۷۹/۰

 

 

 

کیفیت زندگی کاری

 

۸۰/۰

 

 

 

مشتری مداری

 

۷۹/۰

 

 

 

۳-۸- روش های تجزیه و تحلیل داده های آماری
پس از آن که محقق داده ­ها را گرد آوری­، استخراج وطبقه بندی وجداول توزیع فراوانی ونسبت های توزیع را تهیه کرد ، باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه وتحلیل داده ها معروف است آغاز شود ؛ این مرحله خود شامل دو شیوه تحلیل کیفی وتحلیل کمی است. ­­(حافظ نیا ،۱۲۸۵ : ۲۲۱).
استفاده از روش های آماری (­کمی­) با توجه به نوع و روش تحقیق وهدف محقق متفاوت است واز روش های ساده واولیه آماری تا روش های پیچیده را شامل می­ شود­. استفاده از روش های آماری به دو شکل توصیفی واستنباطی انجام می­گیرد (حافظ نیا ،۱۲۸۵ : ۲۲۶­).
آمار توصیفی را عمدتا مفاهیمی از قبیل جدول توزیع فراوانی ونسبت­های توزیع­، نمایش هندسی و تصویری توزیع­، اندازه­ های گرایش به مرکز ، اندازه­ های پراکندگی ونظایر آن تشکیل می­دهد­.آمار توصیفی برای تبیین وضعیت پدیده یا مساله یا موضوع مورد مطالعه مورد استفاده قرار می­گیرد یادر واقع ویژگی های موضوع مورد مطالعه به زبان آمار تصویر سازی وتوصیف می­ شود (حافظ نیا ، ۱۲۸۵ : ۲۴۲).
پایان نامه - مقاله - پروژه
در تحلیل های ­آمار استنباطی ­همواره نظر بر این ­است که نتایج ­حاصل از مطالعه گروه کوچکی به نام نمونه چگونه به گروه بزرگتری به نام جامعه تعمیم داده شود­. به عبارتی محقق بر مبنای ارزش های حاصله در نمونه به آزمون فرضیه متوسل می­ شود و تکنیک های آماری مورد نیاز از طریق آمار استنباطی تامین می­ شود.­در واقع از دو طریق به تحلیل داده ­ها می پردازد :
۱-برآورد ارزش های جمعیت از طریق ارزش های نمونه
۲-آزمون فرضیه ­ها
در این تحقیق نیز پس از جمع­آوری پرسشنامه ­ها و استخراج پاسخ ها برای تبدیل داده ­ها­ی اولیه حاصل از پرسشنامه ­ها به حالت قابل استفاده با بکارگیری نرم افزار spss 20 داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج در دو بخش یافته های توصیفی و یافته های استنباطی ارائه شده است. در بخش یافته های توصیفی به توصیف متغیرهای اصلی پژوهش با بهره گرفتن از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد پرداخته شد. در بخش یافته های استنباطی برای تشخیص نرمال بودن داده ها از ازمون آزمون کلموگروف- اسمیرونوف استفاده شد و با توجه به اینکه داده ها نرمال نبودند از ازمون همبستگی اسپیرمن استفاده کردیم.
فصل چهارم
یافته های تحقیق
۴-۱- مقدمه
هدف از نگارش فصل چهار، پاسخ به سؤالات یا فرضیه ­های پژوهش است. در این فصل، داده ­های بدست آمده در رابطه با هر پرسش، هدف یا فرضیه توصیف و مورد تجزیه و تحلیل قرار می­گیرند. کار تحلیل این است که مجموعه­های وسیع پیچیده و حتی غیرقابل درک داده ­ها را به واحدها، الگوها و شاخص­ های قابل درک در مسائل پژوهشی تبدیل نماید. تجزیه و تحلیل به عنوان فرآیندی از روش علمی، یکی از پایه های اساسی هر روش تحقیقی است. به طور کلی تجزیه و تحلیل عبارت است از روشی که از طریق آن کل فرایند پژوهش، از انتخاب مسأله تا دسترسی به یک نتیجه هدایت می شود(دلاور،۱۳۷۹).
در این پژوهش به کمک نرم افزار SPSS 20 داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج در دو بخش یافته های توصیفی و یافته های استنباطی ارائه شده است. در بخش یافته های توصیفی به توصیف متغیرهای اصلی پژوهش با بهره گرفتن از فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد پرداخته شد. در بخش یافته های استنباطی و آزمون فرضیه ها، از همبستگی اسپیرمن بهره گرفته شد. میانگین متغیرهای پژوهش نیز به این صورت محاسبه شد: در ابتدا مقادیر گویه های مربوط به هر متغیر با یکدیگر جمع شدند و سپس بر تعداد گویه ها تقسیم شد. سپس مقادیر تمامی پاسخگویان با یکدیگر جمع و بر تعداد پاسخگویان تقسیم شد. گویه ها یا سوالات مربوط به هر متغیر از نوع رتبه ای یا اسمی دو وجهی بوده است اما بدین دلیل که متغیرهای پژوهش ترکیبی از چند گویه هستند در نتیجه با کمی تسامح آن ها به عنوان متغیر های فاصله ای (شبه فاصله­ای) در نظر گرفته شده اند و در آمار توصیفی و استنباطی از آزمون های مرتبط با متغیرهایی که در سطح فاصله ای هستند استفاده شده است. سطح آلفا جهت آزمون فرضیه ها ۰٫۰۵است (۰٫۰۵>P).
۴-۲- آمار توصیفی
۴-۲-۱ مشخصات جمعیت شناختی
جدول شماره ۱-۴ جنس پاسخگویان را نشان می دهد. در این جدول فراوانی و درصد فراوانی متغیر جنس ذکر شده است. با توجه به نتایج جدول، ۴۰ درصد از نمونه شامل را زنان و ۶۰ درصد را مردان تشکیل می دهند.
جدول ۴-۱: جنسیت پاسخگویان

 

 

جنسیت

 

فراوانی

 

درصد فراوانی

 

درصد فراوانی تجمعی

 

 

 

مرد

 

۹۶

 

۶۰

 

۶۰

 

 

 

زن

 

۶۴

 

۴۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...