توجه به زمان

 

۴۵۳/۰

 

۰۵۴/۰

 

۵۱۵/۰

 

۳۲۱/۸

 

۰۰۰/۰

 

 

 

اجتناب از عدم اطمینان

 

۰۸۱/۰

 

۰۵۳/۰

 

۱۴۴/۰

 

۵۳۸/۱

 

۱۲۶/۰

 

 

 

فردگرایی- گروه گرایی

 

۳۰۷/۰

 

۰۵۴/۰

 

۳۸۴/۰

 

۶۹۷/۵

 

۰۰۰/۰

 

 

 

مردسالاری- زن سالاری

 

۰۶۴/۰

 

۰۴۵/۰

 

۰۹۵/۰

 

۴۲۳/۱

 

۱۵۷/۰

 

 

 

در صورتیکه مقدار سطح معنی داری برای هر کدام از ضرایب رگرسیونی کوچکتر از ۰۵/۰ باشد آن ضریب رگرسیونی بی معنی خواهد شد. با توجه به سطح معنی داری محاسبه شده در آزمون ضرایب مدل رگرسیون، فرضیات فرعی دوم و چهارم در سطح ۰۵/۰ رد می‌شود، اما فرضیات فرعی اول، سوم و پنجم را نمی توان در سطح ۰۵/۰ رد کرد، در این مدل مقدار ثابت ۴۴۶/۰ و ضریب توجه به زمان برابر ۴۵۳/۰ و فردگرایی ۳۰۷/۰ است.
پایان نامه - مقاله
در نهایت مدل رگرسیونی چند متغیره پس از جایگذاری ضرایب بتای رگرسیونی به صورت زیر نشان داده می شود:
Y= 0.446 + 0.453X2 + ۰٫۳۰۷X4
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱- مقدمه:
در تحقیق حاضر پس از بررسی و مطالعه چند تحقیق انجام گرفته در مورد فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی، موضوعی تحت عنوان بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی شهر بندرعباس تعیین شد و سپس هر یک از متغیر ها مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت تا با تعیین چارچوب نظری و ترسیم مدلهای عملیاتی و تحلیلی، فرضیه هایی که با رد و یا تایید شدن آنها نتیجه و یافته های تحقیق نمایان شده، تتنظیم گردد. ضمن اینکه هدف کلی پژوهش این بوده که تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی شهر بندرعباس با بهره گرفتن از روش های شناخته شده بررسی شود. سپس شاخص های مدل عملیاتی حاصل از چارچوب نظری تعیین و تایید شده و با بهره گرفتن از آنها، پرسشنامه ها مرحله به مرحله تنظیم و نهایی شدند.پس از تکمیل و نظر سنجی به منظور روایی و پایایی سوالات، پرسشنامه ها در قلمروی مکانی ذکر شده توزیع گردید.در نهایت با بهره گرفتن از نرم افزار spss و روش های آزمون k-s ، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه، فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. نهایتا رد یا مورد تائید بودن فرضیات مشخص شده و ضمن ارائه نتایج فرضیات تحقیق، این نتایج در قالب یافته های کلی تحقیق درج و نتیجه گیری شد. از یافته های این پژوهش می توان به این نتیجه رسید که فرهنگ سازمان بر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان تاثیر و به طور جزی تر فرد گرایی- گروه گرایی و توجه به زمان تاثیر مثبت و معنی داری بر مسئولیت پذیری اجتماعی دارند و متغیر های فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان و مرد سالاری و زن سالاری تاثیر چشمگیری بر مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند. در این فصل پس از جمع بندی کلی سوالات پژوهش پاسخ داده شده و یافته ها با نتایج سایر محققین مقایسه می شود و پیشنهاداتی کاربردی و تحقیقاتی ارائه خواهد شد. در پایان محدودیت هایی که در هنگام انجام این تحقیق محقق با آن روبرو شده است، مطرح می شود.
۵-۲- سوالات تحقیق:
۵-۲-۱ سوال اصلی: آیا فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تاثیر می گذارد؟
با توجه به اینکه سطح معنی داری محاسبه شده از آزمون رگرسیون کوچکتر از ۵۰/۰ است، فرضیه صفر پژوهش رد می گردد و فرضیه یک تائید می شود، بنابراین در پاسخ به سوال اصلی با اطمینان ۹۵% می توان ادعا نمود که فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
۵-۲-۲- سوال فرعی:
آیا ابعاد فرهنگ سازمانی(فاصله قدرت، جهت گیری بلند مدت-کوتاه مدت، اجتناب از عدم اطمینان، فرد گرایی-گروه گرایی و مرد سالاری- زن سالاری بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت تاثیر می گذارد؟
نتایج بدست آمده از آزمون رگرسیون نشان می دهد که ابعاد فرد گرایی-گروه گرایی و جهت گیری بلند مدت- کوتاه مدت تاثیر مثبت و معنا داری بر مسئولیت پذیری اجتماعی دارند و نظر به اینکه گرایش گزاره های مربوط به این قسمت به سمت جهت گیری بلند مدت، هر چه میزان توجه افراد به اهداف و آرمان های بلند مدت بیشتر باشد، مسئولیت پذیری بیشتر خواهد شد. همین مطلب در مورد بعد فرد گرایی- گروه گرایی نیز صادق است چرا که در پرسشنامه ی فرهنگ سازمانی تمایل به سمت موافقت با گروه گرایی می باشد، افزایش این امر، مسئولیت پذیری را در سازمان های موجود در شهرک های صنعتی بندرعباس افزایش می دهد. اما در مورد سایر ابعاد فرهنگ سازمانی نتایج آزمون رگرسیون رابطه چشمگیری را نشان نمی دهد. بنابراین در پاسخ به این سوال می توان گفت که با اطمینان ۹۵% می توان ادعا نمود که فردگرایی-گروه گرایی و جهت گیری بلند مدت- کوتاه مدت تاثیر مثبت و معناداری بر مسئولیت پذیری اجتماعی داشته و ابعاد فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان محیطی و مردسالاری- زن سالاری تاثیر چشمگیری بر مسئولیت پذیری اجتماعی ندارند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...