۸۶۸۳۷۷

 

۰۰۰۰/۰

 

۲۰۵/۹

 

۲۰۳/۸۳

 

 

 

خطای پیش ­بینی سود

 

۲۹۷۴۰۹۷

 

۰۰۰۰/۰

 

۱۲۸/۲۴

 

۴۱/۶۶۰

 

 

 

جدول ۴-۳ خروجی­های کشیدگی و نرمال بودن داده ­های مطالعه را نشان می­دهد. برای بررسی نرمال بودن از آزمون جرکو برا استفاده شد. همچنین معناداری آزمون فوق و چولگی و کشیدگی هر یک از متغیرها مشخص شده است. نرمال بودن، یکی از مهم­ترین توزیع‌های احتمالی پیوسته در نظریه احتمالات است. علت نام‌گذاری و همچنین اهمیت این توزیع، هم‌خوانی بسیاری از مقادیر حاصل شده، هنگام نوسان‌های طبیعی و فیزیکی پیرامون یک مقدار ثابت با مقادیر حاصل از این توزیع است. دلیل اصلی این پدیده، نقش توزیع طبیعی در قضیه حد مرکزی است. به زبان ساده، در قضیه حد مرکزی نشان داده می­ شود که تحت شرایطی، مجموع مقادیر حاصل از متغیرهای مختلف که هر کدام میانگین و پراکندگی متناهی دارند، با افزایش تعداد متغیرها، دارای توزیعی بسیار نزدیک به توزیع طبیعی است. این قانون که تحت شرایط و مفروضات طبیعی نیز برقرار است؛ سبب شده که برایند نوسان‌های مختلفِ تعداد زیادی از متغیرهای ناشناخته، در طبیعت به صورت توزیع طبیعی آشکار شود. برای بررسی نرمال بودن داده ­ها در این مطالعه از آزمون جرکو برا استفاده شد. فرض صفر این آزمون عدم نرمال بودن داده ­های مطالعه است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همان­طور که جدول ۴-۳ نشان می­دهد، فرض صفر مبنی بر نرمال نبودن داده ­ها رد شده و لذا داده ­های تمامی متغیرها نرمال است. همچنین این جدول میزان چولگی داده ­ها را نیز بیان می­ کند. در آمار و نظریه احتمالات چولگی نشان­دهنده میزان عدم تقارن توزیع احتمالی است. اگر داده‌ها نسبت به میانگین متقارن باشند، چولگی برابر صفر خواهد بود.
۴-۳ تحلیل فرضیه ­های پژوهش
داده ­های مورد استفاده در این پژوهش از نوع ترکیبی می­باشد که ترکیب داده ­های مقطعی و سری زمانی است. ماهیت داده ­های ترکیبی به گونه ­ای است که حاوی نکات و مفاهیم بیشتری هسند که می­توان با بهره گرفتن از آن­ها تحلیل­های بیشتری استخراج نمود.
داده ­های ترکیبی از یک طرف تغییرات زمانی را نشان می­دهد و از طرف دیگر تغییرات درون مقطعی را درون گروهی یا فردی را نیز منعکس می­ کنند. داده ­های ترکیبی مجموعه ­ای از داده ­ها است که شامل چند مقطع و یک دوره زمانی می­باشد. بسیاری از نکاتی که در تحلیل سری­های زمانی نادیده گرفته می­شوند و یا غیر قابل مشاهده هستند، در تحلیل داده ­های ترکیبی روشن می­شوند. به ویژه ناهمگنی­هایی که غالباً در سری­های زمانی از آن­ها چشم­پوشی می­شوند و غالباً غیر قابل مشاهده هستند، در تحلیل داده ­های ترکیبی امکان بررسی آن­ها فراهم می­ شود. به طور کلی، برای بررسی داده ­های ترکیبی، می­توان بحث را با معادله رگرسیون زیر شروع نمود:

