+۲ (۰۵/۰) - (۳۰۰) *۲ (۰۵/۰) ۲ (۵۹۶/۰) *۲ (۹۶/۱)
باتوجه به حجم جامعه آماری که ۳۰۰ نفر می باشد و با بهره گرفتن از فرمول کوکران تعداد حجم نمونه ۱۹۴ نفر از کارکنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که طی یک هفته کاری در ساعات اداری بین کارکنان زن و مرد شرکت آب و فاضلاب شهری رشت توزیع گردیده است.
۳-۵) فرایند اجرای تحقیق
در این تحقیق ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و بر اساس مساله بیان‌شده، متغیرهای اصلی تحقیق شناسایی‌شده و فرضیه‌ها بر اساس چهارچوب نظری و مدل تحقیق شکل گرفتند. سپس داده‌های موردنیاز برای سنجش گردآوری‌شده و اندازه‌گیری متغیرهای فوق به‌وسیله پرسشنامه و به‌صورت میدانی کارکنان مرد و زن شرکت آب و فاضلاب شهری رشت جمع‌ آوری‌شده، تبدیل به امتیازات مربوط شده و برای تجزیه‌وتحلیل با بهره گرفتن از نرم‌افزارهای SPSS20 و PLS آماده گردیدند. در ادامه با محاسبه مشخصه‌ های توصیفی متغیرها و جداول مربوطه، توزیع صفت‌ها بررسی و درنهایت به آزمون فرضیه‌ها و ارائه مدل نهایی اقدام شد.
مقاله - پروژه
۳-۶) ابزار گردآوری داده‌ها
یکی از ابزارهای رایج تحقیقات برای جمع­آوری داده‌ها، پرسشنامه هست. پرسشنامه مجموعه‌ای از سؤال‌هاست که در آن از پاسخ‌دهنده خواسته می‌شود نظر خود را نسبت به آن‌ها ارائه نماید. در تحقیق حاضر به‌منظور استفاده از دیدگاه­ کارکنان مرد و زن شرکت آب و فاضلاب شهری رشت از ابزار پرسشنامه استفاده شد و طیف پاسخی مورداستفاده در آن طیف لیکرت[۷۷] پنج تایی از خیلی کم تا خیلی زیاد به شرح جدول (۳-۱) بوده است.
جدول (۳-۱) صفات طیف پاسخی پرسشنامه محیطی

 

طیف کلی خیلی کم کم متوسط زیاد خیلی زیاد
ارزش عددی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵

در این تحقیق از پرسشنامه مکینتاش و کروش[۷۸]­(۲۰۱۴) استفاده شد. تعداد سوالات پرسشنامه شامل­ ۲۲سؤال بسته هست. سهم هریک از مؤلفه‌ها و زیر سازه‌های آن به شرح جدول (۳-۲)است. پرسشنامه در پیوست ۱ آورده شده است.
جدول (۳-۲) ترکیب سوالات پرسشنامه

 

ردیف متغیرهای موردبررسی شماره سؤالات در پرسشنامه ماخذ سوالات
۱ شبکه‌سازی همکاران ۳-۱ Macintosh & Krush,2014
۲ شبکه‌سازی حرفه‌ای ۷-۴ Macintosh & Krush,2014
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...