مهارت های کارآفرینی

 

**۴۹/۰

 

۶۷/۹

 

 

 

**p<0.01
با توجه به جدول ۴-۱۲ قابلیت های نوآوری بر مهارت های کارآفرینی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
جدول ۴-۱۳ میزان واریانس تبیین شده، اعتبار اشتراک و حشو متغیرهای پژوهش را نشان می دهد. همانطور که در جدول مشاهده می شود ۲۴ درصد از واریانس مهارت های کارآفرینی توسط قابلیت های نوآوری تبیین شده است. علاوه بر این تمام مقادیر اعتبار اشتراک و حشو مثبت هستند که نشان دهندهی کیفیت مناسب و قابل قبول مدل پژوهش حاضر می باشند.
جدول ‏۴-۱۳: واریانس تبیین شده، اعتبار اشتراک و حشو متغیرها

 

 

متغیرهای پژوهش

 

واریانس تبیین شده

 

Q2
(CV-Redundancy)

 

CV- Communality

 

 

 

مهارت های کارآفرینی

 

۲۴%

 

۱۵/۰

 

۴۱/۰

 

 

 

قابلیت های نوآوری

 

-

 

۴۶/۰

 

۴۶/۰

 

 

 

 

برازش مدل ساختاری

در نهایت جهت نشان دادن اعتبار یافته های مدل تحقیق از شاخص های برازش مدل های معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزیی استفاده شد.
روشهایی برای بررسی اعتبار مدل در PLS وجود دارد. این روش ها که به آن بررسی اعتبار (Cross-validation) می گویند شامل شاخص بررسی اعتبار اشتراک (CV- Communality) و شاخص بررسی اعتبار حشو یا افزونگی (CV-Redundancy) می شوند. شاخص اشتراک کیفیت مدل اندازه گیری هر بلوک را می سنجد. شاخص حشو نیز که به آن Q2 استون- گیسر نیز می گویند، با در نظر گرفتن مدل اندازه گیری، کیفیت مدل ساختاری را برای هر بلوک درون زاد اندازه گیری می کند. مقادیر مثبت این شاخص ها نشانگر کیفیت مناسب و قابل قبول مدل اندازه گیری و ساختاری می باشند (تنن هاوس و همکاران، ۲۰۰۵). همانطور که در جدول ۴-۱۳ مشاهده می شود مثبت بودن مقادیر اعتبار اشتراک و اعتبار حشو برای تمامی متغیرها در پژوهش حاضر نشانگر کیفیت مناسب و قابل قبول مدل اندازه گیری و ساختاری می باشد.
پایان نامه - مقاله
علاوه بر شاخصهای فوق شاخص برازش کلی الگو در PLS شاخص [۱۸۶]GOF میباشد و از آن میتوان برای بررسی اعتبار یا کیفیت الگوی PLS به صورت کلی استفاده کرد. این شاخص نیز همانند شاخصهای برازش مدل لیزرل عمل میکند و بین صفر تا یک قرار دارد و مقادیر نزدیک به یک نشانگر کیفیت مناسب مدل هستند (رینگل، ۲۰۰۶). این شاخص توانایی پیشبینی کلی مدل را مورد بررسی قرار میدهد و اینکه آیا مدل آزمونشده در پیشبینی متغیرهای مکنون درونزا موفق بوده است یا نه (سیدعباس زاده و همکاران، ۱۳۹۱). در پژوهش حاضر برای الگوی آزمون شده شاخص برازش مطلق GOF، ۴۲/۰ بهدست آمد که مقدار بهدست آمده برای این شاخص برازش نشانگر برازش مناسب الگوی آزمون شده است.

مدل ساختاری برای فرضیه های فرعی

در شکل ۲مدل آزمون شده ابعاد قابلیت های نوآوری و مهارت های کارآفرینی نشان داده شده است. با توجه به این شکل ضریب تأثیر ابعاد نوآوری تولیدی، فرآیندی و اداری بر مهارت های کارآفرینی معنی دار می باشد. همچنین در جدول ۴-۱۴ برآورد ضرایب مسیر و همچنین آماره t گزارش شده است.
شکل ‏۴-۲: مدل آزمون شده پژوهش
جدول ‏۴-۱۴: برآورد ضرایب مسیر

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...