- خانواده در پژوهش دارای وزن رگرسیونی معنی دار و بالاتر از ۰۷/۰ می باشد.بنابراین این ساختار عاملی این مقیاس در پژوهش مورد تایید است .پایایی این پرسش نامه با روش آلفای کرونباخ در پژوهش حاضر برابر با ۷۱۵/۰ می باشد.روایی نیز توسط ۵ نفر از صاحبنظران رشته روانشناسی صنعتی سازمانی مورد تایید قرار گرفت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همچنین مدل ساختاری مقیاس تعارض کار-خانواده در پژوهش دارای وزن های رگرسیونی معنی دار و بالاتر از ۷/. می باشد. بنابراین ساختار عاملی این مقیاس در پژوهش مورد تایید است.
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل داده ها
به منظور تجزیه و تحلیل آماری در این پژوهش ، از آمار توصیفی مانند میانگین ، درصد فراوانی، انحراف معیار ، ضریب همبستگی پیرسون[۸۰] و رگرسیون چند متغیری به شیوه همزمان استفاده شد . تمام مراحل تجزیه و تحلیل اطلاعات با بهره گرفتن از نرم افزار۱۹-spss انجام پذیرفته است .
۳-۷- روش اجرای تحقیق :
پژوهشگر پس از اخذ معرفی نامه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان به دانشگاهای مربوطه مراجعه کرده و با هماهنگی مسئولان مربوطه نسبت به اجرای پرسشنامه اقدام نموده به این صورت که در آغاز نسبت به توجیح پاسخ گویان اقدام شد و سپس از آنها درخواست گردیده نسبت به تکمیل پرسشنامه ها همکاری نمایند.در ضمن بیان شد که نیازی به نوشتن نام و نام خانوادگی نمی باشد.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
مقدمه :
در این فصل ابتدا به یافته های توصیفی متغیر های پژوهش پرداخته و سپس نتایج یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل سوال های پژوهش آورده شده است .
۴-۱- داده های توصیفی شامل میانگین انحراف معیار ،حداقل و حداکثر مولفه های تعارض کار – خانواده در جدول ۴-۱ آورده شده است.
جدول ۴-۱:داده های توصیفی
(میانگین ،انحراف معیار، حداقل و حداکثر)مؤلفه های تعارض کار خانواده در نمونه مورد مطالعه

 

 

مؤلفه های تعارض کار-خانواده

 

تعداد

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

حداقل

 

حداکثر

 

 

 

تعارض کار-خانواده مبتنی بر زمان

 

۱۵۳

 

۷۸/۶

 

۸۴/۱

 

۳

 

۱۳

 

 

 

تعارض خانواده-کار مبتنی بر زمان

 

۱۵۳

 

۱۴/۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...