آگاهی اجتماعی در متعجب شدن به عکسالعمل دیگران

 

۴۳,۰

 

 

 

۵-۲-۳) نتایج حاصل از تحلیل داده ها
۵-۲-۳-۱) فرضیه اصلی: بین هوش اجتماعی با میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی رابطه وجود دارد.
در خصوص فرضیه اصلی، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون میان هوش اجتماعی و رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی براساس خروجی نرم افزار ۶۹۳/۰ می باشد. و با توجه به سطح معناداری بین دو متغیر رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین هرچه هوش اجتماعی بالا رود، میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی بالا می رود.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۲-۳-۲) فرضیه فرعی اول: بین مهارت اجتماعی با میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی رابطه وجود دارد.
در خصوص فرضیه فوق، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون میان مهارت اجتماعی و رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی براساس خروجی نرم افزار ۴۶۷/۰ می باشد. و با توجه به سطح معناداری بین دو متغیر رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین هرچه مهارت اجتماعی بالا رود، میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی بالا می رود.
متغیر مستقل متغیر مهارت اجتماعی در این تحقیق شامل ۷ فاکتور می باشد و برای سنجش میزان تأثیر این فاکتورها بر متغیر وابسته رضایت مشتریان، با بهره گرفتن از معادلات ساختاری ضرایب استاندارد هر یک از فاکتور ها تعیین شد و با توجه به ضرایب مذکور، ترتیب میزان تأثیر هر یک از آنها بر رضایت مشتریان به شرح زیر برآورد گردید: ۱) مهارت اجتماعی در درک احساسات دیگران ۲) مهارت اجتماعی در درک آرزوهای دیگران ۳) مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی رفتار دیگران ۴) مهارت اجتماعی در تأثیر گذاشتن بر احساسات دیگران ۵) مهارت اجتماعی در درک منظور دیگران از جملاتشان ۶) مهارت اجتماعی در درک دیگران در تلاش برای انجام کاری ۷) مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی عکسالعمل دیگران نسبت به رفتار شخص تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
۵-۲-۳-۳) فرضیه فرعی دوم: بین پردازش اطلاعات اجتماعی با میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی رابطه وجود دارد.
در خصوص فرضیه فوق، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون میان پردازش اطلاعات اجتماعی و رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی براساس خروجی نرم افزار ۳۶۱/۰ می باشد. و با توجه به سطح معناداری بین دو متغیر رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین هرچه پردازش اطلاعات اجتماعی بالا رود، میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی بالا می رود.
متغیر مستقل متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی در این تحقیق شامل ۷ فاکتور می باشد و برای سنجش میزان تأثیر این فاکتورها بر متغیر وابسته رضایت مشتریان، با بهره گرفتن از معادلات ساختاری ضرایب استاندارد هر یک از فاکتور ها تعیین شد و با توجه به ضرایب مذکور، ترتیب میزان تأثیر هر یک از آنها بر رضایت مشتریان به شرح زیر برآورد گردید: ۱) پردازش اطلاعات اجتماعی در سازگاری به آسانی با افراد جدید مهارت اجتماعی در درک ۲) پردازش اطلاعات اجتماعی در شناخت افراد به مدت زمان کوتاه ۳) پردازش اطلاعات اجتماعی در گفتگو موضوعات خوبی ۴) پردازش اطلاعات اجتماعی در به سهولت همراه شدن با سایر افراد ۵) پردازش اطلاعات اجتماعی در آسانی به موقعیتها و جلسات جدید ۶) پردازش اطلاعات اجتماعی در همسازی آسان با موقعیتهای اجتماعی ۷) پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
۵-۲-۳-۴) فرضیه فرعی سوم: بین آگاهی اجتماعی با میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی رابطه وجود دارد.
