•  -التکویر/۸-۹ ↑

 

  •  - ر.ک: مطیع ناهید ، فمنیسم در ایران ، در جست وجویک رهیافت بومی /۱۳۷ – ۱۳۴ ↑

 

  •  - ر.ک: مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۰۵به نقل از

 

Rowbotham S. Women in Movement :Feminism and Social Action . London and New York: Routledge .p174 ↑

 

  •  - مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۲۴۴به نقل از

 

Ibid, pp.111,160:Friedan, B.”Our Revolution Is Unique” In Thompson ↑

 

  •  -«ثمّ سوّاه و نفخ فیه من روحه . . » السجده/۹ ↑

 

  •  -«یا ایّها النّاس اتّقوا ربّکم الذّی خلقکم من نفس واحده و خلق منها زوجها و بثّ منهما رجالاً کثیراً و نساءً و اتّقوا الله الذی تسألون به و الارحام انّ الله کان علیکم رقیباً» النساء/۱ر.ک: وحدت در آفرینش و برخورداری از مواهی دنیوی از فصل سوم(جایگاه زن در اسلام) ↑

 

  •  -«… و خلق منها زوجها و بثّ منهما رجالاً کثیراً و نساءً …» النساء/۱ر.ک: جهت تکمیلی خصوصیات زن و مرد نسبت به یکدیگر از فصل سوم(جایگاه زن در اسلام) ↑

 

  •  -«یا بنی آدم لا یفتننّکم الشّیطان . .»الاعراف/۲۷؛ «یا ایّها النّاس اتّقوا ربّکم الّذی خلقکم من نفس واحده. . »النساء/۱؛ «یا ایّها الّذین آمنوا امنوا بالله و رسوله و الکتاب الّذی نزّل علی رسوله و الکتاب الّذی انزل من قبل . . »النساء/۱۳۶ر.ک: وحدت در دعوت وبرخورداری از مواهب تشریعی فصل سوم(جایگاه زن در اسلام) ↑

 

  •  - لازم به ذکر است که پژوهش های فراوان و گوناگونی در زمینه کشف تفاوت های موجود بین زن و مرد انجام شده است. این پژوهش ها گرچه نشان دهنده مطلق صفات جنس مذکر و مؤنث نیست، ولی نمایشگر وجود اختلاف در صفات جسمانی و ابزارهای بدنی آن ها می باشد. حال اگر مردی صفات زنانه و خلق و خوی آن ها را داشته باشد، او را زن صفت می نامند و بالعکس برخی زنان با هر آن چه زنانه است مخالف و دشمن می شوند. دوچ هلن،روانکاوی دختران/۲۳۵و۲۴۳

 

گویا این گونه افراد هدف هایی را انتخاب نموده اند که برای رسیدن به آن صفات زنانه را مزاحم تشخیص می دهند.علاقه به صفات و اهداف مردانه به ارزش های زنانه ضرر می رساند و موجب کشمکش های دائم با آن می شود. ↑
دانلود پایان نامه

 

  • -ر.ک: ریشه و علل پیدایش فمینیسم‏‏ از فصل دوم جایگاه زن در فمینیسم‏‏ ↑

 

  •  - منصور نژاد محمد، مسأله زن، اسلام و فمنیسم/ ۲۵۳ به نقل از مؤسه فرهنگی طه، نگاهی به فمنیسم، معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی، ۱۳۷۷/۱۰ ↑

 

  •  - مشیرزاده، حمیرا،از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۳۴۶به نقل از

 

Oberschall,op.cit.p.361; L. Desposito , The new Right and the Abortion Issue . in lessinger and Swerdlow. op.cit.p.146 ↑

 

  •  - دوچ هلن، روانکاوی دختران /۱۷۰ ↑

 

  •  - مشیرزاده، حمیرا،از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۳۴۶به نقل از

 

Oberschall,op.cit.p.361; L. Desposito , The new Right and the Abortion Issue . in lessinger and Swerdlow. op.cit.p.146 ↑

 

  • - Joe Eagle ↑

 

  •  - مشیرزاده حمیرا از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۷۶به نقل از

 

Chafe . op . cit . p 62 ↑

 

  •  - مشیرزاده حمیرا از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۷۷به نقل از

 

Ibid . p 64 ↑

 

  •  - ر.ک:توحیدی احمد رضا،بررسی جنبش فمنیسم در غرب و ایران به نقل از تاریخچه مختصر تکوین نظریه های فمنیستی/۱۶۴ ↑

 

  •  - ——— دعاوی نو در باره حقوق زنان / ۳۶۵ ↑

 

  •  -البته برخی از فمنیست ها ایده خانه داری در مقابل مزد را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. زیرا براین باورند کار، خانه داری بدین طریق نهادینه و رسمی خواهد شد. ↑

 

  •  - ضمیر«ها» در «‌الیها»نشان دهنده این مطلب است که زن آرامش دهنده و مرد آرامش گیرنده است. زن محور آرامش و تعادل بخشی به شخص مقابل خود می باشد. ↑

 

  •  -الروم/۲۱جایگاه تکمیلی زن و مرد در بخش پنجم از فصل سوم بررسی شده است. ↑

 

  • -ر.ک: جهت تکمیلی خصوصیات زن و مرد نسبت به یکدیگر از فصل سوم( جایگاه زن در اسلام) ↑

 

  •  - ر.ک: آلیسون، جک. چهار تلقی از فمنیسم/۲۱ ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...