it: متغیر زمان توضیحی است که هم در طول و هم در بین گروه­ ها تغییر می­ کند.
i: خصوصیات ویژه هر فرد یا گروه را نشان می­دهد (مانند درجه­بندی شعب) که در واقع ناهمگنی­های بین گروهی را نشان می­دهد.
فرض بر این است که این ناهمگنی­ها در طول زمان به قوت خود باقی است و ثابت می­ماند اگر خصوصیات ویژه هر فرد برای همه افراد قابل مشاهده باشد در این صورت مدل فوق را می­توان مانند یک مدل خطی معمولی در نظر گرفت؛ اما به طور کلی چند حالت وجود دارد که به بررسی آن­ها می­پرداخته می­ شود.
رگرسیون پولیاگر  (خصوصیات ویژه هر فرد) فقط شامل یک جمله ثابت باشد که برای همه گروه­ ها یکسان است در این صورت معادله زیر را خواهیم داشت:

این معادله با روش OLS قابل برآورد است که تخمین­های آن کارا و سازگار خواهند بود.
اثرات ثابتاگر خصوصیات ویژه هر فرد مشاهده شده نباشد؛ اما با متغیر توضیحی همبستگی داشته باشد، در این صورت معادله زیر را خواهیم داشت:

در این صورت برای هر گروه یک عرض از مبدأ خواهیم داشت. در اینجا  است که تمام اثرات قابل مشاهده شده را در بر می­گیرد و بیانگر یک میانگین شرطی قابل تخمین می­باشد. در رویکرد اثرات ثابت، به هر گروه یک مقدار ثابت اختصاص داده می­ شود.
بایستی توجه داشت مقدار ثابت بدان معنا است که در طول زمان تغییر نمی­کند؛ ولی از یک گروه به گروه دیگر تغییر می­ کند.
اثرات تصادفیاگر ناهماهنگی­های فردی یا مقطعی قابل مشاهده شده نباشد و با متغیر توضیحی همبستگی نداشته باشد، می­توان فرض کرد که این ناهماهنگی­ها با متغیرهای توضیحی همبستگی ندارند.
در چنین حالتی اگر فرض کنیم تفاوت­های گروهی ناشی از عوامل تصادفی است آن­گاه  را می­توان تصادفی فرض نمود که مستقل از متغیرهای توضیحی است. در این صورت معادله زیر را خواهیم داشت:

در رویکرد تصادفی،تصریح می شود که  عنصر تصادفی مختص هر گروه است.
برای تخ
مین نوع الگوی مطالعه پیش از همه به تعیین نوع اثرات پولی و پانلی پرداخته شد و بدین منظور از آزمون F لیمر استفاده شد و پس از آن با بهره گرفتن از آزمون هاسمن به تعیین بین اثرات ثابت و یا تصادفی پرداخته شد و نهایتا الگوی مطالعه تخمین زده است.
فرضیه اصلی:
تأمین مالی خارج از ترازنامه بر واکنش سرمایه ­گذاران، نسبت به اعلان سود، تأثیر معناداری دارد.
فرضیه ­های فرعی
- اجاره عملیاتی بر واکنش سرمایه ­گذاران نسبت به اعلان سود، با توجه به عدم تقارن اطلاعاتی، تأثیر معناداری دارد.
- اجاره عملیاتی بر واکنش سرمایه ­گذاران نسبت به اعلان سود، با توجه به بازده مجموع دارایی­ ها تأثیر می­ گذارد.
مدل (۱) Ait = Cit + b1 OLit +b2 SPREADit + b3 LEVit + b4 Sizeit + b5 EEFit
مدل (۲) Ait = Cit + b1 OLit +b2 ROAit + b3 LEVit + b4 Sizeit + b5 EEFit
فرضیه اول:
اجاره عملیاتی بر واکنش سرمایه ­گذاران نسبت به اعلان سود با توجه به عدم تقارن اطلاعاتی تأثیر معناداری دارد.
مدل (۱) Ait = Cit + b1 OLit +b2 SPREADit + b3 LEVit + b4 Sizeit + b5 EEFit
جدول (۴-۴) نتایج آزمون F لیمر و آزمون هاسمن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...