(۴٫۵درصد) از پاسخگویان در پاسخ به این سوال گزینه خیلی کم را برگزیدند در حالی که (۱۲٫۵درصد) پاسخگویان مدارس غیر هوشمند به این سوال همین پاسخ را دادند.
اکثر دانش آموزان در مدارس هوشمند(۳۶درصد) درپاسخ به این سوال که نحوه تدریس دبیران چقدر در یافتن ابزارها و وسایل عملی برای برخورد با مشکلات­تان موثر است پاسخ نظری ندارم داده اند که این موضوع در دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم اکثریت دیدگاه ­ها(۳۷٫۵درصد) این گونه است. (۱۰٫۵درصد)از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده اند در حالی­که این عدد در پاسخگویان مدارس غیر هوشمند خیلی کمتر می شود و تا جایی­که تنها(۴٫۵درصد)از دانش آموزان به این سوال پاسخ خیلی زیاد دادند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
(۲۹درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال گزینه زیاد را برگزیدن و در مدارس غیر هوشمند با (۲۱درصد)به این سوال پاسخ دادند.
اما (۱۷٫۵درصد) پاسخگویان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ کم داده اند و در مدارس غیر هوشمند این عدد برابر با (۲۵٫۵درصد) می باشد.
و در انتها (۷درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده اند و در مدارس غیر هوشمند هم این عدد (۱۱٫۵درصد) می باشد.
(۵۱درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال­که نحوه تدریس دبیران چقدر باعث بالا رفتن جامعه پذیری در آنان شده است، پاسخ نظری ندارم را داده اند. این تعداد اکثریت گروه را تشکیل می داد.
اکثر دانش آموزان در مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال که انتخاب رسانه های شما چقدر تحت تاثیر پیشنهاد دبیرانتان است، گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کرده اند. اما این موضوع در مدارس غیر هوشمند شکل دیگری داشت یعنی اکثریت دانش آموزان (۳۷درصد) به این سوال پاسخ خیلی کم داده اند. شاید در نگاه اول گزینه­ی انتخاب شده اکثریت دانش اموزان هوشمند خیلی ساده بیاید اما بار منفی القا شده به دانش آموزان در محیط های آموزشی شاید ساده ترین دلیل آن باشد. در مدارس غیر هوشمند هم انتظار چنین نتیجه ای می رفت.
دانش اموزان مدارس هوشمند(۹٫۵درصد)به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند در حالی­که در مدارس غیر هوشمند این رقم پایین تر، یعنی (۴٫۵درصد) است. (۱۰درصد) از دانش آموزان مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه زیاد را انتخاب کرده ­اند در حالی­که در مدارس غیر هوشمند (۹٫۵درصد) اینگونه پاسخ داده­اند. بنابراین تفاوت زیادی در دیدگاه های این دانش ­آموزان به چشم نمی خورد.
اکثریت دانش ­آموزان مدارس هوشمند(۴۷درصد) به این سوال که پیشنهادات دبیرانتان چقدر در انتخاب رسانه های موثر بوده است پاسخ نظری ندارم داده اند که در مدارس غیر هوشمند اینگونه نیست یعنی (۲۶٫۵درصد)از دانش آموزان این طور پاسخ داده اند.
(۱۵٫۵درصد)از پاسخگویان در مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه ی کم را داده اند که این آمار در مدارس غیر هوشمند بالاتر، یعنی(۲۳درصد)است. (۱۸درصد) پاسخگویان در مدارس هوشمند معتقدند که پیشنهادات دبیران در انتخاب رسانه هایشان خیلی کم موثر است در حالی­که اکثریت(۳۷درصد) دانش آموزان مدارس غیر هوشمند تاثیر پیشنهاد دبیرانشان را در انتخاب رسانه ها خیلی کم می دانند.
