۶.۷

 

۱۹۹۴

 

Northridge

 

۶

 

 

 

۰.۴۷۲

 

۶.۷

 

۱۹۹۴

 

Northridge

 

۷

 

 

 

۰.۳۵۸

 

۶.۷

 

۱۹۹۴

 

Northridge

 

۸

 

 

 

۰.۴۴۲

 

۶.۱

 

۱۹۶۶

 

Parkfield

 

۹

 

 

 

۰.۲۹۶

 

۶

 

۱۹۸۷

 

Whitter narrows

 

۱۰

 

 

 

مدل­های مورد بررسی، در نرم افزار ETABS مدل سازی شده ­اند و با رعایت تمامی بندهای آیین­ نامه، مقاطع تیر و ستون برای هریک از آنها استخراج شده است. سپس سازه­ها در نرم افزار OpenSees مدل سازی شده و تحلیل شده ­اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۴ معرفی اجمالی نرم افزار OpenSees
نرم افزار OpenSees یک نرم افزار اجزا محدود است که بوسیله Mazzoni ، Scott، Mc Kenna و Fenves تهیه شده و همچنان در حال توسعه می باشد. این نرم افزار مجموعه کاملی از انواع المان ها، مصالح و روش های مختلف تحلیل است.
نرم افزار OpenSees بطور تخصصی در حوزه سیستم های عملکردی خاک و سازه تحت زلزله طراحی شده و با این هدف ار سال ۱۹۹۰ تاکنون در حال بررسی و توسعه می باشد. این نرم افزار همان طور که از نامش پیداست به صورت رایگان از طریق آدرس های اینترنتی در دسترس همگان بوده و کد برنامه نویسی آن به صورت باز است. این نکته مهم که از جمله مزایای نرم افزار مذکور بشمار می آید سبب شده که اصلاح کمبودها و تکمیل تدریجی نرم افزار توسط کلیه افرادی که در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند امکان پذیر باشد که در نتیجه عیوب آن شناسایی شده و تغییرات و اصلاحات با سرعت فوق العاده ای صورت گیرد. نرم افزار مذکور در زمینه های مختلف مدلسازی و تحلیل سازه ها دائما در حال پیشرفت است و به صورت باورنکردنی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
۴-۴-۱ ویژگی های نرم افزار OpenSees

 

 

  • کتابخانه ای از انواع مصالح، المان ها و دستورات آنالیز سبب می شود که این نرم افزار یک ابزار قدرتمند برای شبیه سازی عددی سیستم های سازه ای و ژئوتکنیکی به شمار آید.

 

 

 

  • OpenSees دارای آرشیو کاملی از مؤلفه هاست که همواره در حال رشد و توسعه بوده و در یک سطح پیشرفته ای برای شبیه سازی عددی است.

 

 

 

  • محیط OpenSees براساس زبان برنامه نویسی متنی است که کاربر را قادر می سازد فایل های ورودی متنوع تری بسازد.

 

 

 

  • کاربر قادر خواهد بود مصالح، المان ها و ابزار های تحلیل جدید ساخته و آن را به OpenSees اضافه کند.

 

 

 

  • ایجاد انواع مدل های خطی و غیر خطی سازه ای و ژئوتکنیکی در OpenSees امکان پذیر است.

 

 

 

  • انواع شبیه سازی ها از قبیل تحلیل استاتیکی غیرخطی پوش آور، تحلیل دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی، تحلیل دینامیکی افزایشی و… در این نرم افزار امکان پذیر است.

 

 

۴-۵ شاخص آسیب و سطوح آسیب
برای بررسی آسیب­پذیری سازه­ها، لازم است که یک شاخص آسیب در نظر گرفته شود. در اینجا جابجایی جانبی نسبی طبقات ( DRIFT ) به عنوان شاخص آسیب در نظر گرفته شده است. یعنی حالات مختلف خرابی از روی مقدار DRIFT تعریف و بررسی می­ شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...