در خصوص فرضیه فوق، با توجه به ضریب همبستگی پیرسون میان آگاهی اجتماعی و رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی براساس خروجی نرم افزار ۷۸۶/۰ می باشد. و با توجه به سطح معناداری بین دو متغیر رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. بنابراین هرچه آگاهی اجتماعی بالا رود، میزان رضایت مشتریان (مؤدیان) در امور مالیاتی بالا می رود.
متغیر مستقل متغیر آگاهی اجتماعی در این تحقیق شامل ۷ فاکتور می باشد و برای سنجش میزان تأثیر این فاکتورها بر متغیر وابسته رضایت مشتریان، با بهره گرفتن از معادلات ساختاری ضرایب استاندارد هر یک از فاکتور ها تعیین شد و با توجه به ضرایب مذکور، ترتیب میزان تأثیر هر یک از آنها بر رضایت مشتریان به شرح زیر برآورد گردید: ۱) آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد ۲) آگاهی اجتماعی در متعجب شدن به عکسالعمل دیگران ۳) آگاهی اجتماعی در درک ناراحتی ایجاد شده افراد ۴) آگاهی اجتماعی در خشمگین شدن افراد نسبت به نظر خواهی افکار شخص ۵) آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران ۶) آگاهی اجتماعی در شگفتزده شدن نسبت به کارهای دیگران ۷) آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
۵-۲-۴) نتیجهگیری کلی:
در این تحقیق، تأثیر متغیرهای مستقل هوش اجتماعی، مهارت اجتماعی، پردازش اطلاعات اجتماعی، آگاهی اجتماعی، بر متغیر وابسته رضایت مشتریان (مؤدیان) مورد آزمون قرار گرفته است. برای هریک از متغیرهای مستقل مذکور، فاکتورهایی در نظر گرفته شده و با بهره گرفتن از ابزار پرسشنامه و پیمایش آماری در جامعه مورد نظر، تجزیه و تحلیل نتایج با بهره گرفتن از روش همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و AMOS همبستگی متغیرهای مستقل و وابسته مورد آزمون و تأیید قرار گرفته است. همچنین ضریب تأثیر هریک از فاکتورهای ذکر شده بر رضایت مشتریان مورد سنجش قرار گرفته که در اینجا بیشترین و کمترین فاکتورهای تأثیر گذار بر رضایت مشتریان ذکر می گردد: - از فاکتورهای در نظر گرفته شده برای متغیر (مهارت اجتماعی) متغیر مهارت اجتماعی در درک احساسات دیگران بیشترین تأثیر و متغیر مهارت اجتماعی در توانایی پیشبینی عکسالعمل دیگران نسبت به رفتار شخص کمترین تأثیر بر متغیر وابسته داشته اند.–از فاکتورهای در نظر گرفته شده برای متغیر (پردازش اطلاعات اجتماعی) متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی در سازگاری به آسانی با افراد جدید بیشترین تأثیر و متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی کمترین تأثیر بر متغیر وابسته داشته اند.– از فاکتورهای در نظر گرفته شده برای متغیر (آگاهی اجتماعی) متغیر آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد بیشترین تأثیر و متغیر آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد کمترین تأثیر بر متغیر وابسته داشته اند.
در پایان نیز مدل بهینه تحقیق با بهره گرفتن از معیارهای انتخاب مدل استخراج گردیده است. برای مدل ۱ میزان آماره  ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. برای مدل ۲ میزان آماره  ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. برای مدل ۳ میزان آماره  ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. برای مدل کلی میزان آماره  ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. در نتیجه، مدل رگرسیونی برازش داده شده که میان متغیرهای مستقل و وابسته در مدل های ۱ و ۲ و ۳ و کلی معنی دار و مناسب می باشند.
به منظور بررسی مناسبت مدل از معیارهای زیر استفاده شده است. هرچه مقادیر به ۱ نزدیک تر باشند مدل مناسب تر است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنیم مدل برازش داده شده به داده ها در مدل کلی مناسب و به عنوان بهترین مدل ها انتخاب می شوند.
مقادیر NFI، RFI، IFI، TLI و CFI مربوط به مدل های ۱ تا ۳ و مدل کلی است.
جدول (۵-۳): مقایسه معیارهای بررسی مناسبت مدلها

 

 

مدل

 

NFI

 

RFI

 

IFI

 

TLI

 

CFI

 

 

 

مدل ۱

 

۵۵۴/۰

 

۳۳۱/۰

 

۵۵۹/۰

 

۳۳۶/۰

 

۵۵۷/۰

 

 

 

مدل ۲

 

۵۸۲/۰

 

۳۷۲/۰

 

۵۹۲/۰

 

۳۸۲/۰

 

۵۸۸/۰

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...