اکثریت دانش ­آموزان(۴۱درصد)در مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال که چقدر تحت تاثیر معلمتان نگاه شما به رسانه ها انتقادی است گزینه نظری ندارم را انتخاب کرده اند که این پاسخ در مدارس غیر هوشمند (۳۴درصد)اکثریت آرا را به خود اختصاص داد. (۱۶٫۵درصد) از دانش آموزان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد را داده اند در حالی­که در مدارس غیر هوشمند تنها(۴درصد) از پاسخگویان این گونه فکر می کردند.
(۱۷درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند بر این باور هستند که تاثیر معلمان­شان در نگاه انتقادی آنان به رسانه ها زیاد است در حالی­که (۱۵٫۵درصد)از دانش ­آموزان در مدارس غیرهوشمند این طور فکر می کنند. (۱۶درصد)از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ کم را داده­اند و این تعداد در برابر (۲۴٫۵درصد)دانش آموزان در مدارس غیر هوشمند کمتر است. تنها(۱٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده­اند درحالی­که (۲۲درصد) دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند اینطور پاسخ داده­اند که تفاوت دیدگاه ها فاحش است.
بیشتر از نیمی از دانش ­آموزان مدارس هوشمند(۵۱درصد)در پاسخ به این سوال که چقدر می توانید برنامه های رسانه ها را تحلیل می کنید و پیام مورد نظر آن پی ببرید و این توانایی چقدر تحت تاثیر نگاه دبیرتان است پاسخ نظری ندارم را داده اند که این موضوع در مدارس غیر هوشمند با (۳۱٫۵درصد) دانش آموزان در صدر گزینه ها قرار دارد. شاید در نگاه اول به نظر برسد دانش اموزان متوجه سوال نشده اند اما این تفاوت در مدارس هوشمند وغیر هوشمند جالب به نظر می رسد اکثریت بیش از ۵۰درصدی در مدارس هوشمند در برابر تنها ۳۱٫۵درصد نشان می دهد در مدارس غیر هوشمند شاید دانش ­آموزان بیشتر به این مقوله توجه داشته اند و تاثیر نگاه القا شده دبیران­شان را کمتر موثر می دانند. اما در مدارس هوشمند بیشتر سعی کرده اند با پاسخ ممتنع دادن از زیر بار مسئولیت پاسخ شانه خالی کنند.
(۱۴درصد) دانش آموزان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده اند و این آمار در مدارس غیر هوشمند کمتر است یعنی تنها عدد(۶درصد) را به خود اختصاص داده است. (۱۸٫۵درصد)از دانش ­آموزان مدارس هوشمند هم به این سوال پاسخ زیاد داده اند در حالی­که (۲۰درصد) دانش ­آموزان در مدارس غیرهوشمند هم اینگونه فکر می­کردند.
(۱۳٫۵درصد) از دانش آموزان مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال تاثیر دبیران را روی توانایی آنان در تحلیل برنامه ها و پی بردن به پیام­های آنان را کم ارزیابی کرده ­اند و در مقابل در مدارس غیرهوشمند این رقم (۲۱٫۵درصد) است. در نهایت تنها (۳درصد) از مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده­اند در حالی­که (۲۰٫۵درصد) از پاسخگویان در مداس غیر هوشمند بوده است.
اکثریت دانش ­آموزان در مدارس هوشمند(۳۴٫۵درصد) به این سوال که نحوه تدریس دبیرانات چقدر باعث می شود شما از عوامل عینی هنگام تصمیم گیری هایتان استفاده کنید پاسخ نظری ندارم را داده­اند و این پاسخ نظر اکثریت(۳۹درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم بوده است.
(۱۵درصد) دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده اند و تنها (۵درصد)دانش ­آموزان غیر هوشمند به این سوال اینگونه پاسخ داده­اند. (۲۵درصد) دانش ­آموزان مدارس هوشمند نحوه تدریس دبیرانشان را از عوامل عینی هنگام تصمیم ­گیری شان اعلام کردند. (۱۷٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند تاثیر نحوه تدریس دبیران را کم دانسته ­اند و این در مقابل (۲۳٫۵درصد) دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند است. در نهایت (۸درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده­اند. و (۱۱٫۵درصد) دانش ­آموزان غیر هوشمند هم به این سوال این پاسخ را داده­اند.
