سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی اطلاعات را لحظه به لحظه از موجودیت­های تولید ثبت کند.
شکل ۳٫۲۱ شبه کد بازرس
نقش سرویس:
مترجم، تحلیلگر، ثبت­کننده
هدف سرویس:
پی­گیری دقیق، تحویل گزارش شفاف، مدیریت استثنا
وظایف سرویس:
پی­گیری جا به ­جایی مواد اولیه به ایستگاه­های کاری
ثبت زمان آغاز وپایان کار
ترجمه عمل انجام­شده به اطلاعات ردگیری
ترجمه و دریافت اطلاعات برای تست
پایان نامه - مقاله - پروژه
پیغام­ها:
دریافت WIP[35] از برنامه جزئی شده
ارسال و دریافت اطلاعات کیفی به تحلیلگر
دریافت اطلاعات جزئی از توزیع کننده
شکل ۳٫۲۲ پی گیری کننده

شکل ۳٫۲۳ پی گیری کننده
شمای سرویس: تحلیلگر
شرح سرویس:
این سرویس بدین منظور تعریف شده است که تحلیلی از داده ­های تولید فراهم کرده و به لایه­ های بالاتر ارسال کند. این تحلیل می ­تواند شامل اطلاعات در مورد چرخه حیات محصول، استفاده از منابع، استفاده از تجهیزات، کارایی رویه­ ها و …. باشد.
ارتباط بین این تحلیل­ها منجر به توسعه گزارشی که مبنای توسعه فاکتورهای کارایی تولید است، می­ شود. این تحلیل منجر به بهبود کارایی سیستم­های اجرایی تولید شده است.
سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی وظیفه تحلیل اطلاعات ورودی بر مبنای زمانبندی، استفاده از منابع، خط مشی­ها را داشته و با بهره گرفتن از آن فاکتورهای کلیدی را توسعه دهد.
نقش سرویس:
مقایسه کننده، پیش ­بینی کننده
هدف سرویس:
دریافت گزارش شفاف،رسیدن به مدیریت سفارش بهینه، مدیریت تغییر
وظایف سرویس:
تهیه گزارش برای لایه بالاتر، ارزیابی محدودیت­ها و موانع برای بهبود تولید، ارزیابی داده ­های تست
پیغام­ها:
دریافت و ارسال اطلاعات به پی­گیر
دریافت اطلاعات از مدیریت منابع
واسط: لایه ۴و۵
شکل ۳٫۲۴ مدیریت داده ­های سفارش
شکل ۳٫۲۵ شبه کد مدیریت داده ­های سفارش
شکل ۳٫۲۶ مدیریت سفارش

۳٫۶ ارتباطات میان ماژول­های مختلف سیستم­های اجرایی تولید

همانطور که اشاره شد در محیط ابر، سیستم­های مختلف توسط ماژول­های مختلف شناخته می­شوند، ماژول­هایی که بتواننداز قدرت محاسباتی که محیط ابر فراهم می ­آورد استفاده کرده و به صورت توزیع­شده به ارائه سرویس بپردازند. در این میان بخشی که به عنوان موضوعی چالش­برانگیز مطرح می­ شود بحث ارتباطات و اتصالات میان ماژول­های مختلف برای ارائه سرویس نهایی به کاربران و ابزار آلات تولید می­باشد تا همواره اطلاعات در گردش، درست باشند. با توجه به مدلی که پیش از این اشاره شد، اتصالات میان ماژول­های مختلف از طریق الگوی طراحی میانجی پیشنهاد می­ شود، میانجی الگویی است که در ارتباطات بخش­های مختلف در ابر وجود دارد. لذا به کارگیری آن برای سیستم­های اجرایی تولید در ابر نیز می ­تواند راهگشا باشد.
با توجه به رویکرد محاسبات ابری که در این تحقیق اتخاذ شده است. هدف این بخش از چارچوب ارائه روشی برای نمایاندن میانجی و در نهایت کاربرد آن به عنوان مذاکره کننده که ارتباطات میان بخش­های مختلف را تسهیل می کند.
شکل ۳٫۲۷ نقش میانجی
یکی از مهمترین دلایل وجود این میانجی به عنوان واسط میان ماژول­ها، وجود مجموعه ­ای از سرویس­های مدیریت اطلاعات بنابر سطح مدل اطلاعاتی هریک است. این مدل اطلاعاتی منابع تولید و اطلاعات را به سبک سرویس­گرا نگهداری می­ کند تا یکی از مهمترین چالش­های سیستم­های اجرایی تولید توزیع­شده که همان شکاف اطلاعاتی میان ماژول­های مختلف این سیستم­ها است، پر شود.
مدل­های اطلاعاتی این واسط­ها که مبنای ارائه سرویس­های مرتبط می­ شود، در حقیقت برای این طراحی ­شده ­اند تا منابع در سطوح مختلف را نشان دهند. این پایگاه­های اطلاعاتی در میان سرویس­های مختلف توزیع­شده اند و در جدول­های مختلف در سطوح مختلف نشان داده ­شده اند.
پایگاه­های اطلاعاتی ریز: این پایگاه­ها حاوی اطلاعاتی درباره سرویس­های سیستم در پایین­ترین سطح، قوانین ترکیب و طرح­های جریان­های کاری است، به نحوی که بتوان ارتباطات بین منابع و برنامه کاربردی را در سطوح مجازی­شده و پایین تنظیم کند.
پایگاه اطلاعاتی مفهومی: این پایگاه اطلاعاتی سرویس­های ساده و پیچیده و همچنین قوانین ترکیب را در سطح منابع منطقی و بالاتر مدیریت می­ کند.
پایگاه­های اطلاعاتی سیستمی: این پایگاه اطلاعاتی جامع درباره کل سیستم میانجی را در خود نگهداری می­ کند و حاوی سرویس­های ساده و پیچیده و منطق ترکیب جریان­های کاری مختلف میان سرویس­های متفاوت است.
شکل ۳٫۲۸ مدل اطلاعاتی واسط­ها
در بخش قبل مدل مفهومی از نحوه به کارگیری میانجی در بین سرویس­های مختلف سیستم­های اجرایی تولید ارائه شد. در ادامه به معرفی پروتکل­های ارتباطی مختلف میان ماژول­ها می­پردازیم که این پروتکل­ها مبنایی برای منطق موجود در پایگاه­های اطلاعاتی سطح دوم می­ شود.
مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارشهدف از این مذاکره این است که مدیر سفارش، احتمالات اجرای فرایند تولید را با مدیر منابع در میان گذاشته و منابع مورد نیاز برای این فرایند را تخصیص دهد. این مذاکره منجر به مذاکره زمانبند و مدیر منابع و در نهایت ارائه نتایج به مدیر منابع است.
شکل ۳٫۲۹ مذاکره میان مدیر منابع و مدیر سفارش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...