تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS و در سه مرحله به شرح ذیل انجام پذیرفته است:

تحلیل تک متغیره:

دراین مرحله هریک ازمتغیرها بصورت تحلیل یک متغیره و براساس آمارهای مرکزی و پراکندگی مورد تجزیه وتحلیل و توصیف قرار گرفته اند.

تحلیل دو متغیره:

دراین مرحله به منظورآزمون فرضیه های تحقیق، هریک از متغیرهای مستقل بصورت دو به دو با متغیر وابسته، براساس آزمون های آماری (نظیر آزمون تفاوت معنی داری میانگین های F و T-Test و آزمون همبستگی پیرسون و…) با توجه به سطوح سنجش شان مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته اند.

تحلیل چند متغیره :

در مرحله چهارم، تحلیل داده ها بصورت تحلیل چند متغیره انجام گرفته و از شاخص های ذیل استفاده شده است:

تحلیل رگرسیون:

از تحلیل رگرسیونی به منظور مشخص کردن سهم تأثیر هر یک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته بدون لحاظ کردن تقدم و تأخر در بین آنها استفاده شده است.

فصل چهارم

 

یافته های تحقیق

 

۴-۱- مقدمه

هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس متوسطه بوده است. به همین دلیل دو پرسشنامه مجزا این دو متغیر را بر روی طیف ۵ درجه ای لیکرت اندازه گیری نموده اند.
برای تجزیه و تحلیل ابتدا برای توصیف گروه نمونه جداول توزیع فراوانی و درصد فراوانی تهیه و براساس متغیرهای دموگرافیک توصیف گردیده اند. سپس برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه ها به تفکیک برای همه متغیرها جداول توزیع فراوانی تهیه و شاخص متمایل به مرکز و شاخص های پراکندگی محاسبه و توصیف گردیده است. برای آزمون سوالات و فرضیات پژوهش نیز، با توجه به فاصله ای بودن مقیاس اندازه گیری، از آزمونهای پارامتریک استفاده شده است.
مقاله - پروژه

توصیف گروه های نمونه براساس متغیرهای زمینه ای(جمعیتی)

 

۴-۲-۱- نمونه مدیران

در این قسمت به بررسی ویژگیهای گروه نمونه مدیران براساس متغیرهای سن، رشته تحصیلی، سابقه مدیریت و میزان تحصیلات در جداول و نمودارهای(۴-۱) تا (۴-۴) می پردازیم.

جدول(۴-۱)توزیع فراوانی نمونه مدیران براساس سن

 

 

شاخص آماری
سن
فراوانی فراوانی تجمعی درصد درصد تجمعی میانگین
۲۹-۲۵ ۷ ۷ ۱۰٫۹۴ ۱۰٫۹۴ ۲٫۸۸
۳۴-۳۰ ۱۰ ۱۷ ۱۵٫۶۲ ۲۶٫۵۶
۳۵-۳۹ ۱۴
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...