با توجه به آزمون فوق چون مقدار سطح معنی داری در جدول اسپیرمن برابر با ۰۰۰/۰ و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ بنابراین فرضیه فوق تأیید می­ شود و می­توان نتیجه گرفت که بین محرومیت عاطفی و بی رمقی اجتماعی معلمان رابطه معناداری وجود دارد مقدار ضریب اسپیرمن نیز برابر با ۴۲۲/۰ که حاکی از شدت رابطه بین دو متغیرو مثبت آن نیز حاکی ازرابطۀ مستقیم آن که این رابطه را در نمودار خط رگرسیون نیز مشاهده می­کنیم. بنابراین هرچه محرومیت عاطفی در افراد مورد مطالعه بیشتر باشد به تبع آن، گرایش به بی رمقی اجتماعی افزایش می یابد.
پایان نامه - مقاله
فرضیه ۲-۱:به نظر می رسد بین میزان محرومیت ادراکی معلمان و میزان بی رمقی اجتماعی آنان رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.آزمون رابطه متغیر مستقل محرومیت ادراکی با متغیر وابسته بی رمقی اجتماعی جدول شماره(۷-۴).

جدول شماره ۴-۷-آزمون رابطه متغیر مستقل محرومیت ادراکی با متغیر وابسته بی رمقی اجتماعی

 

 

 

متغیر مستقل

 

متغییروابسته

 

تعداد

 

همبستگی اسپیرمن

 

سطح معناداری

 

 

 

محرومیت ادراکی

 

بی رمقی اجتماعی

 

۲۷۳

 

۳۹۹/۰

 

۰۰/ ۰

 

 

 

با توجه به آزمون فوق چون مقدار سطح معنی داریدر جدول اسپیرمن برابر با ۰۰۰/۰ و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ بنابراین فرضیه فوق تأیید می شود و می توان نتیجه گرفت که بین محرومیت ادراکی و بی رمقی اجتماعی معلمان رابطه معناداری وجود داردمقدار ضریب اسپیرمن نیز برابر با ۳۹۹/۰ که حاکی از شدت رابطه بین دو متغیرو مثبت آن نیز حاکی ازرابطۀ مستقیم آن که این رابطه را در نمودار خط رگرسیون نیز مشاهده می کنیم. بنابراین هرچه محرومیت ادراکی در افراد مورد مطالعه بیشتر باشد به تبع آن گرایش به بی رمقی اجتماعی افزایش می یابد.
فرضیه۲: نظر می رسد بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی معلمان و میزان بی رمقی اجتماعی آنان رابطه وجود دارد.آزمون رابطه متغیر مستقل پایگاه اجتماعی با متغیر وابسته بی رمقی اجتماعی جدول شماره(۸-۴).

جدول شماره ۴-۸- آزمون رابطه متغیر مستقل پایگاه اجتماعی با متغیر وابسته بی رمقی اجتماعی

 

 

 

متغیر مستقل

 

متغیروابسته

 

تعداد

 

همبستگی اسپیرمن

 

سطح معناداری

 

 

 

پایگاه اجتماعی اقتصادی

 

بی رمقی اجتماعی

 

۲۷۳

 

۰۱۷/۰

 

۰/۷۷۸

 

 

 

با توجه به آزمون فوق چون مقدار سطح معنی داری در جدول اسپیرمن برابر با ۷۷۸/۰ و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ است، بنابراین فرضیه فوق تأیید نمی شود و می توان نتیجه گرفت که بین پایگاه اجتماعی- اقتصادی و بی رمقی اجتماعی معلمان رابطه معناداری وجود ندارد مقدار ضریب اسپیرمن نیز برابر با ۰۱۷/۰ که حاکی از عدم وجود رابطه بین این دو متغیر است.
فرضیه ۳:به نظر می رسد بین بیگانگی اجتماعی معلمان و میزان بی رمقی اجتماعی آنان رابطه معنادار و مثبت وجود دارد.آزمون رابطه متغیر مستقل بیگانگی اجتماعی با متغیر وابسته بی رمقی اجتماعی جدول شماره(۹-۴).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...