• شاخص : رفتار های بهداشتی و آرایشی

 

    • گویه ها

 

، اصلاح مرتب موهای زائد بدن ، کاربرد مرتب ادکلن، آر ایش مرتب موهای سر ، استفاده از مواد آرایشی استاندارد ، استفاده از رنگ مو (بانوان ) _ ژل یا روغن مو (آقایان) ، استفاده از دئودورانت زیر بغل ، آرایش مرتب صورت (بانوان)_اصلاح مرتب صورت ( آقایان)
بلند کردن ناخن و مو ، استفاده از کرم‌های سفید کننده و ضد آفتاب ، برنزه کردن
در این تحقیق رفتارهای بهداشتی و آرایشی در قالب طیف لیکرت و با نمرات ۹ تا ۴۵ به وسیله گویه های مذکور اندازه گیری شده است. در پرسشنامه از سول ۹۱ تا ۹۹ مربوط به بعد رفتارهای بهداشتی و آرایشی است

 

    • شاخص : رفتار های پوششی

 

    • گویه ها

 

ترجیح لباسهای اندامی و چسبان به لباسهای دیگر
خرید شلوار معمولی با شکل ساده
ترجیح لباسهایی با رنگ سنگین و متین نسبت به لباسهای دیگر
خرید لباسهای مد روز با مارک خارجی
پوشیدن لباسهای گرانقیمت و منحصر بفرد
پوشیدن لباس‌های نازک و بدن نما
ترجیح خرید لباس از بوتیکهای فروشنده لباسهای خارجی
این گویه ها در قالب طیف پنج قسمتی لیکرت پرسیده می شود و از پاسخگویان پرسیده می شود که هر یک از اعمال و کردارهای مذکور را چقدر انجام می دهند :
- خیلی کم -کم - متوسط - زیاد - خیلی زیاد
در این تحقیق پوشش ظاهری در قالب طیف لیکرت و با نمرات ۶ تا ۳۰ به وسیله گویه های مذکور اندازه گیری شده است. در پرسشنامه از سول ۱۰۹ تا ۱۱۴ مربوط به بعد پوشش ظاهری است
۳-۳-۲-۲- تمایل نسبت به مدیریت بدن

 

    • تعریف نظری

 

«ترکیب شناخت‌ها، احساس‌ها و آمادگی برای عمل نسبت به یک چیز معین را نگرش شخص به آن چیز می‌گویند» و منظور ما از تمایل به مدیریت بدن همان عنصر تمایل به عمل یعنی آمادگی برای پاسخگویی به شیوه‌ای خاص اطلاق می شود (بروولد ۱۹۷۰، به نقل از مهرآسا،۱۳۸۷: ۱۳۹).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

 

    • تعریف عملیاتی و شاخص ها

 

برای عملیاتی کردن تمایل به مدیریت بدن از تمام مولفه‌های مدیریت بدن رفتاری استفاده می شود با این تفاوت که تمایل به مدیریت بدن سنجیده می شود نه رفتار.
این گویه ها در قالب طیف پنج قسمتی لیکرت پرسیده می شود و از پاسخگویان پرسیده می شود که چقدر تمایل دارید کار‌های زیر (مدیریت بدن) را انجام دهید:
- خیلی کم -کم - متوسط - زیاد - خیلی زیاد
در این تحقیق تمایل به مدیریت بدن در قالب طیف لیکرت و با نمرات ۴۳ تا ۲۱۵ به وسیله گویه های مذکور اندازه گیری شده است
۳-۳-۳- نگرش نسبت به تبلیغات بازرگانی
« نگرش عبارت است از واکنش عصبی، مثبت یا منفی نسبت به یک معنی انتزاعی یا شی ملموس» (بروولد ۱۹۷۰، به نقل از مهرآسا،۱۳۸۷: ۱۳۹).
تعریف آلپورت از نگرش:
نگرش یک حالت روانی و عصبی آمادگی است که از طریق تجربه سازمان یافته و تاثیری هدایتی یا پویا بر پاسخ‌های فرد در برابر کلیه اشیا با موقعیت‌های که به آن مربوط می شود.
عناصر نگرش‌ها:

 

    1. عنصر شناختی: شامل اعتقادات و باورهای شخص درباره‌ی یک شی یا اندیشه است

 

    1. عنصر احساسی یا عاطفی (مهمترین عنصر): نوعی احساس عاطفی با باورهای ما پیوند دارد

 

    1. عنصر تمایل به عمل: آمادگی برای پاسخگویی به شیوه‌ای خاص اطلاق می شود (همان: ۱۳۹-۱۴۰).

 

سوالات فرد نشان دهنده نگرش منفی و سوالات ذوج نگرش مثبت از تبلیغات بازرگانی را نشان می دهد

 

  1. تبلیغات فقط وعده و وعیده دروغ می دهد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...