۰٫۰۷

 

۰٫۱۲

 

 

 

آفتاب یزد

 

فراوانی مطالب دارای موضع مثبت نسبت به این ارزش
فراوانی کل مطالب روزنامه
درصد فراوانی مطالب دارای موضع مثبت در فراوانی کل

 

۲

 

۱

 

 

 

۱۸۱۴

 

۱۳۷۵

 

 

 

۰٫۱۱

 

۰٫۰۷

 

 

 

میزان پرداختن به این ارزش آنقدر کم است(۶ مطلب در میان ۹۰۲۲ مطلب) که میتوان گفت هر سه روزنامه ـ که نمایندگان دو جریان عمده سیاسی هستند ـ تقریبا اهمیتی به این ارزش نداده اند. بنابراین «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی» چه در میان جریانی که ادعای اصولگرایی دارد و چه در میان جریان مدعی اصلاح طلبی، اهمیت چندانی ندارد و این مسئله نشان دهنده غلبه وجه سیاسی بر وجه فرهنگی در هر دوی این جریان هاست. به عبارت دیگر علی­رغم اینکه ساده زیستی و نفی تجمل گرای از اصول مسلم زندگی اسلامی و نیز از اصول بنیانی انقلاب و نظام اسلامی است و تاکیدات فراوانی از طرف پیشوایان دین مبین اسلام و نیز رهبران جمهوری اسلامی به این مسئله شده است؛ شاهد هستیم که هر دو جریان سیاسی نسبت به آن بی تفاوت یا بسیار کم تفاوت هستند.
پایان نامه - مقاله
نمودار ۷- فراوانی مطالب ترویج دهنده ارزش «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی»
در مورد چگونگی بازنمایی ارزش «ساده زیستی و نفی تجمل گرایی » در این سه روزنامه می­توان گفت که بیشترین توجه به این ارزش از طریق پرداختن به مقوله «نفی تجمل گرایی در مسئولان» بوده که شامل ۶۲٫۵ درصد از کل مطالب مربوط به این ارزش بوده است و پس از آن، «دیدگاه های نظری» و « نفی تجمل گرایی در خانواده ها» به ترتیب، ۲۵ و ۱۲٫۵ درصد از مطالب مربوط به این ارزش را به خود اختصاص داده اند. البته در اینجا هم به دلیل فراوانی بسیار پایین مطالب مرتبط با این ارزش، نمی توان قضاوت منطقی ای درباره چگونگی پرداختن به این ارزش انجام داد.
نمودار ۸- درصد فراوانی زیرمقوله های ارزش « ساده زیستی و نفی تجمل گرایی »

ارزش «حفظ کیان خانواده»
همانگونه که در جدول ۹ آمده است؛ در سال ۱۳۸۷، به ترتیب، ۰٫۶۸، ۱٫۰۱، ۰٫۸۸ درصد از مطالب روزنامه های کیهان، ایران و آفتاب یزد، مروج ارزش «حفظ کیان خانواده» بوده اند. این عدد برای این روزنامه ها در سال ۱۳۸۹ به ترتیب برابر ۰٫۳۱، ۱٫۱۱ و ۰٫۶۵ درصد بوده است.
جدول ۹- توزیع فراوانی مطالب دارای موضع مثبت نسبت به «حفظ کیان خانواده»

 

 

روزنامه

 

توزیع فراوانی

 

۱۳۸۷

 

۱۳۸۹

 

جمع

 

 

 

کیهان

 

فراوانی مطالب دارای موضع مثبت نسبت به این ارزش
فراوانی کل مطالب روزنامه
درصد فراوانی مطالب دارای موضع مثبت در فراوانی کل

 

۹

 

۴

 

۱۳

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...