Daniel Arias-Aranda and Oscar Bustinza-Sanchezنگرش کارآفرینانه و مدیریت تضاد با بهره گرفتن از شبیه سازی کسب و ک

دانش آموزان چینی در نوآوری در کسب و کار و کنترل بر کسب و کار قوی تر بوده ، اما دانش آموزان برزیلی در اعتماد به نفس امتیاز بیشتری آوردند و ‌در مورد نیاز به موفقیت هم تفاوت چشم گیری مشاهده نشد.۲۰۰۹Shananبررسی نگرش کارآفرینانه دانش آموزان در برزیل و چیننگرش کارافرینانه ی قوی تر ، احتمال ایجاد تغییر در سازمان دهی کسب و کار و رشد درآمد را افزایش می‌دهد.۲۰۰۸Nybak and Hansenبررسی چگونگی اثر گذاری نگرش کارآفرینانه بر عملکرد و نوآوری در کسب و کارهای توریسمی در نروژنگرش کارافرینانه ی قوی تر ، احتمال ایجاد تغییر در سازمان دهی کسب و کار و رشد درآمد را افزایش می‌دهد.۲۰۰۸Nybak and Hansenبررسی چگونگی اثر گذاری نگرش کارآفرینانه بر عملکرد و نوآوری در کسب و کارهای توریسمی در نروژ۲۵نگرش کارآفرینانه بین ارزش های درونی و بیرونی فردی وجود دارد و تشخیص فرصت ، تابعی از نگرش کارآفرینانه است.۲۰۰۷Lindsayبررسی ارتباط میان ارزش های فردی، نگرش کارآفرینانه و تشخیص فرصت۲۶تحقیق ها در زمینه ی کارآفرینی بومی در سطح اولیه است، در الگوی این تحقیق سعی شده اثرگذاری های فرهنگ بر نگرش ‌کارآفرینی بومی توضیح داده شود.۲۰۰۵Lindsayاثر گذاری نگرش کارآفرینانه و فرهنگ بومی بر کارآفرینی۲۷در این پژوهش کتاب های درسی دبستان های سوریه و آلمان ، از جنبه‌های شناختی، عاطفی و رفتاری و تغییر از یاددهندگی به سازندگی گرایی، بررسی شده اند. نتایج نشان می‌دهد که مواد درسی سوریه بر جنبه ی شناختی یادگیری زبان بدون چشم پوشی از جنبه‌های عاطفی و رفتاری تأکید دارند، در صورتی که مواد درسی آلمانی تأکید ویژه ای بر حالت عاطفی و جهت گیری فرایندی دارند.۲۰۰۸Hasan and Raddatz

تجزیه و تحلیل کتاب های درسی دوره ی ابتدائی در سوریه و آلمان:

 

از جنبه‌های شناختی ، عاطفی و رفتاری

۲۸میزان توجه کتاب های درسی دبستان به ادبیات محیطی در بلغارستان و ترکیه بررسی شده و با بهره گرفتن از تحلیل محتوا ‌به این نتیجه رسیده اند که در هر دو کشور میزان توجه به دانش بیش از مهارت ها ، نگرش ها و رفتار مسئولانه نسبت به محیط است.۲۰۰۸Erdoghan et.alبررسی میزان توجه کتاب های درسی دبستان به ادبیات محیطی در بلغارستان و ترکیه۲۹

