میانگین مجذور پس‌ماندها RMR
نزدیک به صفر
۱۳/۰

 

شاخص برازندگی GFI
۹/۰ و بالاتر
۹۴/۰

 

شاخص نرم‌شده برازندگی (NFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۹/۰

 

شاخص نرم‌نشده برازندگی (NNFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۹/۰

 

شاخص برازندگی فزاینده (IFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۹/۰

 

شاخص برازندگی تطبیقی (CFI)
۹/۰ و بالاتر
۹۹/۰

 

ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب، RMSEA
کمتر از ۰۸/۰
۰۲۶/۰

 

 

۴-۳-۱-۲ مدل تحلیل عاملی تائیدی خستگی صنعتی
سوالات ۶۷ تا ۸۳ پرسشنامه برای اندازه گیری صفت مکنون خستگی صنعتی از ادبیات نظری استخراج شدند. بر اساس مدل اولیه مشخص می شود که تمام نشانگر ها ساختار عاملی مناسبی را تشکیل داده اند. بنابراین سازه ها از دقت لازم برای اندازه گیری سازه یا صفت های مکنون تحقیق برخوردار است. به دیگر سخن نتایج حاصله نشان می دهد نشانگر های انتخابی محقق برای اندازه گیری این مفهوم هر یک دارای اهمیت بوده و بخش مهمی از این عامل را اندازه گیری می کنند. وجود تائید در مدل اندازه گیری به این معنا است که اثرات این متغیر بر سایر متغیر ها در مدل قابل اتکا است زیرا که محقق در این مرحله مطمئن شده است که سازه خستگی صنعتی به خوبی اندازه گیری شده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

مدل ۴-۳ مدل اولیه اندازه گیری خستگی صنعتی
نشانگر های در کنار یکدیگر سازه های مربوط به خود را با توجه به ساختار مورد نظر محقق به درستی تائید نمودند زیرا که مدل حاضر با بهره گرفتن از روش تحلیل عاملی تائیدی به درستی اجرا شده است و تداخل قابل توجهی مشاهده نمی شود. با توجه به اینکه مقدار ریشه دوم برآورد واریانس خطای تقریب RMSEA برای مدل اولیه بیشتر از ۰۸/۰ گزارش شده لذا جهت استفاده از این سازه در طراحی مدل ساختاری تحقیق و آزمون فرضیات به لحاظ آماری اصلاحاتی نیاز است.
همانطور که در روش شناسی مدل معادلات ساختاری مطرح است محقق باید با بهره گرفتن از معنی داری مقدار تفاوت آماره کای اسکویر نسبت به اصلاح مدل و پیشبرد مراحل اقدام نماید. در این راستا از آزمون D2 که از روی مقدار کاهش کای اسکویر و تفاوت معنی داری آن قضاوت می کند استفاده شده است. بر اساس جدول ۴-۹ مشاهده می شود که مدل اولیه پس از ۷ مرحله و در قالب مدل هشتم به زیر بنای مناسب عاملی جهت استفاده در مدل ساختاری رسیده است. لذا انجام عملیات اصلاح که با آزاد نمودن مقدار کوواریانس های بین نشانگر ها جهت دستیابی به بهترین ماتریس کوواریانس انجام شده است در مدل نهم متوقف شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...