بررسی رابطه میان مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس دخترانه متوسطه منطقه ۴ ... |
تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و در سه مرحله به شرح ذیل انجام پذیرفته است:
تحلیل تک متغیره:
دراین مرحله هریک ازمتغیرها بصورت تحلیل یک متغیره و براساس آمارهای مرکزی و پراکندگی مورد تجزیه وتحلیل و توصیف قرار گرفته اند.
تحلیل دو متغیره:
دراین مرحله به منظورآزمون فرضیه های تحقیق، هریک از متغیرهای مستقل بصورت دو به دو با متغیر وابسته، براساس آزمون های آماری (نظیر آزمون تفاوت معنی داری میانگین های F و T-Test و آزمون همبستگی پیرسون و…) با توجه به سطوح سنجش شان مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته اند.
تحلیل چند متغیره :
در مرحله چهارم، تحلیل داده ها بصورت تحلیل چند متغیره انجام گرفته و از شاخص های ذیل استفاده شده است:
تحلیل رگرسیون:
از تحلیل رگرسیونی به منظور مشخص کردن سهم تأثیر هر یک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته بدون لحاظ کردن تقدم و تأخر در بین آنها استفاده شده است.
فصل چهارم
یافته های تحقیق
۴-۱- مقدمه
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس متوسطه بوده است. به همین دلیل دو پرسشنامه مجزا این دو متغیر را بر روی طیف ۵ درجه ای لیکرت اندازه گیری نموده اند.
برای تجزیه و تحلیل ابتدا برای توصیف گروه نمونه جداول توزیع فراوانی و درصد فراوانی تهیه و براساس متغیرهای دموگرافیک توصیف گردیده اند. سپس برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه ها به تفکیک برای همه متغیرها جداول توزیع فراوانی تهیه و شاخص متمایل به مرکز و شاخص های پراکندگی محاسبه و توصیف گردیده است. برای آزمون سوالات و فرضیات پژوهش نیز، با توجه به فاصله ای بودن مقیاس اندازه گیری، از آزمونهای پارامتریک استفاده شده است.
توصیف گروه های نمونه براساس متغیرهای زمینه ای(جمعیتی)
۴-۲-۱- نمونه مدیران
در این قسمت به بررسی ویژگیهای گروه نمونه مدیران براساس متغیرهای سن، رشته تحصیلی، سابقه مدیریت و میزان تحصیلات در جداول و نمودارهای(۴-۱) تا (۴-۴) می پردازیم.
جدول(۴-۱)توزیع فراوانی نمونه مدیران براساس سن
شاخص آماری سن |
فراوانی | فراوانی تجمعی | درصد | درصد تجمعی | میانگین |
۲۹-۲۵ | ۷ | ۷ | ۱۰٫۹۴ | ۱۰٫۹۴ | ۲٫۸۸ |
۳۴-۳۰ | ۱۰ | ۱۷ | ۱۵٫۶۲ | ۲۶٫۵۶ | |
۳۵-۳۹ | ۱۴ |
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1400-08-05] [ 12:37:00 ب.ظ ]
|