اکثریت دانش ­آموزان مدارس هوشمند(۴۵٫۵درصد) در پاسخ به این سوال که چقدر نحوه تدریس دبیرانتان باعث می شود از تصمیم گیری به وسیله احساسات با عوامل ذهنی دوری کنید، گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کرده اند همچنین اکثریت دانش ­آموزان غیرهوشمند(۳۰٫۵درصد) به این سوال همین جواب را داده اند.
در حالی­که (۱۶٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند، دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمندی که به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند، تنها(۷درصد)هستند. (۱۳٫۵درصد) پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ زیاد را داده اند و این رقم در مدارس غیر هوشمند بالاتر یعنی(۲۳درصد) است.
(۱۶درصد) پاسخگویان مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه خیلی کم را انتخاب کرده ­اند در حالی­که در مدارس غیر هوشمند (۲۱٫۵درصد) اینگونه پاسخ داده­اند. در نهایت (۸٫۵درصد) پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده­اند که در مدارس غیر هوشمند این آمار به (۱۸درصد) رسیده است.
اکثریت دانش آموزان مدارس هوشمند(۳۹درصد) در پاسخ به این سوال که نحوه تدریس دبیرانتان چقدر در شما تمایل به تغییر دادن عقاید با شیوه های بررسی و تحقیق ایجاد کرده است، پاسخ نظری ندارم را انتخاب کرده ­اند. (۱۸٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد را داده­اند در حالی­که تنها(۶٫۵درصد) از پاسخگویان مدارس غیر هوشمند اینگونه پاسخ داده­اند. (۲۲درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال گزینه زیاد را انتخاب کرده ­اند و (۲۴درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم به این سوال همین پاسخ را داده­اند. (۱۶٫۵درصد)از پاسخگویان در مدارس هوشمند پاسخ کم را برای این سوال برگزیدند و این آمار در مدارس غیر هوشمند(۲۳درصد) است. در نهایت تنها (۴درصد) از پاسخگویان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم را داده­اند در حالیکه (۱۵٫۵درصد) پاسخگویان مدارس غیر هوشمند این گونه فکر می کنند و این درصدکمی هم نیست.
اکثریت دانش آموزان در مدارس هوشمند(۴۲درصد) در پاسخ به این سوال که نحوه تدریس دبیرانتان چقدر باعث شده چیزهایی که دلیل کمی برای آن­ها وجود دارد را مورد تردید و پرسش قرار دهید گزینه نظری ندارم را انتخاب کردند و این گزینه در مدارس غیر هوشمند هم اکثریت (۴۰٫۵درصد) را به خود اختصاص داد.
(۱۵٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند در حالی­که تنها (۷درصد) از دانش آموزان مدارس غیر هوشمند چنین پاسخی داده­اند. (۳۳٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند گزینه زیاد را انتخاب کرده ­اند و (۲۵٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند همین جواب را داده­اند. (۷٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند نحوه تدریس دبیران را در مورد تردید و پرسش قرار دادن چیزهایی که دلیل کمی برای آن­ها وجود دارد را کم دانست ولی این رقم در مدارس غیر هوشمند کمی بیشتر یعنی(۱۶درصد) دانستند. در میان تنها (۱٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند تاثیر نحوه تدریس دبیران را خیلی کم دانستند در حالی­که (۱۱درصد) دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند به این سوال اینگونه پاسخ داده اند
اکثریت دانش اموزان مدارس هوشمند(۳۹٫۵درصد) در پاسخ به این سوال که نحوه تدریس دبیرانان­شان چقدر باعث شده اظهارات درست را حتی اگر مغایر با مصلحت­شان باشد را بپذیرند، گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کردند که این مورد در مدارس غیر هوشمند هم (۳۶٫۵درصد) هم به چشم می خورد.
