طرح های پژوهشی دانشگاه ها درباره اثر عناصر الگوی مدیریت منسجم خدمات بر میزان وفاداری مشتریان شرکت بیمه ایران ... |
جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصر ارتقا و آموزش مشتری و وفاداری نگرشی مشتریان برابر ۰٫۴۵ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت،مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی در این شاخص درنظر گرفته نمی شود، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقدار این ضریب برابر ۰٫۲۰ شده است و بیانگر این مطلب است که وفاداری نگرشی مشتریان برمبنای عنصر ارتقا و آموزش مشتری به عنوان یک عنصر از الگوی مدیرت منسجم خدمات به اندازه ۲۰% تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتر است، بنا براین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.
۴-۳-۲-۹) آزمون فرضیه نهم : عنصر اجزای محصول بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
در این فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصراجزای محصول و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد. بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود:
جدول ۴-۱۵ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر اجزای محصول و وفاداری رفتاری
ضریب همبستگی
ضریب تعیین
ضریب تعیین تعدیل شده
انحراف استاندارد برآورد شده
Sig
۰٫۲۶
۰٫۰۶
۰٫۰۶
۰٫۵۵
۰٫۰
جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصر اجزای محصول و وفاداری رفتاری مشتریان برابر ۰٫۲۶ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت،مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی در این شاخص درنظر گرفته نمی شود، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقدار این ضریب برابر ۰٫۰۶ شده است و بیانگر این مطلب است که وفاداری رفتاری مشتریان برمبنای عنصر اجزای محصول به عنوان یک عنصر از الگوی مدیریت منسجم خدمات به اندازه۶ % تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتر است، بنا براین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.
۴-۳-۲-۱۰) آزمون فرضیه دهم : عنصر قیمت و سایر هزینه ها بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
دراین فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصر قیمت و سایرهزینه ها و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد. بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود :
جدول۴-۱۶ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر قیمت و سایر هزینه ها و وفاداری رفتاری
ضریب همبستگی
ضریب تعیین
ضریب تعیین تعدیل شده
انحراف استاندارد برآورد شده
Sig
۰٫۸۳
۰٫۶۹
۰٫۶۹
۰٫۳۱
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1400-08-09] [ 12:17:00 ق.ظ ]
|