بین اهمیت عامل رضایت عملکردی و عملکرد شرکت پاکسان تفاوت معناداری وجود دارد.
بین میزان اهمیت عامل رضایت اطلاعاتی و عملکرد شرکت پاکسان تفاوت معناداری وجود دارد.
بین اهمیت عامل رضایت از خصوصیات محصول و عملکرد شرکت پاکسان تفاوت معناداری وجود دارد.
بین اهمیت عامل رضایت شخصی و عملکرد شرکت پاکسان تفاوت معناداری وجود دارد.
پژوهشگر برای جمع آوری داده ها پرسشنامهای را که براساس طیف لیکرت ۵ تایی طراحی شده بود در میان حجم نمونه تحقیق که ۳۲ شرکت بودند توزیع کرد (در این تحقیق به علت کوچک بودن حجم جامعه که ۳۲ شرکت بودند، حجم نمونه برابر با جامعه در نظر گرفته شده است).
پایان نامه - مقاله - پروژه
پس از جمع آوری داده ها رتبه بندی این عوامل براساس آزمون فریدمن صورت گرفت. نتایج حاصل بیانگر آن بودند که عوامل رضایت عملکردی با میانگین ۳۳/۳، رضایت از خصوصیات محصول با میانگین ۶۴/۲، رضایت اطلاعاتی با میانگین ۰۸/۲ و رضایت شخصی با میانگین ۹۵/۱ به ترتیب از بیشترین اهمیت در نزد مشتریان برخوردار هستند. به علاوه محقق در این پژوهش رتبه بندی معیارهای هر یک از این عوامل را نیز به شرح ذیل تعیین کرده است:
در رتبه بندی معیارهای رضایت عملکردی عوامل ثبات کیفیت محصول، تحویل به موقع، شیوه های قیمت گذاری و تامین به موقع محصول در زمان کمبود محصول در بازار به ترتیب بیشترین تاثیر را
۸۷
در رضایت عملکردی مشتریان داشتهاند.
در رتبه بندی معیارهای رضایت اطلاعاتی عوامل ارائه بروشور و کاتالوگ، تدوین قراردادهای دقیق و شفافیت در قیمت گذاری به ترتیب از بیشترین تاثیر در رضایت اطلاعاتی مشتریان برخوردار بودهاند. در رتبه بندی معیارهای خصوصیات محصول عوامل میزان اعتماد به کیفیت محصول، قیمت محصول و خدمات جانبی به ترتیب از بیشترین اهمیت در نزد مشتریان برخوردار هستند.
در رتبه بندی معیارهای رضایت شخصی عوامل میزان ریسک ادراک شده، بهره گیری از نظرات خریداران و تصویر مثبت از شرکت به ترتیب از بیشترین تاثیر در میزان رضایت شخصی مشتریان برخوردارند (میری، ۱۳۸۳).
* شناسایی و رتبه بندی معیارهای خرید مشتریان خودروهای سواری متوسط قیمت در شهر تهران با بهره گرفتن از مدل AHP
پایان نامه کارشناسی ارشد آقای علی اصغرپور، دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، نیم سال دوم تحصیلی ۱۳۸۳- ۱۳۸۲
محقق در این پژوهش ۱۰ اتومبیل متوسط قیمت پژو پارس، ریو، پژو ۴۰۵، پژو SD206، سمند LX، سمند معمولی، هیوندا، پژو ۲۰۶ تیپ دو، پژو ۲۰۶ تیپ پنج و فولکس گل را در سطح شهر تهران مورد بررسی قرار داده است. ۸ عامل اصلی به عنوان متغیرهای مستقل تحقیق در نظر گرفته شده است که در ذیل این ۸ عامل و معیارهایشان آمده اند:
طراحی بخش خارجی : ظاهر، اندازه و ابعاد، تزئینات خارجی، تنوع و رنگ
طراحی بخش داخلی : طراحی داخلی، فضای داخلی، تزئینات داخلی، کیفیت مواد به کار رفته
امکانات و تجهیزات راحتی : حجم صندوق عقب، ادوات الکترونیکی، میدان دید، سیستم صوتی، راحتی صندلی، کولر، دنده اتوماتیک
عملکرد خودرو : شتاب، سرعت، قدرت، راحتی رانندگی و عدم سر و صدا
ایمنی خودرو : کیسه هوا، ترمزها، کمربند، استحکام بدنه، دزدگیر
جنبه های اقتصادی خودرو : قیمت، مصرف سوخت، هزینه های نگهداری، سهولت فروش مجدد، میزان افت قیمت
خدمات حین فروش و تحویل : مدت زمان تحویل، مبلغ ودیعه، اطلاع رسانی، نرخ سود، امکان خرید قسطی
خدمات پس از فروش : گارانتی، سهولت و دسترسی به لوازم، قیمت لوازم، سهولت تعمیر
به این ترتیب محقق در این تحقیق ۲ فرضیه اصلی و ۱۰ فرضیه فرعی را مطرح میکند. فرضیه های
۸۸
اصلی این پژوهش عبارتند از:
معیارهای طراحی بخش داخلی، طراحی بخش خارجی، امکانات و تجهیزات راحتی، عملکرد خودرو، ایمنی خودرو، جنبه های اقتصادی خودرو، خدمات حین فروش و تحویل و خدمات پس از فروش از معیارهای مشتریان در خرید خودروهای متوسط قیمت است.