(۱۷درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه ی خیلی زیاد را انتخاب کرده ­اند و تنها (۵درصد) از پاسخگویان در مدارس غیر هوشمند به این گزینه اشاره کرده اند. (۳۲درصد) از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند گزینه ی زیاد را انتخاب کرده ­اند این در حالی است که (۱۹٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیرهوشمند این گونه پاسخ داده اند.
تنها (۵٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه ی کم داده اند ولی (۲۱٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند اینگونه پاسخ داده اند. در نهایت (۶درصد) از پاسخگویان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم دادند این در حالی ست که (۱۷٫۵درصد) از پاسخگویان مدارس غیر هوشمند در پاسخ به این سوال به این گزینه اشاره کردند.
اکثر دانش آموزان در مدارس هوشمند(۴۷درصد) در پاسخ به این سوال که چقدر دبیرانتان برای ایجاد حس پیروی مداوم از یک خط مشی منطقی تا رسیدن به یک نتیجه در شما موفق بوده اند، گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کرده ­اند و این در حالی ست که این گزینه در مدارس غیرهوشمند (۴۰٫۵درصد)هم اکثریت را در بر می گیرد. (۱۸٫۵درصد)از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند به این سوال گزینه ی خیلی زیاد داده­اند در حالی که تنها (۵درصد) پاسخگویان مدارس غیر هوشمند اینگونه پاسخ داده اند. (۲۲درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ زیاد دادند و این آمار در مدارس هوشمند (۲۰٫۵درصد) بوده است.(۸درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال گزینه­ی کم داده­اند در حالی که (۲۰درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم اینطور پاسخ داده­اند. در آخر تنها(۴٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند معتقد بودند دبیران در ایجاد حس پیروی مداوم از یک خط مشی منطقی تا رسیدن به یک نتیجه درآنان خیلی کم موثر بوده اند ولی د رمدارس غیر هوشمند(۱۴درصد) اینگونه فکر می کنند.
(۴۰درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند که همان اکثریت را تشکیل می دادند د رپاسخ به این سوال که نحوه برقراری ارتباط دبیرانتان چقدر باعث ایجاد حس احترام به سایر دیدگاه ها در شما شده است به گزینه نظری ندارم اشاره کرده اند که این آمار در مدارس غیر هوشمندبه عدد(۳۲درصد)رسیده است. (۲۷درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند در حالی­که (۱۱۳درصد) از پاسخگویان در مدارس غیر هوشمند اینطور پاسخ داده اند.
(۱۸٫۵درصد)از پاسخگویان مدارس هوشمند به گزینه زیاد اشاره کرده ­اند و (۲۸٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم همین پاسخ را داده اند. پاسخ (۱۰درصد) از دانش آموزان مدارس هوشمند به این سوال گزینه ی کم بوده و (۱۶٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیرهوشمند هم به این سوال اینگونه پاسخ داده­اند. در نهایت تنها(۴درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده اند و (۱۰درصد) از پاسخگویان مدارس غیر هوشمند هم همین پاسخ را داده اند.
بیش از نیمی از پاسخگویان در مدارس هوشمند(۵۲٫۵درصد)به این سوال که چقدر نحوه تدرییس دبیرانتان در نحوه یادگیری آداب اجتماعی شما موثر است گزینه نظری ندارم را انتخاب کرده اند .در مدارس غیر هوشمند (۲۸٫۵درصد)پاسخگویان این گزینه را انتخاب کرده اند. (۹٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند د رحالیکه تنها(۶٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس غیر هومشند این نظر را داشته اند.
