۶

 

 

 

ویدئو(طیف بافر شده)

 

۱۰

 

۳۰۰(ms)

 

۶

 

عدم ضمانت­ نرخ بیت

 

۷

 

 

 

ایمیل

 

۱۰

 

۳۰۰(ms)

 

۸

 

عدم ضمانت­ نرخ بیت

 

۸

 

 

 

اشتراک گذاری P2P فایل

 

۱۰

 

۳۰۰(ms)

 

۹

 

عدم ضمانت­ نرخ بیت

 

۹

 

 

 

همانطور که از جدول ۲-۲ مشخص است بسته­های مربوط به ترافیک صدا اگر بیش از ۱۰۰ میلی­ثانیه در صف بمانند از بین خواهند رفت چرا که حداکثر زمان قابل تحملشان ۱۰۰ میلی­ثانیه است. این زمان برای بسته­های ترافیک ویدئو برابر با ۱۵۰ میلی­ثانیه بوده و برای صفحات وب برابر با ۳۰۰ میلی­ثانیه است. این موضوع نشان دهنده این است که بسته­های مربوط به ترافیک صدا حساسیت بیشتری نسبت به تاخیر دارند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
QCI
QCIیک عدد است که به عنوان مرجع برای پارامترهای گروه مشخص مورد استفاده قرار می­گیرد که عملکرد ارسال بسته را کنترل کند. به هر حامل فقط و فقط یک مقدار QCI تخصیص داده می­ شود. به صورت کلی QCI مشخص می­ کند که برای توصیف نوع حامل نظیر اینکه آیا حامل ضمانت کننده­ نرخ بیت است یا عدم
ضمانت­ نرخ بیت مورد استفاده قرار می­گیرد و پارامترهایی نظیر اولویت، تاخیر بسته ونرخ از دست رفتن بسته را نشان می­دهد]۱۳[.
ARP
ARP برای تصمیم ­گیری در مورد اینکه یک حامل به کاربر تعلق گیرد یا به علت کمبود منابع تعلق نگیرد، مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین ARP می ­تواند برای تصمیم ­گیری درمورد آزادسازی حامل در طول برقراری رابطه به علت محدودیت منابع نیز مورد استفاده قرار می­گیرد]۱۴[.
مدل ترافیکی
در این قسمت مدل­های ترافیکی که مورد نیاز بوده و در شبیه­سازی مورد استفاده قرار می­گیرد مورد بررسی قرار گرفته­اند.
مدل ترافیکی ارسال صدا از طریق اینترنت
مدلی که برای صدا در نظر گرفته می­ شود به صورت یک مدل مارکوف خاموش-روشن است که به صورت شکل
۲-۸ مدل می­ شود]۱۵[:
شکل‏۲‑۸ مدل ترافیکی ارسال صدا از طریق اینترنت
در شکل ۲-۸ احتمال رفتن از حالت ۰ به حالت ۱ برابر با واحتمال ماندن در این حالت برابر با است. از طرف دیگر احتمال رفتن از ۱ به ۰ برابر با و احتمال ماندن در ۱ برابر با است. احتمالات شروع در حالات ۰و۱ به ترتیب برابر با و می­باشد که به صورت رابطه­ ۲-۱ قابل حصول است]۱۵[:
(۲-۱)
با توجه به توضیحات داده شده مدل ترافیکی در نظر گرفته شده برای شبیه­سازی به این صورت است که، یک زنجیره مارکوف روشن-خاموش که مدت زمان روشن بودن برابر با یک تابع چگالی احتمال نمایی با مقدار متوسط ۳ ثانیه است و دورره­ی خاموشی یک دارای تابع چگالی احتمال نمایی با بیشینه ۹/۶ ثانیه و مقدار متوسط ۳ ثانیه است. هنگامی که زنجیره در دوره­ روشن بودن است ۲۰ بسته که اندازه هر کدام ۲۰ بایت هر ۲۰ میلی­ثانیه ارسال می­ شود و در دوره­ خاموش بودن نیز هیچ بسته­ای ارسال نمی­گردد.
مدل ترافیکی صفحات
این ترافیک دارای مدل ترافیکی به صورت شکل ۲-۲ می­باشد]۱۵[:
شکل‏۲‑۹ مدل ترافیکی صفحات اینترنت
این سرویس شامل دو قسمت فعال و غیر فعال است. قسمت فعال نشان­دهنده دانلودهای صفحات اینترنت و قسمت غیرفعال زمان­های خواندن میانی[۴۱] است. این بازه­های زمانی فعال و غیرفعال نتیجه­ فعل و انفعالات کاربران است. فراخواندن بسته نشان­دهنده نیازهای کاربران صفحات اینترنت برای اطلاعات و زمان خواندن نشان­دهنده زمان مورد نیاز برای خلاصه کردن[۴۲]صفحات اینترنت است. پارامترهای اصلی برای مشخص کردن ترافیک مرورگر صفحات اینترنت که در شکل نیز مشخص است که این پارامترها به این صورت است که، تعداد اشیای جاسازی شده یعنی ، زمان خواندن یعنی و زمان تجزیه یعنی می­باشد. برای شبیه­سازی پارامترهای بیان شده برای ترافیک صفحات اینترنت مطابق با جدول ۲-۳ درنظر گرفته می­ شود:
جدول ۲-۳ پارامترهای ترافیک صفحات اینترنت

 

 

مقدار

 

نوع اطلاعات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...