نیما

 

۲از۵

 

۱از ۵

 

۲(۴)

 

۳

 

۷

 

 

 

فصل پنجم:
درس ریاضی
موضوع درسعدد۸
مقطع تحصیلیاول ابتدایی
ساعت ورود به کلاس۸ صبح
تاریخ۹/۱۰/۸۵
مثل جلسات قبل همراه خانم آیین افروز وارد کلاس شدم، بچه ها که دو روز است من را همراه معلم خود می بینند به من عادت کردند، خانم آیین افروز لطف کردند و به من اجازه دادند که شیوه تدریس ایشان را مشاهده کنم و راحت تر بتوانم تدریس کنم و با چگونگی تدریس درس ریاضی بیشتر آشنا شوم و به خاطر همین تدریس عدد ۸ را دوباره توضیح دادند.
آموزگار بعد از سلام و احوال پرسی از بچه های پرسیدند: بچه ها این زنگ چی داریم؟ همه جواب دادند ریاضی.
خُب بچه ها یادتان هست جلسه قبل راجع به چی صحبت کردیم. ما در مورد ۸ صحبت کردیم یادتان است؟ بچه ها گفتند: بله سپس روی تخته عدد ۸ را نوشتند همچنین اعداد ۰ تا ۸ را (۸-۷-۶-۵-۴-۳-۲-۱-۰) و از عادل خواست که از ۰ تا عدد ۸ را بشمارد و عادل درست شمارش کرد و معلم او را تشویق کرد. سپس زا امیر خواست تا پای تخته بیاید و از بین کارتهایی که روی تخته چسبانده بود، خواست تا ۸ تای آنها را جدا کند و به امیر داستان جوجه ها را گفت که جوجه های خانم مرغه گم شدند و ۸ تا بودند و از بین تصاویر جوجه‌ها ۸ تای آنها را جدا کنید و به من بدهید. وامیر پس از کمی مکث این کار را انجام داد.
سپس به فرزاد چند تا مهره داد و همچنین یک نخ بلند و از او خواست که هشت تا از مهره ها را جدا کند و آنها راه همراه با شمارش نخ کند و فرزاد این کار را انجام داد و مورد تشویق قرار گرفت. و بعد تعدادی مداد رنگی به علی داد و گفت که ۸ تا از این مدادها را جدا کن و به من بده و علی این کار را به درستی انجام داد.
خانم آیین به همه بچه ها تمرین می دهد و از آنها می خواهد که پای تخته آنها را حل کنند تمرینها به این صورت بود که: به تعداد شکلهایی که پای تخته وجود داشت برای هر یک از آنها عدد مناسب بنویسد. مثلاً
دانلود پایان نامه
و پس به هر یک از بچه ها تعدادی مهره داد و از آنها خواست که آنها را به دسته ۸ تایی جدا کنند و سپس کارتهایی را به آنها داد که روی هر کدام از آنها عددهایی بین ۱ تا ۸ وجود داشت و از آنها خواست که هر عددی را می گوید آنها از بین این اعداد جدا کنند و به او نشان دهند و پس از این تمرینها برای تشویق به هر کدام از آنها یک مشکلات به عنوان جایزه داد.
در آخر از بچه ها خواست که نماد عدد ۸ را که به صورت نقطه چین برای آنها کشیده شده بود پر کنند.
و همین کارهای ساده که برای آموزش بچه و تکرار و تمرین آنها بود ۴۵ دقیقه طول کشید.
طرح درس روزانه خلاصه طرح درس روزانه درس فارسی اول دبستان

 

 

هدفهای کلی درس

 

دانش آموز با مفهوم عدد ۸ آشنا شود.

 

 

 

هدفهای رفتاری

 

دانش آموز اول بتدایی عقب مانده ذهنی در پایان این درس قادر خواهد بود:
۱: مجموعه هشت عضوی را تشخیص دهد و جدا کند.
۲: بین ۲ مجموعه ۸ عضوی تناظر یک به یک برقرار کند و عدد اصلی هر مجموعه را بیان کند.
۳: نماد عدد ۸ را به صورت نقطه چین مطرح کند.
۴: از ۱ تا ۸ را بخواند و بنویسد.
۵: از عدد ۸ در زندگی روزمره استفاده کند.

 

 

 

رفتار ورودی

 

بچه ها مفهوم جمع و اعداد ۱ تا ۸ می شناسند

 

 

 

ایجاد انگیزه

 

استفاده از تصاویر و مهره های رنگی و تشویق

 

 

 

روش تدریس

 

روش تدریس،داستانی، گروهی

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...