(۱۴٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند تاثیر نحوه تدریس دبیرانشان را در نحوه یادگیری آداب اجتماعی­شان زیاد موثر دانسته اند که این آمار در مدارس غیر هوشمند(۱۷٫۵درصد) است. تنها(۷٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ کم را دادند که تفاوت فاحش در مدارس غیر هوشمند جالب است یعنی (۲۴درصد) از آنان این پاسخ را دادند. (۱۶درصد) از دانش ­آموزان مدرسه هوشمند به گزینه خیلی کم اشاره کردند که در مدارس غیر هوشمند (۲۳٫۵درصد) از دانش آموزان این گزینه را انتخاب کرده اند.
اکثریت دانش ­آموزان مداس هوشمند(۴۰٫۵درصد) در پاسخ به این سوال که چقدر نحوه تدریس دبیرانتان در یادگیری و انجام شعائر اجتماعی شما موثر است، گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کرده اند در حالیکه (۳۵درصد)از دانش ­آموزان مدارس غیرهوشمند که اکثریت آن بوده ­اند هم همین گزینه را انتخاب کرده اند. (۱۲٫۵درصد) از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند این در حالی است که در مدارس غیر هوشمند تنها(۶درصد) اینگونه فکر می­کردند. (۱۶درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند گزینه ی زیاد را برای پاسخ به این سوال انتخاب کردند و مدارس غیر هوشمند هم با (۱۸٫۵درصد) برای این سوال همین گزینه را انتخاب کرده اند.(۱۱٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند گزینه کم را انتخاب کرده اند در حالی که(۱۵٫۵درصد)از دانش ­آموزان غیر هوشمند به این سوال پاسخ کم داده اند. (۱۹٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند تاثیر نحوه تدریس دبیران را در یادگیری و انجام شعائر اجتماعی خیلی کم موثر دانستند.این در حالی است که(۲۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند اینگونه پاسخ داده­اند.
اکثریت دانش ­آموزان در مدارس هوشمند که نیمی از آنان را هم در بر می گرفت(۵۰درصد)در پاسخ به این سوال که چقدر نحوه تدریس دبیرانتان در یادگیری اخلاق اجتماعی شما موثر است پاسخ نظری ندارم را انتخاب کرده اند که در مدارس غیر هوشمند هم این موضوع به چشم می خورد یعنی(۳۲درصد)،اکثریتی که این گزینه را انتخاب کرده اند.
(۱۵درصد)از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه ی خیلی زیاد را انتخاب کردند در حالی­که در مدارس غیر هوشمند تنها(۵٫۵درصد) اینگونه انتخاب کرده ­اند. (۱۰درصد) از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند در پاسخ به این سوال گزینه ی زیاد را انتخاب کرده اند و این موضوع در مدارس غیر هوشمند با عدد(۲۷درصد) نمایانگر تفاوت فاحش دو دیدگاه دارد. در مدارس هوشمند شاهد (۱۸٫۵درصد) از کسانی بودیم که برای این سوال گزینه ی کم را انتخاب کرده اند و در مدارس غیر هوشمند با کمی رشد به نسبت به مدارس هوشمند(۱۹٫۵درصد) اینگونه فکر می­کردند. در نهایت (۶٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی کم داده اند در حالی که در مدارس غیرهوشمند(۱۶درصد) این گزینه را انتخاب کرده اند.
اکثریت دانش ­آموزان در مدارس هوشمند(۴۶درصد) در پاسخ به این سوال که نحوه تدریس دبیرانتان در نحوه یادگیری مقررات اجتماعی شما موثر است گزینه ی نظری ندارم را انتخاب کرده ­اند و این موضوع در مدارس غیر هوشمند با (۳۳٫۵درصد) به چشم می خورد. (۱۱٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس هوشمند به این سوال پاسخ خیلی زیاد داده­اند و این در مقابل (۷٫۵درصد) از پاسخگویان در مدارس غیر هوشمند می باشد. (۲۰٫۵درصد) از دانش ­آموزان مدارس هوشمند برای این سوال گزینه­ی زیاد را انتخاب کرده ­اند در حالی که (۱۸درصد) در مدارس غیر هوشمند اینطور فکر می­کردند. (۱۱٫۵درصد) دانش ­آموزان مدارس هوشمند معتقد بودند نحوه تدریس دبیران­شان در نحوه یادگیری مقررات اجتماعی­شان خیلی کم موثر است و همین طور (۱۴درصد) دانش ­آموزان مدارس غیر هوشمند هم همین نظر را داشتند. در نهایت (۱۰٫۵درصد) از دانش ­آموزان در مدارس هوشمند­ به این سوال پاسخ کم را داده­اند و این در حالی است که در مدارس غیر هوشمند(۲۷درصد) این گزینه را انتخاب کرده اند.
