جدول ۱۵-۴ آمار توصیفی متغیر میزان توانمندی زنان را نشان می دهد که گویه های ۱ تا ۵ میزان توانمندی اقتصادی زنان را نشان می دهد که برای گویه ۱ درآمد خوب داشتن بیشترین پاسخگویان ۴/۴۰درصد تا حدودی مخالف را علامت زده اند. در مورد گویه ۲ تهیه مواد غذایی اکثریت پاسخگویان ۱/۳۶درصد تا حدودی مخالف را علامت زده اند در مورد گویه ۳ پس انداز کردن بیشتر پاسخگویان ۷/۳۱درصد گزینه مخالف را علامت زده اند. در مورد گویه ۴ تامین هزینه تحصیلی فرزندان، اکثریت پاسخگویان ۳/۲۷درصد گزینه مخالف را علامت زده اند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
و گویه های بعد از تامین هزینه تحصیلی فرزندان میزان توانمندی روانی زنان را نشان می دهدکه در مورد گویه تصمیم گیری در مورد مصرف بودجه خانواده، بیشتر پاسخگویان ۴/۳۶درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند در مورد حساب کردن روی قولهای اعضای خانواده، اکثریت پاسخگویان ۴۳درصد تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد اینکه نظر اصلی در خانواده همان نظر زن سرپرست خانوار است، اکثریت پاسخگویان ۶/۴۳درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد گویه پیش رفتن جریان زندگی بر اساس برنامه ریزی، بیشتر پاسخگویان ۹/۴۲ گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد کمک کردن به اعضای خانواده برای مستقل شدن، اکثریت پاسخگویان ۱/۴۵درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد گویه موثر بودن، بیشتر پاسخگویان ۴۲درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد نان اور خوب بودن برای خانواده، بیشتر پاسخگویان ۶/۴۳درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد ایمان داشتن به توانایی های خود، اکثریت پاسخگویان ۹/۳۷درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد گویه کار کردن فرصتی برای رشد است، بیشتر پاسخگویان ۷/۳۶درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد احساس استقلال کردن، بیشتر پاسخگویان ۶/۳۸درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد گویه اینکه اعضای خانواده نمی توانند برای زن سرپرست خانواده دستور بدهند، بیشتر اعضای خانواده ۹/۳۷درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند. در مورد گویه اختیار نداشتن بر منابع مالی، بیشتر پاسخگویان گزینه تا حدودی مخالف را علامت زده اند. در مورد گویه وادار شدن به انجام بعضی کارها علیرغم میل باطنی بیشتر پاسخگویان ۶/۲۷درصد گزینه تا حدودی موافق را علامت زده اند.
جدول (۱۶-۴-) آمار توصیفی متغیر میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار را نشان می دهد که از طریق عمل (جمع زدن گویه های ۵۶-۴۰) میانگین برای این متغیر ۶۵ می باشد و ماکزییمم آن ۹۴ و مینیمم آن ۲۰ می باشد. همچنین پیوستار مربوطه نشان می دهد که میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار (۶۵) در سطح بالا می باشد. همچنین میانگین میزان توانمندی اقتصادی زنان ۴۱/۱۱ و میانگین میزان توانمندی روانی زنان ۴/۵۴ می باشد.
جدول ۱۶-۴- آمار توصیفی متغیر وابسته میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار

 

انحراف استاندارد کشیدگی
انحراف استاندارد چولگی
کشیدگی
چولگی
مینمم
ماکزیمم
انحراف معیار
میانگین
متغیر وابسته

 

۲۷/۰
۱۳/۰
۲۷/۱
۵۵/۰-
۲۰
۹۴
۰۹/۱
۶۵
میزان توانمندی کل

 

۲۷/۰
۱۳/۰
۱۶/۰-
۹۸/۰-
۴
۲۱
۳۵/۳
۴۱/۱۱
میزان توانمندی اقتصادی

 

۲۷/۰
۱۳/۰
۲۳/۱
۴۵/۰-
۱۶
۷۸
۱۹/۹
۴/۵۴
میزان توانمندی روانی

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...