بر اساس شاخص‌های جدول ۴-۱۲ مشخص شد که، بارهای عاملی تمامی سوالات بالای ۵/۰ می باشد و مطلوب است. مدل حد قابل ‌قبولی از برازش را دارا است. چرا که در این مدل، شاخص AGFI، GFI، CFI، NNFI همگی بالاتر از ۹۰ درصد است که همگی مقادیر مطلوبی میباشند. مقدار RMSEA نیز ۰.۰۰۰ است، مقدار RMR نیز نزدیک به صفر بوده و در محدوده استاندارد قرار دارد. نسبت کای دو به درجه آزادی ۰ شده که بین بازه کمتر از ۳ قرار دارد و مطلوب است. به ‌طور کلی می توان این مدل را مدلی مناسب برای اندازه‌گیری متغیر اجرای مدیریت زنجیره تامین دانست.
پایان نامه

۴-۶) برازش کلی مدل و فرضیات تحقیق

مدل معادلات ساختاری برای سنجش رابطه چهار متغیر تحقیق استفاده‌شده است. برای بررسی متغیرهای میانجی از همان گویه های اصلی متغیر استفاده نموده‌ایم.

۴-۶-۱) مدل پایه تحقیق در حالت اعداداستاندارد

با بهره گرفتن از مدل در حالت اعداد استاندارد می توان به میزان شدت ارتباط بین دو متغیر مکنون در مدل پی برد و از روی آن در مورد تاثیر متغیر ها بر همدیگر اظهار نظر نمود.

شکل ۴-۱۴: تحلیل مسیر مدل کامل در حالت تخمین استاندارد

۴-۶-۲) مدل پایه تحقیق در حالت اعداد معنی داری

با بهره گرفتن از مدل در حالت اعداد معنی داری می توان به معنی دار بودن ارتباط بین دو متغیر مکنون و یا تاثیر یکی از متغیر بر متغیر دیگر در مدل پی برد و از روی آن در مورد رد یا پذیرش فرضیه های تحقیق اظهار نظر نمود. در رابطه با معنی داری اعداد، باید گفت: از آنجایی که در این تحقیق در سطح اطمینان ۹۵/۰ یا خطای ۰۵/۰ به دنبال آزمون فرضیات هستیم. برای آزمون t اعدادی معنی دار خواهند بود که خارج از بازه ( ۹۶/۱ و ۹۶/۱- ) باشند. به این معنی که اگر در آزمون t عددی بین ۹۶/۱ و ۹۶/۱- باشد، بی معنا خواهد بود.

شکل ۴-۱۵: تحلیل مسیر مدل کامل در حالت معناداری

۴-۶-۳) شاخص‌های برازندگی فرضیات اصلی

با توجه به روابط نشان داده‌ شده، برای تعیین میزان تناسب مدل تحلیل مسیر، معیارهای مناسب بودن برازش مدل مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتایج مربوطه در جدول ۴-۱۳ نشان داده‌شده است.
جدول ۴-۱۳: شاخص‌های برازندگی فرضیات مدل

 

شاخص AGFI GFI CFI NNFI NFI χ۲/df RMSEA RMR
مقدار به‌دست‌آمده ۰.۹۱ ۰.۹۵ ۰.۹۲ ۰.۹۲ ۰.۹۵ ۲.۰۳ ۰.۰۸۸ ۰.۰۷۷
مقدار مجاز > 0.9 > 0.9 > 0.9 > 0.9 > 0.9 < 3 < 0.1 نزدیک به صفر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...