سال انجام تحقیق

 

نام محقق/محققین

 

 

 

بررسی عوامل حیاتی موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت دانش

 

۱۳۹۲

 

حیدری و همکاران

 

 

 

انتخاب یک استراتژی مدیریت دانش با بهره گرفتن از ترکیب رویکرد ANP و TOPSIS
مطالعه موردی در شرکت لاستیک پارس

 

۲۰۱۱

 

Fathi

 

 

 

بخش‌بندی عوامل مهم برای موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت دانش با بهره گرفتن از روش DEMATEL فازی
پایان نامه - مقاله - پروژه

 

۲۰۱۲

 

Wu,Wei-Wen

 

 

 

استفاده از فرایند تحلیل شبکه در انتخاب استراتژی‌های مدیریت دانش

 

۲۰۱۰

 

Perçin,Selçuk

 

 

 

عوامل مهم در اتخاذ یک سیستم مدیریت دانش برای صنعت داروسازی

 

۲۰۰۵

 

Hung

 

 

 

عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در سازمان‌های عمومی

 

۱۳۹۰

 

قربانی زاده و همکاران

 

 

 

۱-۴. اهداف (کلی و جزئی) تحقیق:
هدف اصلی: دستیابی به مدل مناسبی جهت انتخاب استراتژی مدیریت دانش
اهداف جزئی:

 

 

  • شناسایی مدل‌های تدوین استراتژی دانش در سازمان‌ها.

 

 

 

  • شناسایی عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژی مدیریت دانش.

 

 

۱-۵. سؤالات یا فرضیه‌های تحقیق:

 

 

  • مدل مناسب برای انتخاب استراتژی مدیریت دانش چگونه است؟

 

 

 

  • عوامل مؤثر در انتخاب استراتژی مدیریت دانش چه مواردی هستند؟

 

 

 

  • ارتباط عوامل تأثیرگذار در انتخاب استراتژی مدیریت دانش چگونه است؟

 

 

۱-۶. در صورت کاربردی بودن طرح چه سازمان‌هایی می‌توانند از نتایج به دست آمده استفاده کنند:
کلیه سازمان‌ها می‌توانند از نتایج این پژوهش جهت انتخاب استراتژی مناسب مدیریت دانش استفاده نماید.
۱-۷. روش شناسی تحقیق:‌
۱-۷-۱. روش تحقیق:
روش تحقیق حاضر از نوع کیفی، از نظر هدف، کاربردی و از نظر رویکرد، از روش داده بنیاد، استفاده خواهد شد. روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد یک شیوه پژوهش کیفی است که بوسیله آن با بهره گرفتن از یک دسته داده‌ها، نظریه‌ای تکوین می‌یابد. به طوری که این نظریه در یک سطح وسیع، یک فرایند، عمل یا تعامل را تبیین می‌کند. نظریه حاصل از اجرای چنین روش پژوهشی، نظریه‌ای فرآیندی است. وقتی که برای تبیین یک فرایند به یک نظریه نیاز داریم از این روش استفاده می‌کنیم. وقتی که نظریه‌های موجود به تبیین چنین فرآیندی نمی‌پردازند، به کمک گراندد تئوری می‌توان درباره وقوع این فرایند یا مشکل یا افراد مورد مشاهده یک نظریه را صورت بندی کرد (استراوس و کوربین، ۱۹۹۰).
در انجام یک پژوهش به روش نظریه داده بنیاد می‌توان رهیافت‌های متفاوت را مدنظر قرار داد و بر این اساس رویکردی ویژه را به اجرا درآورد. با وجود این، سه طرح را می‌توان به طور متمایز بیان کرد. شیوه سیستماتیک، شیوه نوخاسته و شیوه سازاگرا. در این تحقیق از روش سیستماتیک که به استراوس و کوربین نسبت داده می‌شود برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شده است. این روش دارای سه رویه اصلی است: کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی.
۱-۷-۲. معرفی ابزار گردآوری اطلاعات و ویژگی‌های آن:
در این پژوهش با توجه به روش گراندد تئوری، مصاحبه‌های عمیق با مدیران و اساتید به عنوان روش اصلی گردآوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. مصاحبه یک نوع پرسشنامه شفاهی است. به عبارتی، مصاحبه فرآیندی برای کسب اطلاعات است و مصاحبه شونده به صورت شفاهی به پرسش‌های مصاحبه کننده پاسخ می‌دهد و این نوعی تبادل اجتماعی دو سویه است. مصاحبه‌های اولیه به صورت کاملاً باز و ساختار نیافته انجام گرفت و به مرور با توجه به پاسخ‌های داده شده به سؤالات و کدگذاری مصاحبه‌های اولیه و پیدا کردن سرنخ‌های بیشتر برای سؤالات بعدی، شکل سؤالات تاحدی تغییر کرد هرچند تمام سؤالات مرتبط با موضوع و در چارچوب پی بردن به سؤالات اصلی تحقیق بود. قبل از هر مصاحبه به مصاحبه شونده اطلاع داده می‌شد که مطالب بیان شده از سوی او بدون دستکاری در تحقیق به‌کار برده ولی هیچ اسمی از او برده نخواهد شد.
۱-۷-۳. محدوده تحقیق:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...