جدول ۲-۲٫ خلاصه مطالعات داخلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتایج مهم تحقیق سال تحقیق محقق عنوان تحقیق ردیف مشاوره شغلی به شیوه یادگیری اجتماعی و انتخاب شغل کرامبولتز بر تغییر نگرش کارآفرینانه ی دانشجویان دانشگاه اصفهان مؤثر بوده است و همچنین منجر به افزایش رفتار کارآفرینانه ی دانشجویان شده است. ۱۳۸۴ مصحف بررسی تاثیر مشاوره ی شغلی به شیوه ی نگره ی یادگیری اجتماعی و شغل گزینی کرام بولتز بر تغییر نگرش کارافرینانه ۱ بین متغیرهایی چون تحمل ابهام ، اعتقاد به کنترل درونی ، نیاز به توفیق طلبی ، مخاطره پذیری ، خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی رابطه ی معنی داری وجود دارد. به علاوه نشان داد که بین برنامه های تحصیلی و آموزشی ارائه شده از سوی دانشکده ها و میزان کارآفرینی دانشجویان رابطه ی معنی داری وجود ندارد. ۱۳۸۲ عزیزی بررسی زمینه‎های بروز و پرورش کارآفرینی در دانشجویان سال آخر کارشناسی و کارشناسی‎ارشد دانشگاه شهید بهشتی ۲ تجربه فراگیری درس بینش اسلامی نه تنها موجب پیدایش نگرش مثبت نسبت ‌به این درس نشده ، بلکه در دانش آموزان نگرش منفی نیز ایجاد ‌کرده‌است. ۱۳۷۹ سعیدی رضوانی تبیین برنامه درسی پنهان در درس بینش اسلامی دوره متوسطه و ارائه راهبردها برای استفاده از این برنامه در آموزش اثربخشی دینی ۳ نگرش دینی دانش آموزان مناسب بوده، میزان پایبندی دانش آموزان به رفتارهای دینی بالای متوسط بوده است، بهداشت روانی دانش آموزان متوسط بوده است و بین نگرشهای دینی و رفتارهای دینی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. بین نگرشهای دینی و بهداشت روانی دانش آموزان رابطه معناداری وجود ندارد ولی بین رفتارهای دینی و بهداشت روانی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. برنامه درسی فعلی در این بخش ۵۷٫۵ درصد مطابق با معیارهای آموزش نگرش‌ها طراحی نشده اند. در این پژوهش الگوی موجود و الگوی طراحی شده توسط محقق که بر اساس آموزه های رویکرد ساختن گرایی شکل گرفته بود، مقایسه شد که شواهد تجربی و پژوهشی ، اثربخشی الگوی مطلوب را تأیید کردند. سلامت روانی و نیروی زندگی لازمه ایجاد نگرش فعال و منطقی به پدیده جهانی سازی در میان نوجوانان دانش آموز است. در این پژوهش ‌به این نتیجه دست یافته اند که در اغلب موارد- به غیر از یک فرضیه از مجموع هشت فرضیه-تاثیر روش بحث گروهی نسبت به دو روش دیگر به طور معناداری بیشتر بوده است.محقق پیشنهاد ‌کرده‌است که روش بحث گروهی استخراج شود و همراه با مثالهایی در اختیار معلمان مدارس قرار بگیرد تا ‌هدف‌های‌ ارزشی کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های دینی را با بهره گرفتن از آن تدریس نمایند. در این پژوهش ‌به این نتیجه دست یافته اند که در اغلب موارد- به غیر از یک فرضیه از مجموع هشت فرضیه-تاثیر روش بحث گروهی نسبت به دو روش دیگر به طور معناداری بیشتر بوده است.محقق پیشنهاد ‌کرده‌است که روش بحث گروهی استخراج شود و همراه با مثالهایی در اختیار معلمان مدارس قرار بگیرد تا ‌هدف‌های‌ ارزشی کتاب‌های درسی به ویژه کتاب‌های دینی را با بهره گرفتن از آن تدریس نمایند. ۱۳۷۹ کاظمی مقایسه تاثیر روش های سخنرانی ، بحث گروهی و ایفای نقش بر تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به معلم خود و ‌هدف‌های‌ ارزشی درس دینی سال اول راهنمایی تحصیلی ۷ بین نگرش نسبت به دروس مختلف تحصیلی و تحصیل و موفقیت و پیشرفت تحصیلی در آن درس و به طور کلی تحصیل رابطه مثبت و معناداری وجود دارد ۱۳۸۴ علیزاده اقدم به نقل از کشاورز و همکاران بررسی نگرش دانشجویان رشته مدیریت نسبت به رشته تحصیلی خود و تاثیر اعتماد به نفس آن ها بر عملکرد تحصیلی شان ۸ تأثیر مثبت و معنادار آموزش کارآفرینی بر نگرش نسبت به کارآفرینی، هنجار های ذهنی و باور به خود کارآمدی تأئید می­ شود. ۱۳۸۹ بارانی و همکاران نقش آموزش کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه پیام نور ۹ دانشجویان دختر و پسر در مؤلفه های روحیه کارآفرینی، نیاز به موفقیت و نیاز به استقلال دارای تفاوتی معنا دار بوده ولی در زمینه مرکز کنترل درونی، خلاقیت و ریسک‌پذیری این تفاوت معنادار نمی ­باشد. ۱۳۸۸ رضایی­ و رهسپار بررسی عوامل مؤثر در تعیین محتوای کتاب های تعلیمات دینی دوره ابتدائی از دیدگاه معلمان استان آذربایجان غربی ۱۰ مدیران از انگیزه پیشرفت بالاتری نسبت به دانشجویان برخوردارند و ریسک‎پذیری دانشجویان از مدیران صنایع بالاتر بوده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...