مخزن داخلی بال / سمت راست

 

 

 

۶۹۲۴

 

مخزن داخلی بال / سمت پچ

 

 

 

۸۸۰

 

مخزن خارجی بال / سمت راست

 

 

 

۸۸۰

 

مخزن خارجی بال / سمت پچ

 

 

 

۸۲۵۰

 

مخزن مرکزی

 

 

 

۲۳۸۵۹

 

جمع گنجایش سوخت

 

 

 

۵-۳-۱- تعیین محل دقیق مخازن سوخت
در هواپیمای ایرباس ۳۲۰ از مخازن منفصل از بال استفاده نمی­ شود بلکه با بهره گرفتن از عایق­بندی فضای بین پوسته بالایی و پایینی در محدوده حد فاصل بین تیرک اصلی جلویی و پشتی، این فضا به عنوان مخزن سوخت استفاده می­ شود. به این ترتیب هر سمت بال به طور مشابه به سه قسمت تقسیم شده که از این قرار است:
فضای بین دنده ۱ (ریشه بال) و دنده ۱۵ به عنوان مخزن سوخت داخلی بال.
فضای بین دنده ۱۵ و دنده ۲۲ به عنوان مخزن سوخت خارجی بال.
فضای بین دنده ۲۲ و دنده ۲۷ (نوک بال) به عنوان مخزن سوخت دریچه­ای.
در شکل ۵-۵ محل و قسمت­بندی مخازن سوخت در هواپیمای ایرباس ۳۲۰ نمایش داده شده است.

 

 

 

 

 

 

شکل۵-۵: نمای کلی محل و قسمت­بندی مخازن سوخت در هواپیمای ایرباس ۳۲۰]۴۷[

 

 

 

۵-۴- تحلیل سازه­ای
روش حاکم بر نرم افزار Abaqus بر پایه ی روش اجزا محدود است. این نرم افزار دارای مجموعه المان­های بسیار گسترده­ای می­باشد که هر نوع هندسه­ای را می­توان به صورت مجازی توسط این المان­ها مدل کرد. همچنین دارای مدل­های مواد مهندسی بسیار زیادی است که در مدل­سازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون قابلیت بالایی را ممکن می­سازد. با بهره گرفتن از این نرم افزار می­توان گستره وسیعی از مسایل خطی و غیر خطی شامل مسایل استاتیکی، دینامیکی، انتقال حرارت و الکترونیک را تحلیل کرد.
به­ طور کلی هر تحلیل اجزای محدود شامل مراحل پیش پردازش، حل مساله و پس پردازش می­باشد. در همه نرم افزارهای اجزای محدود، این سه مرحله اصلی انجام می­ شود و تنها تفاوت آن­ها در نحوه انجام آن است. در نرم افزار Abaqus مرحله پیش پردازش در محیط CAE انجام می­گیرد. در این مرحله مدل هندسی ایجاد می­گردد. سپس ماده مورد نظر تعریف و به قطعه یا قطعات نسبت داده می­ شود. مونتاژ هندسی و تعیین فیزیک تماس نیز در این مرحله انجام می­گیرد. تعیین شرایط مرزی و اولیه، بارگذاری و همچنین انتخاب المان و مش­بندی در همین مرحله و محیط صورت می­گیرد. پس از اتمام مرحله پیش پردازش، می­توان یک فایل ورودی برای مرحله تحلیل با پسوند inp ایجاد کرد. این فایل، ساختاری بسیار شبیه به یک برنامه دارد که خط به خط اجرا شده و در واقع حل­گر از روی آن عمل می­ کند. این فایل در ویرایش­گرهای متنی قابل ویرایش است و می­توان آن­ را تغییر داد. شکل ۵-۸ مراحل تحلیل یک مدل در این نرم افزار نشان می­دهد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...