پژوهش های انجام شده درباره : تاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب دارت- فایل ۱۰ |
برای بررسی کرویت داده ها از آزمون موخلی استفاده شد. با توجه به ضریب موخلی که (۰.۵≤ ۰.۰۴۴۵=p) بود. نشان می دهد فرضیه کرویت داده ها برقرار است.
در جدول آزمون اثرات درون گروهی، از مرحله اول که با فرض برقراری کرویت در نظر گرفته شده، استفاده شده است. با توجه به داده های جدول ۱ و با در نظر گرفتن سطح معنا داری ۰۰۱/.، اثرات بین آزمودنی (۴df= 20F=, , 0.001p=) مشخص می شود بین گروه ها تفاوت معنادار وجود دارد.
برای بررسی تأثیر بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت از جدول آزمون اصلاح درجات آزادی به روش بونفرونی برای تعیین تفاوت بین گروهی و درون گروهی استفاده شد که نتایج به این صورت بود.
جدول۷ـ۴: مقایسه دوگانه (در یادداری پسران)
روزها اختلاف میانگین ها انحراف معیار سطح معناداری |
روزسوم-یادداری ۸۹/۰ ۰۸۸/۰ ۰۵۵/۰ |
یادداری-روزسوم ۸۹/۰- ۰۸۸/۰ ۰۵۵/۰ |
با توجه به جدول (۴-۵) مشخص شد بین جلسه آخر تمرین (روز سوم و جلسه یادداری (۰.۷۰۵p=) با در نظر گرفتن سطح معناداری ۰۵/۰ معنادار نیست، نتیجه به دست آمده بیانگر آن است که تفاوت معناداری بین جلسه آخر تمرین و جلسه یادداری وجود ندارد، به عبارت دیگر تغییرات حاصل از اعمال متغیر مستقل حتی بعد از فاصله یادداری (۴۸ ساعت) نیز پا بر جا بوده است. بنابراین متغیر مستقل، متغیر یادداری است. بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت تاثیر دارد. بنابراین فرضیه چهارم تایید می شود.
فرضیه پنجم: بازخورد اسنادی کارکردی بر اکتساب مهارت دارت پرتاب دختران تاثیر دارد.
برای بررسی کرویت داده ها از آزمون موخلی استفاده شد. با توجه به ضریب موخلی که (۰.۵≤ ۰.۰۴۴۵=p) بود. نشان می دهد فرضیه کرویت داده ها برقرار است.
در جدول آزمون اثرات درون گروهی، از مرحله اول که با فرض برقراری کرویت در نظر گرفته شده، استفاده شده است. با توجه به داده های جدول ۱ و با در نظر گرفتن سطح معنا داری ۰۰۱/.، اثرات بین آزمودنی (۴df= 20F=, , 0.001p=) مشخص می شود بین گروه ها تفاوت معنادار وجود دارد.
برای بررسی تأثیر بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت از جدول آزمون اصلاح درجات آزادی به روش بونفرونی برای تعیین تفاوت بین گروهی و درون گروهی استفاده شد که نتایج به این صورت بود.
جدول۸ـ۴: مقایسه دوگانه (در اکتساب دختران)
گروه ها اختلاف میانگین ها انحراف معیار سطح معناداری |
مطلوب-کنترل ۱۲۰/۱ ۴۱۸/۰ ۰۳۸/۰ |
کنترل-مطلوب ۱۲۰/۱- ۴۱۸/۰ ۰۳۸/۰ |
با توجه به جدول (۴-۵) مشخص شد گروه مطلوب و کنترل (۰.۰۳p=) تفاوت معنادار وجود دارد و با در نظر گرفتن سطح معناداری ۰۵/۰ معنادار است، و نشان می دهد بازخورد اسنادی کارکردی بر پیشرفت اکتساب دختران در مهارت پرتاب دارت تاثیر دارد. در نتیجه فرضیه پنجم تایید می شود.
روند تغییرات اجرا در طی اکتساب و اعمال متغییر مستقل و اختلاف بین گروه تجربی و کنترل را میتوان بر روی نمودار زیر مشاهده کرد.
نمودار ۳-۴. نمودار خطی روند اکتساب دختران
فرضیه ششم: بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر اکتساب مهارت پرتاب دارت دختران تاثیر دارد.
برای بررسی کرویت داده ها از آزمون موخلی استفاده شد. با توجه به ضریب موخلی که (۰.۵≤ ۰.۰۴۴۵=p) بود. نشان می دهد فرضیه کرویت داده ها برقرار است.
در جدول آزمون اثرات درون گروهی، از مرحله اول که با فرض برقراری کرویت در نظر گرفته شده، استفاده شده است. با توجه به داده های جدول ۱ و با در نظر گرفتن سطح معنا داری ۰۰۱/.، اثرات بین آزمودنی (۴df= 20F=, , 0.001p=) مشخص می شود بین گروه ها تفاوت معنادار وجود دارد.
برای بررسی تأثیر بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر اکتساب مهارت پرتاب دارت دختران از جدول آزمون اصلاح درجات آزادی به روش بونفرونی برای تعیین تفاوت بین گروهی و درون گروهی استفاده شد که نتایج به این صورت بود.
جدول۹ـ۴: مقایسه دوگانه (در اکتساب دختران)
گروه ها اختلاف میانگین ها انحراف معیار سطح معناداری |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-08-05] [ 12:21:00 ب.ظ ]
|