فصل چهارم

فصل چهارم

محاسبات و یافته‌های تحقیق

۴-۱ مطالعه موردی: سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری تهران

مدیریت واحد شهری، که یکی از دغدغه های اصلی شهر تهران محسوب می‌شود از جمله اهدافی بود که موجب راه اندازی مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شد.
در حقیقت سامانه ۱۳۷ تبلور مشارکت معنادار شهروندان در سیستم مدیریت شهری است. این سامانه به عنوان درگاه ورودی خواسته‌های مردم به شهرداری و پل ارتباطی شهروند با شهرداری رسالت مهمی را بر عهده دارد که به موجب آن نیازها و خواسته‌های شهروندان تهرانی را از طریق کانال‌های متفاوت ارتباطی ( تلفن، ثبت اینترنتی و ..) دریافت کرده و به عنوان نماینده شهروند این خواسته را تا انتها پیگیری می‌کند و نتیجه امر را به اطلاع شهروند می‌رساند. بنابراین هر یک از شهروندان در سطح شهر تهران چنانچه هر نوع مشکل و یا درخواستی در رابطه با فعالیت‌های شهرداری داشته باشند، می‌توانند ۲۴ ساعته به صورت آنلاین با مرکز تماس گرفته و نیازمندی خود را اعلام کنند [۲۲].
پایان نامه - مقاله - پروژه
پایگاه داده این سامانه شامل دو جدول بسیار مهم به نام‌های پیام و بازخورد شهروند می‌باشد. نمونه‌ای از جدول پیام را در جدول۴-۱ آمده است.
جدول۴-۱: جدول پیام

 

Citizen Phone Message Solardate Section Region Message Address Message Text SubjectId MessageId
۳۳۱۹۶۵۵۱ ۱۳۹۲/۰۱/۰۲ ۱ ۱۲ میدان بهارستان … با توجه به کد مذکور ۸۶۳۷۵۰۹۵ طرف دیگر تابلو اصلاح نشده است ۶۹۰ ۸۵۸۴۶۱۴
  ۱۳۹۲/۰۱/۰۳ ۶ ۴ خاک سفید… تابلو پلاک منزل موقت بوده و اینک گم شده و نیاز به نصب پلاک می‌باشد ۱۹۹ ۸۶۵۷۷۵۰

جدول پیام مربوط به ثبت اطلاعات مربوط به درخواست‌ها و نیازهای شهروندان است و جدول بازخورد شهروند شامل اطلاعات ثبت شده رضایت سنجی شهرداری از شهروند است.
در این تحقیق، پیاده سازی انجام شده بر روی جدول پیام و ویژگی‌های MessageId، SubjectId، Region، Section و Message Solardate می‌باشد که به ترتیب بیانگر شناسه پیام، نوع نیازمندی، ناحیه بروز مشکل، منطقه بروز مشکل و تاریخ می‌باشند. ویژگی دیگری نیز به نام Importance Degree یا همان درجه اهمیت نیازمندی را نیز توسط خبرگان و صاحب نظران شهرداری تهران تعریف کردیم و برای صد نمونه در جدول پیام مقداردهی کردیم. ویژگی فرکانس تکرار درخواست‌ها و نیازها نیز به صورت روز شمار محاسبه شده و در خوشه بندی از آن استفاده کردیم.
لازم به ذکر است در پیاده سازی تحقیق صورت گرفته از ابزار برتر داده کاوی به نام RapidMiner بهره گرفتیم که در بخش بعد به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت.

۴-۲ معرفی ابزار برتر داده کاوی RapidMiner

در میان ابزارهای فراوانی که برای بکار گیری در داده کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرند نقاط قوت قابل توجه نرم‌افزار Rapidminer باعث شد تا در پیاده سازی این تحقیق از این ابزار استفاده کنیم. در طی مقایساتی که بین ابزارهای مختلف بدست آمده، از مزایای این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد [۸]:
ارائه گزارش و رونوشت از مراحل اجرای الگوریتم
قابلیت تطابق با فایل‌های خروجی بسیاری از نرم‌افزارها مانند Excel

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...