۵- ۲خلاصه و نتیجه ­گیری از یافته­های تبیینی
همانطور که در فصول گذشته گفتیم، در این تحقیق علاوه بر متغیرها و سؤالات توصیفی­ای که خلاصه­ای از آنها در بخش قبل ذکر شد، تعدادی فرضیه نیز بر اساس نظریات موجود مطرح شد.
بدین­صورت که رابطۀ متغییرهایی چون جامعه پذیری ، دیدگاه انتقادی و مواجه با رسانه ها با میزان سواد رسانه ای دبیران مورد آزمون قرار دادیم که خلاصۀ نتایج این ۳ فرضیه به شرح زیر است:
فرضیه ۱ : بین میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و پرورش و شکل گیری دیدگاه انتقادی دانش ­آموزان بر رسانه ها در دبیرستان های دخترانه غیر انتفاعی منطقه ۲شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ۲ : بین میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و پرورش و نحوه جامعه پذیری در دبیرستان های دخترانه غیر انتفاعی منطقه ۲شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه ۳ : بین میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و پرورش و مواجهه دانش ­آموزان با رسانه ها و محتوای آنها در دبیرستان های دخترانه غیر انتفاعی منطقه ۲شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.
فرض اصلی: بین میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و پرورش و توسعه مدل تفکر انعکاسی در دبیرستان های دخترانه غیر انتفاعی منطقه ۲شهر تهران رابطه معناداری وجود دارد.
با توجه به جداول و تحلیل آن ها و ضریب همبستگی،مجذورضریب همبستگی یا ضریب تعیین را نشان می دهد به گونه ای که میزان همبستگی بین متغیر های فوق ۷۱/۰ و در سطح بالایی می باشد.همچنین ضریب تعیین بیانگر این است که۵۱ درصد از تغییرات متغیر وابسته توسعه مدل آموزش تفکر انعکاسی توسط متغیر سواد رسانه ای تبیین داده می شود. باتوجه به همبستگی بالایی دو متغییر داشتند فرضیه اصلی این پژوهش تایید شد و این به این معنا است که همانطور که محقق پیش بینی می کرد میزان سواد رسانه ای دبیران می تواند در توسعه مدل آموزش تفکر انعکاسی دانش ­آموزان نقش موثری داشته باشد.
در تشریح این یافته ها باید گفت سواد رسانه‌ای یک موضوع سه جنبه ای است که قدرت درک مخاطبان از نحوه‌ی کارکرد رسانه‌ها و شیوه‌های معنی‌سازی در آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد و می‌کوشد این واکاوی را برای مخاطبان به یک عادت و وظیفه تبدیل کند. سواد رسانه‌ای را می‌توان بستر منطقی دسترسی، تجزیه و تحلیل و تولید ارتباط در شکل‌های گوناگون رسانه‌ای و در همین حال تأمین ضوابط مصرف محتوای رسانه‌ای از منظر انتقادی دانست.سه جنبه‌ی سواد رسانه‌ای عبارتند از:
الف: ارتقاء آگاهی درباره رژیم مصرف رسانه‌ای؛ و یا به عبارت بهتر تعیین میزان و نحوه‌ی مصرف غذای رسانه‌ای از منابع رسانه‌ای گوناگون که در یک کلام همان محتوای رسانه‌هاست.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...