فرضیه فوق در قالب ۳فرضیه فرعی زیر بررسی می گردد:
فرضیه فرعی۱:مدیریت دانش تأثیر مثبتی بر بازاریابی اینترنتی دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر مدیریت دانش و بازاریابی اینترنتی برابر با ۸۷/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر مدیریت دانش بر بازاریابی اینترنتی برابر با ۲۴/۰ است.
فرضیه فرعی۲:مدیریت زنجیره تامین بر بازاریابی اینترنتی تأثیر گذار است.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر مدیریت زنجیرهارزشو بازاریابی اینترنتی برابر با ۵۷/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر بازاریابی اینترنتی برابر با ۴۱/۰ است
فرضیه فرعی۳:مدیریت روابط با مشتری بر بازاریابی اینترنتی تأثیر گذار است.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر مدیریت روابط با مشتری و بازاریابی اینترنتی برابر با ۰۸/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر مدیریت روابط با مشتری بر بازاریابی اینترنتی برابر با ۳۳/۰ است.
فرضیه اصلی۲:بازاریابی اینترنتی منسجم تأثیر مثبتی بر عملکرد تجارت الکترونیک دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر بازاریابی اینترنتی و عملکرد تجارت الکترونیک برابر با ۳۸/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد تجارت الکترونیک برابر با ۸۹/۰ است.
کاربرد تجارت الکترونیکی
بازاریابی مستقیم،جستجوی شغل،بانکداری بر خط ،دولت الکترونیکی،خرید الکترونیکی الکترونیکی،خرید به صورت B2B،تجارت سیار،جراحی ها،انتشاران بر خط یا آنلاین،ارائه خدمات به مصرف کننده
شرکای تجاری
Joint ventune
بازارهای داد و ستد
الکترونیکی
خدمات حمایتی
نهادهای پشتیبانی کننده تجارت الکترونیکی،سیستم پرداخت و امنیت معاملات
بازاریابی و تبلیغات
تحقیقات بازار حمایت ها،محتوی وب
سیاست های دولت
مالیات،قوانین و مقررات،استانداردهای فنی
خدمات حمایتی
۱
زیر ساختهای معمول،خدمات تجاری(امنیت کارتهای هوشمند پرداخت های الکترونیکی،فهرستها،کاتولوگها)
۲
زیر ساختهای مربوط به توزیع اطلاعات(مبادله الکترونیکی داده ها پست الکترونیکی اتاق های گفت و گو)
۳
محتوی چند رسانه ای زیر ساختهای مربوط به انتشارات شبکه ای
Java,Html,vrml
۴
زیر ساخت های شبکه ای(تلوزیونی کابلی،اینترنت،WAN,LAN,INTERNET,EXTRANET)
۵
زیر ساخت های ارتباطی(با بانک های اطلاعاتی و شرکت های تجاری)
فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

 

مقدمه

مهمترین مرحله در هر نوع تحقیق و پژوهش ،مرحله بحث و نتیجه گیری است.بدیهی است که پژوهش در هر زمینه ای که انجام شود دارای هدف و انگیزه خاص است.لیکن آنچه مهم است نتایج و دستاوردهای حاصل از آن است که می توانند کاربرد پیدا کنند.نتایج و پیشنهادها علاوه بر آنکه از نظر کاربردی کردن پژوهش اهمیت دارد،در ایجاد و تقویت انگیزه در پژوهشگران و همچنین در هموار نمودن راه مطالعات و تحقیقات کاملاً مؤثر است.
در این فصل به بررسی فرضیات تحقیق و یافته های تحقیق(یافته های توصیفی و یافته های استنباطی) و محدودیت ها پرداخته سپس نتایج پژوهش با پژوهش سایر محققین مقایسه شده و در نهایت پیشنهاد ارائه می شود.

نتایج آمار توصیفی

با توجه به اینکه یافته های تحقیق باید با مبانی نظری،ادبیات و سابقه تحقیقات گذشته مقایسه گردد تا بحث و نتیجه گیری تحقیق از اعتبار لازم برخوردار گردد،لازم است تا نتایج این پژوهش برای مقایسه و استنتاج علمی ارائه گردد،نتایج این پژوهش به شرح زیر است.
دانلود پایان نامه

بازاریابی اینترنتی:

با توجه به جدول۵-۱ متغیر بازاریابی اینترنتی دارای کمترین مقدار۲۲/۱، بیشترین مقدار۶۷/۴، میانگین ۹۳۱۹/۲، انحراف معیار۸۳۷۴۳/۰ و واریانس ۷۰۱/۰ می باشد. مشاهده می شود که میانگین بهدست آمده کمترازمیانگین مورد انتظار (امتیاز ۳) است .
جدول ‏۵‑۱)توصیف متغیر بازاریابی اینترنتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...