بعد قدرت

 

۳۸/۴

 

۴۴/۰

 

 

 

بعد فداکاری

 

۳۶/۴

 

۴۰/۰

 

 

 

بعد جذب و شیفتگی

 

۴۰/۴

 

۴۳/۰

 

 

 

متغیر تعلق سازمانی

 

۳۶/۴

 

۳۹/۰

 

 

 

متغیر رضایت شغلی

 

۳۵/۴

 

۳۶/۰

 

 

 

متغیر تعهد سازمانی

 

۰۷/۶

 

۴۵/۰

 

 

 

متغیر اشتراک دانش

 

۲۳/۵

 

۴۹/۰

 

 

 

همانطور که در جدول و نمودار (۴-۵) ملاحظه میشود در بین ابعاد تعلق سازمانی بعد جذب و شیفتگی دارای بیشترین میانگین (۴۰/۴) و بعد فداکاری دارای کمترین میانگین (۳۶/۴) در بین ابعاد تعلق سازمانی میباشد. اما در بین متغیرهای کلی و اصلی تحقیق متغیر تعلق سازمانی دارای بیشترین میانگین (۳۶/۴) و متغیر اشتراک دانش دارای کمترین میانگین (۲۲/۴) در بین ابعاد تعلق سازمانی میباشد.
۴-۳- آزمون فرضیه های تحقیق
در این بخش به بررسی فرضیات پژوهش پرداخته میشود. برای تحلیل فرضیات از آزمون تی تک نمونه ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. در نهایت و به منظور جمع بندی از آزمون رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل مسیر استفاده شد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۱- آزمون فرضیه های ویژه
لازم به ذکر است بهمنظور تجزیه و تحلیل فرضیه اول که در صدد تعیین میزان میانگین تعلق سازمانی و ابعاد آن و متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک کارکنان شهرداریهای استان هرمزگان می باشد از حد استاندارد ۴ در پرسشنامه که پنج طیفی لیکرت است استفاده شده است. نمره گذاری پرسشنامه در فصل سه شرح داده شده است. نمره ۴ به عنوان حد کفایت مطلوب و با برچسب چارک سوم (۳Q) معرفی میشود. پس از گرفتن میانگین متغیرهای پژوهش با بهره گرفتن از آزمون تی تک نمونهای، این میانگینها با حد استاندارد تعیین شده مقایسه و متغیرهای مورد نظر مشخص میگردد (به نقل از دلاور و ترک زاده، ۱۳۸۶).
فرضیه اول:۱- تعلق سازمانی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک دانش کارکنان شهرداری های استان هرمزگان در حد مطلوبی است.
جدول ۴-۹ مقایسه میانگین تعلق سازمانی و ابعاد آن و متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک کارکنان شهرداریهای استان هرمزگان با سطح کفایت مطلوب (Q3) را نشان می‌دهد.
ملاحظه می‌شود که میانگین تعلق سازمانی و ابعاد آن و متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک کارکنان شهرداریهای استان هرمزگان از سطح کفایت مطلوب (Q3) بهطور معناداری بالاتر هستند. بر این اساس فرضیه پژوهش تایید میگردد.
جدول ۴-۹٫ مقایسه میانگین تعلق سازمانی و ابعاد آن و متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک کارکنان شهرداریهای استان هرمزگان با سطح کفایت مطلوب (Q3)

 

 

متغیرهای پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...