دانلود فایل های پایان نامه درباره ارائه چارچوبی راهبردی برای سیستم های توزیع شده اجرایی تولید با ... |
سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی اطلاعات را لحظه به لحظه از موجودیتهای تولید ثبت کند.
شکل ۳٫۲۱ شبه کد بازرس
نقش سرویس:
مترجم، تحلیلگر، ثبتکننده
هدف سرویس:
پیگیری دقیق، تحویل گزارش شفاف، مدیریت استثنا
وظایف سرویس:
پیگیری جا به جایی مواد اولیه به ایستگاههای کاری
ثبت زمان آغاز وپایان کار
ترجمه عمل انجامشده به اطلاعات ردگیری
ترجمه و دریافت اطلاعات برای تست
پیغامها:
دریافت WIP[35] از برنامه جزئی شده
ارسال و دریافت اطلاعات کیفی به تحلیلگر
دریافت اطلاعات جزئی از توزیع کننده
شکل ۳٫۲۲ پی گیری کننده
شکل ۳٫۲۳ پی گیری کننده
شمای سرویس: تحلیلگر
شرح سرویس:
این سرویس بدین منظور تعریف شده است که تحلیلی از داده های تولید فراهم کرده و به لایه های بالاتر ارسال کند. این تحلیل می تواند شامل اطلاعات در مورد چرخه حیات محصول، استفاده از منابع، استفاده از تجهیزات، کارایی رویه ها و …. باشد.
ارتباط بین این تحلیلها منجر به توسعه گزارشی که مبنای توسعه فاکتورهای کارایی تولید است، می شود. این تحلیل منجر به بهبود کارایی سیستمهای اجرایی تولید شده است.
سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی وظیفه تحلیل اطلاعات ورودی بر مبنای زمانبندی، استفاده از منابع، خط مشیها را داشته و با بهره گرفتن از آن فاکتورهای کلیدی را توسعه دهد.
نقش سرویس:
مقایسه کننده، پیش بینی کننده
هدف سرویس:
دریافت گزارش شفاف،رسیدن به مدیریت سفارش بهینه، مدیریت تغییر
وظایف سرویس:
تهیه گزارش برای لایه بالاتر، ارزیابی محدودیتها و موانع برای بهبود تولید، ارزیابی داده های تست
پیغامها:
دریافت و ارسال اطلاعات به پیگیر
دریافت اطلاعات از مدیریت منابع
واسط: لایه ۴و۵
شکل ۳٫۲۴ مدیریت داده های سفارش
شکل ۳٫۲۵ شبه کد مدیریت داده های سفارش
شکل ۳٫۲۶ مدیریت سفارش
۳٫۶ ارتباطات میان ماژولهای مختلف سیستمهای اجرایی تولید
همانطور که اشاره شد در محیط ابر، سیستمهای مختلف توسط ماژولهای مختلف شناخته میشوند، ماژولهایی که بتواننداز قدرت محاسباتی که محیط ابر فراهم می آورد استفاده کرده و به صورت توزیعشده به ارائه سرویس بپردازند. در این میان بخشی که به عنوان موضوعی چالشبرانگیز مطرح می شود بحث ارتباطات و اتصالات میان ماژولهای مختلف برای ارائه سرویس نهایی به کاربران و ابزار آلات تولید میباشد تا همواره اطلاعات در گردش، درست باشند. با توجه به مدلی که پیش از این اشاره شد، اتصالات میان ماژولهای مختلف از طریق الگوی طراحی میانجی پیشنهاد می شود، میانجی الگویی است که در ارتباطات بخشهای مختلف در ابر وجود دارد. لذا به کارگیری آن برای سیستمهای اجرایی تولید در ابر نیز می تواند راهگشا باشد.
با توجه به رویکرد محاسبات ابری که در این تحقیق اتخاذ شده است. هدف این بخش از چارچوب ارائه روشی برای نمایاندن میانجی و در نهایت کاربرد آن به عنوان مذاکره کننده که ارتباطات میان بخشهای مختلف را تسهیل می کند.
شکل ۳٫۲۷ نقش میانجی
یکی از مهمترین دلایل وجود این میانجی به عنوان واسط میان ماژولها، وجود مجموعه ای از سرویسهای مدیریت اطلاعات بنابر سطح مدل اطلاعاتی هریک است. این مدل اطلاعاتی منابع تولید و اطلاعات را به سبک سرویسگرا نگهداری می کند تا یکی از مهمترین چالشهای سیستمهای اجرایی تولید توزیعشده که همان شکاف اطلاعاتی میان ماژولهای مختلف این سیستمها است، پر شود.
مدلهای اطلاعاتی این واسطها که مبنای ارائه سرویسهای مرتبط می شود، در حقیقت برای این طراحی شده اند تا منابع در سطوح مختلف را نشان دهند. این پایگاههای اطلاعاتی در میان سرویسهای مختلف توزیعشده اند و در جدولهای مختلف در سطوح مختلف نشان داده شده اند.
پایگاههای اطلاعاتی ریز: این پایگاهها حاوی اطلاعاتی درباره سرویسهای سیستم در پایینترین سطح، قوانین ترکیب و طرحهای جریانهای کاری است، به نحوی که بتوان ارتباطات بین منابع و برنامه کاربردی را در سطوح مجازیشده و پایین تنظیم کند.
پایگاه اطلاعاتی مفهومی: این پایگاه اطلاعاتی سرویسهای ساده و پیچیده و همچنین قوانین ترکیب را در سطح منابع منطقی و بالاتر مدیریت می کند.
پایگاههای اطلاعاتی سیستمی: این پایگاه اطلاعاتی جامع درباره کل سیستم میانجی را در خود نگهداری می کند و حاوی سرویسهای ساده و پیچیده و منطق ترکیب جریانهای کاری مختلف میان سرویسهای متفاوت است.
شکل ۳٫۲۸ مدل اطلاعاتی واسطها
در بخش قبل مدل مفهومی از نحوه به کارگیری میانجی در بین سرویسهای مختلف سیستمهای اجرایی تولید ارائه شد. در ادامه به معرفی پروتکلهای ارتباطی مختلف میان ماژولها میپردازیم که این پروتکلها مبنایی برای منطق موجود در پایگاههای اطلاعاتی سطح دوم می شود.
مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش: هدف از این مذاکره این است که مدیر سفارش، احتمالات اجرای فرایند تولید را با مدیر منابع در میان گذاشته و منابع مورد نیاز برای این فرایند را تخصیص دهد. این مذاکره منجر به مذاکره زمانبند و مدیر منابع و در نهایت ارائه نتایج به مدیر منابع است.
شکل ۳٫۲۹ مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-08-08] [ 09:06:00 ب.ظ ]
|