معیارهای خرید دارای رتبه های متفاوتی هستند.
نمونه آماری محقق در این پژوهش شامل ۱۰۰ نفر از مصرف کنندگان این اتومبیلها میباشد. نتایج این تحقیق بیانگر آن بودند که تمام این معیارها در نزد خریداران با اهمیت هستند و معیارهای ایمنی خودرو، عملکرد خودرو، امکانات و تجهیزات راحتی، طراحی بخش خارجی، جنبه های اقتصادی خودرو، طراحی داخلی، خدمات پس از فروش و خدمات حین فروش به ترتیب از بیشترین اهمیت برای مشتریان برخوردارند. همچنین محقق اولویتهای مشتریان به تفکیک نوع اتومبیل را نیز مورد بررسی قرار داده است که نتایج آن به شرح ذیل است :
پژو پارس : ۱- ایمنی (ترمز، استحکام) ۲- عملکرد (راحتی، قدرت)
پژو ۴۰۵ : ۱- عملکرد (راحتی، قدرت) ۲- ایمنی(استحکام، ترمز)
پژو SD206 : 1- طراحی بخش ظاهری (اندازه، ابعاد)، ۲- عملکرد (قدرت، سرعت)
سمند LX : 1- طراحی بخش ظاهری (زیبایی خودرو، اندازه خودرو) ۲- ایمنی (ترمز، استحکام بدنه)
پژو ۲۰۶ تیپ پنج : ۱- عملکرد (شتاب، راحتی رانندگی) ۲- امکانات و تجهیزات (راحتی صندلی، دید راننده)
پژو ۲۰۶ تیپ دو : ۱- عملکرد (راحتی رانندگی، قدرت) ۲- ایمنی (ترمز، استحکام بدنه)
سمند معمولی : ۱- عملکرد (قدرت موتور، راحتی رانندگی) ۲- ایمنی (استحکام بدنه، ترمز)
ریو : ۱- ایمنی (استحکام بدنه، ترمز) ۲- عملکرد خودرو (قدرت موتور، راحتی)
هیوندا : ۱- ایمنی (استحکام بدنه، ترمز) ۲- امکانات (راحتی صندلی، دید راننده)
فولکس گل : ۱- ایمنی (ترمز، استحکام بدنه) ۲- عملکرد (راحتی، قدرت موتور)
بررسی میزان تاثیر عناصر ۴P بر افزایش سهم بازار محصولات باتری موتور سیکلت:
پایان نامه کارشناسی ارشد آقای رضا همت پور، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، نیم سال دوم ۱۳۸۶- ۱۳۸۵
محقق در این پژوهش با بهره گرفتن از مدل معروف ۴P در پی آن است تا تاثیر هریک از عوامل
۸۹
آمیخته بازاریابی را بر افزایش سهم شرکت باتری سازی نیرو در محصول باتری موتور سیکلت مورد بررسی قرار دهد. محقق یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی را به شرح ذیل مطرح نموده است:
فرضیه اصلی : میزان تاثیر عوامل آمیخته بازار یابی بر افزایش فروش محصولات باتری موتور سیکلت متفاوت است.
فرضیه فرعی اول: عامل محصول بیشترین تاثیر را بر افزایش سهم بازار دارد.
فرضیه فرعی دوم: عامل قیمت پس از عامل محصول بیشترین تاثیر را بر افزایش سهم بازار دارد.
فرضیه فرعی سوم: عامل کانالهای توزیع تنها نسبت به عامل آمیخته ارتقا نقش بیشتری بر افزایش سهم بازار دارد.
فرضیه فرعی چهارم: عامل ارتقاء کمترین نقش را در افزایش سهم بازار دارد.
محقق برای جمع آوری داده ها از میان جامعه تحقیق که شامل تمامی نمایندگان توزیع باتری شرکت باتری سازی نیرو بودند تعداد ۱۱۸ نمایندگی را به عنوان حجم نمونه انتخاب نمود و پرسش نامه به صورت طیف لیکرت ۹ تایی در بین آنها توزیع نمود. با بهره گرفتن از آزمون t مشخص شد که در تمامی موارد به جز مورد قیمت، t محاسبه شده در سطح اطمینان ۹۵% معنی دار است. لذا در همه موارد به جز عامل قیمت، تاثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش تایید میشود و تنها عامل قیمت است که تاثیر چندانی بر افزایش فروش شرکت ندارد.
همچنین با بهره گرفتن از آزمون فریدمن اولویت بندی عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش فروش باتری موتور سیکلت بررسی شد که نتایج نشان دادند عوامل کانالهای توزیع، آمیخته ارتقاء، محصول و قیمت به ترتیب بیشترین تاثیر را بر افزایش سهم بازار دارند. به این ترتیب تمام فرضیه های فرعی تحقیق رد شدند.
شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران کیتهای تک مرحلهای تشخیص طبی و رتبه بندی آنها

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...